Klix na WRC reliju
48

Ekskluzivno / Zaplet sezone počinje relijem 1.000 jezera u Finskoj

Piše: Elvir Zubović
Svaka disciplina autosporta ima svoj najsjajniji dragulj u kruni, a reli kao kraljevska disciplina autosporta ima nekoliko takmičenja koja s razlogom slove za najuzbudljivije i najbolje koji su ikada voženi. Finski reli je u samom vrhu, a razloga je bezbroj. Ove godine idemo na relijaško hodočašće u prostranstvima Finske i donosimo informacije i atmosferu iz prve ruke.

Prošlogodišnji finski reli bio je najbrži reli prema prosječnim brzinama posada u historiji Svjetskog reli šampionata, a kako su ove godine WRC auti još snažniji i imaju još bolju aerodinamiku, izvjesno je da brzine i velikih skokova neće nedostajati.

Pored nevjerovatne brzine WRC bolida i hordi vjernih WRC fanova koji "vire" iz finskih šuma, finski reli je ove godine važan i za samu WRC sezonu jer predstavlja važnu prijelomnu tačku u sezoni i poretku posada. Naime, nova era WRC-a koja je započela ovom sezonom i novim pravilima donijela je brojna uzbuđenja i veliku neizvjesnost. Sve četiri marke upisale su pobjede u ovoj sezoni, a iako Sebastien Ogier trenutno vodi u ukupnom poretku, vrlo blizu njega je i Thierry Neuville koji je ove godine pobjeđivao već tri puta.

Ipak, očekuje se da će najviše navijača u Finskoj imati ekipa Toyote koja se opravdano smatra domaćom ekipom na ovom reliju. Ne, nije Toyota preselila iz Japana u Finsku, nego je ekipa Toyota Gazoo Racing pod strogim vodstvom finske legende relija Tommija Mäkinena u svojoj prvoj punoj sezoni napravila čudesne rezultate. Iskusni Jari-Matti Latvala već je tri puta pobjeđivao u Finskoj i s razlogom je jedan od najvećih favorita za pobjedu, dok ne treba potcijeniti ni njegove timske kolege Juhu Hänninena i Esapekka Lappija.

Ovogodišnji Neste Rally Finland sastoji se od 25 brzinskih ispita i ukupno 314,2 kilometra, a po tradiciji svi ispiti se voze u regiji grada Jyväskylä u centralnoj Finskoj i nekih 270 kilometara od glavnog grada Finske Helsinkija.

Imamo rijetku priliku da vam prenesemo barem dio atmosfere već u četvrtak navečer kada počinje etapa Harju, dok će najzahtjevnije biti u petak koji se sastoji od 12 brzinskih ispita i 145 kilometara te će akcija tog dana ukupno trajati skoro punih 16 sati.

U narednim danima redovno ćemo se javljati s relija iz Finske, kako s aktuelnim i ekskluzivnim vijestima s relija, tako i s posebnim specijalima i razgovorima s posadama i ekipama.