Po 2,5 mil. KM godišnje
500

Aerodrom u Bihaću je realna priča za preporod Krajine, ali potrebna je veća podrška Vlade FBiH

E. M.
Na aerodromu urađena probna pista (Foto: E. M./Klix.ba)
Na aerodromu urađena probna pista (Foto: E. M./Klix.ba)
Vlada Federacije BiH prije nekoliko dana Bihaću je umjesto 2,5 miliona KM za aerodrom u ovom gradu izdvojilo tek 300.000 KM, a razlog zbog smanjenja prihoda j pandemija koronavirusa. Međutim, za izgradnju aerodroma i po 2,5 miliona KM godišnje potrebno je 30 godina da se aerodrom stavi u funkciju.

Pista na budućem aerodromu Golubić u Bihaću trebala bi biti dužine 2.450 metara, a nakon brojnih analiza maksimalni teret koji može podnijeti je 80 tona što odgovara avionima srednje klase do 130 putnika ili 80 tona tereta. Sve to je dovoljno za zapošljavanje 80-ak osoba, a njegova izgradnja uveliko bi doprinijela dodatnom razvoju turizma u gradu na Uni.

“Imamo Nacionalni park, na granici smo sa Evropskom unijom, a prema analizama godišnje bi imali do 200.000 putnika na godišnjem nivou. Čak su i ljudi spremni na eksproprijaciju zemljišta kako bismo čim prije aerodrom stavili u funkciju. Od 2017. godine do danas, država je uložila oko 9 miliona KM. Procjena je da bi kompletna investicija koštala do 120 miliona KM što će reći ako su za ove godine ulagali po 2,5 miliona godišnje, ispada da ćemo aerodrom završiti tek za 30 godina”, kazao je v.d. tehnički sekretar JP Aerodrom Bihać Emir Hafizović.

Dodao je kako država sve to radi sporo te da je od 9 miliona KM dobivenih od Vlade FBiH riješili određene papire te testna dionica piste, kao i glavni idejni projekt koji će biti završen za mjesec dana.

Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba

Armin Amidžić, v.d. direktor Turističke zajednice Bihaća, kaže kako bi aerodrom uveliko popravio turizam u Bihaću, ali i cijelom Unsko-sanskom kantonu te da taj projekt koji je od velikog interesa za državu ne treba ovisiti o politici.

“Na nekoliko mjesta smo čuli da je gostima iz UAE Una sinonim za džennet i to mi je postala jaka misao. Na to tržište bi se veoma lako mogli fokusirati, ali potreban nam je aerodrom. On bi preporodio ovaj grad i potreban nam je više nego ikad. Ovaj projekat ne treba biti ovisan o političkoj volji, a eto uvršen je kao strateški projekt Vlade FBiH. Politička volja se mjeri mišićima i glasovima. Ovdje se pare dijele po sistemu ‘ko je bliže vatri, tako se i ugrije’, a mi smo mnogo daleko od te vatre i bojim se da je ovo dugoročno zbog čega ne treba ovisiti o politici ako se planira završiti”, izjavio je Amidžić za Klix.ba.

Gradonačelnik Bihaća Šuhret Fazlić je mišljenja da je aerodrom realna priča te da je vlada počela tu priču 2016. godine kada je počela ulagati sredstva u ovaj projekt. Istakao je kako su skoro završili eksproprijaciju zemljišta, da imaju podršku Vlade FBiH i Novalića, ali i drugih političkih stranaka.

“Odobreno nam je 300.000 KM i to ide. U kontaktu s Novalićem sam tražio da zemljište postane u vlasništvu Vlade FBiH kako bismo javnim privatnim partnerstvom uz mogućnost kreditiranja to završili. Najvažnije je da ti centri u državi podržavaju ovu ideju i vjerujem da će u narednih nekoliko godina to biti realizirano. Postoje i privatni ulagači koji su zainteresovani za projekt aerodroma i opet napominjem da je ovo realna priča koja će biti prekretnica u razvoju grada”, kazao je Fazlić u razgovoru za Klix.ba.

Svi se nadaju da će Vlada Federacije BiH pronaći način da aerodrom u Bihaću uskoro postane završena, a ne realna, priča koja će omogućiti nova radna mjesta, povećati broj turista i postaviti Bihać na bitnije mjesto u Bosni i Hercegovini s obzirom da već godinama nisu dobili ni cestovnu infrastrukturu koja treba hitne izmjene čime bi grad na Uni svima postao dostupniji i bliži i po vremenu putovanja.