Nikada se ne zna kada ćete biti primorani upotrijebiti rezervnu gumu na vašem automobilu. Budući da kod većine vozila najčešće stoji skrivena u prtljažniku, njeno stanje je vozaču uglavnom nepoznato. Čak i u situaciji kada je rezervna guma montirana s vanjske strane prtljažnika, kao što je to slučaj kod nekih SUV vozila, velike su šanse da ni tada ne dobiva pažnju koju zaslužuje.
Svaki pneumatik na vozilu vremenom gubi pritisak uslijed toga što zrak prodire kroz sloj gume (isto važi i za dušik kod guma punjenih dušikom), uzrokujući da tlak u njemu pada. Ako je rezervna guma godinama stajala zapostavljena u prtljažniku, najvjerovatniji scenarij je da se u dobroj mjeri ispumpala, te da stoga ne može podnijeti teret i stres koji joj vožnja u urgentnoj situaciji nameće. Jednostavno, ispumpana guma nije u stanju podnijeti istu težinu kao i propisno napumpana guma.
Pritisak u rezervnoj gumi
Za razliku od četiri regularne gume, rezervna guma bi uobičajeno trebala biti napumpana pod većim pritiskom koji iznosi nešto više od 4 bara, dok bi niži pritisak mogao dovesti do oštećenja kotača. Čak i propisno napumpana rezervna guma privremeno je rješenje za udaljenosti koje nisu duže od 150 kilometara, pri brzinama koje ne prelaze 80 km/h.
Prilikom sezonske zamjene pneumatika, odnosno provjere njihove izbalansiranosti, bilo bi poželjno zatražiti od vulkanizera da provjeri i pritisak u rezervnoj gumi, barem dvaput godišnje.
Posebna briga za rezervne gume koje su montirane izvana
Kod SUV vozila i kod kamiona, gdje je rezervna guma montirana izvana, dugotrajna izloženost blatu, soli, vodi i snijegu može uzrokovati koroziju ili čak otežati uklanjanje gume s vanjskog držača, navodi Cars. Stoga bi provjera s vremena na vrijeme, čišćenje i podmazivanje bilo poželjna praksa kako bi vađenje rezervne gume bilo što lakše.
Također, ako spadate u osobu koja u prtljažniku sa sobom vozi i neke nepotrebne stvari, imajte na umu da, ne samo što ćete prtljažnik morati isprazniti kako biste stigli do rezervne gume i dizalice koje se nalaze ispod prostora za odlaganje stvari, već ćete uz to morati i osloboditi dodatni prostor da u prtljažnik smjestite ispumpanu gumu koju ste zamijenili, a koja po dimenzijama veoma premašuje rezervnu.
Ako nemate rezervnu gumu, evo šta provjeriti umjesto nje
Ako u vašem vozilu postoji oprema za popravak gume umjesto rezervne gume, možete se suočiti s drugom vrstom problema. Prvenstveno, smjesa za popravak gume vjerovatno neće biti u stanju začepiti svaki otvor ovisno o njegovom položaju i nivou oštećenja. Dodatno, ova smjesa ima rok trajanja, ne duži od 4 godine od datuma proizvodnje, pa postoji opasnost da neće djelovati.
Iako rezervna guma gotovo nikada nije predmet provjere pri redovnom servisu automobila, ipak njeno preventivno održavanje isplatit će se u situaciji kada vam zatreba i najvjerovatnije vas spasiti drugih neželjenih troškova i popravaka.