Amerikanci sve više novca troše na hranu, a kupuju manje: Jaja skuplja za 48 posto
Međutim, taj rast je potaknut višim cijenama koje su nadoknadile pad obima prodaje. Alastair Steel, izvršni direktor za angažman klijenata u firmi za istraživanje tržišta Circana, rekao je da je prodaja pozitivna, ali je vođena povećanjem cijena.
Ove godine do 21. maja, u odnosu na isti period 2022. godine, u SAD-u je prodaja svježih jaja po obimu pala za 4,7 posto, mlijeka za 3,9 posto, hljeba za 3,8 posto, a svježeg povrća za 3,5 posto.
Cijene svakog od ovih artikala su porasle u tom periodu. Svježa jaja porasla su za 48,2 posto, mlijeko za 5 posto, hljeb za 12,7 posto, a svježe povrće za 14,7 posto.
Po obimu, prodaja prehrambenih proizvoda i dalje je općenito u porastu u odnosu na 2019. godine. Ali to povećanje nije toliko znak dodatnog novca, to je znak da ljudi odustaju od odlaska u restorane i odlučuju se za pripremu hrane kod kuće.
U narednim mjesecima, sve više ljudi će se možda boriti da dobije hranu koja im je potrebna.
Uvođenje ograničenja na Program dodatne pomoći u ishrani, ili SNAP, koja su dio sporazuma o gornjoj granici duga znače da su stotine hiljada Amerikanaca u opasnosti od gubitka pristupa beneficijama.
Cijene namirnica su pale u martu, prvi put od septembra 2020. godine, pokazuju podaci Zavoda za statistiku rada u aprilu.
Međutim, inflacija hrane još uvijek nadmašuje inflaciju u cjelini, a cijene namirnica su još uvijek prilično veće nego prošle godine.