Amina Durmo Trlin, ProCredit Bank: Bankarski sektor mora ostati fleksibilan i inovativan
O ključnim rezultatima ProCredit Connect B2B Summita, održanog u oktobru 2024., ali i o tome kako ProCredit Bank gradi snažne veze s klijentima, razgovarali smo s Aminom Durmo Trlin, članicom Uprave ove banke.
Nedavno ste organizovali ProCredit Connect Regional B2B Summit koji je privukao veliku pažnju privrednika iz BiH i regije. Šta biste istakli kao ključne rezultate ovog događaja i kakav utjecaj očekujete na dugoročne poslovne prilike za učesnike?
Regionalni B2B Summit bio je osmišljen kao platforma za konkretne poslovne prilike, a rezultati su premašili očekivanja. U Sarajevu smo okupili 500 privrednika iz 12 zemalja, organizovali preko 700 poslovnih sastanaka i pružili priliku kompanijama iz različitih sektora da pronađu partnere i nove tržišne prilike. Ovaj format nije samo potaknuo umrežavanje već je omogućio direktne razgovore o saradnji. Uspjeli smo u namjeri da kreiramo snažnu platformu za dalji rast privrede u regiji, što nam je bilo posebno važno.
Prema informacijama prikupljenim od učesnika već su ostvarene prve poslovne saradnje, dok su mnogi još u pregovorima i njihova realizacija se očekuje u narednim mjesecima. Ovi podaci potvrđuju značaj samita za sve učesnike, posebno u izazovnim vremenima, kada su ovakve prilike ključne za povezivanje i razvoj poslovanja. Za privrednike iz Bosne i Hercegovine smo otvorili mogućnost saradnje s novim tržištima poput Bugarske, Sjeverne Makedonije, Rumunije, Moldavije, Gruzije i Grčke. Ovo je bila odlična prilika da istraže drugačije poslovne horizonte i svakako prošire svoje poslovanje i izvan uobičajenih okvira regiona.
S obzirom na složene ekonomske okolnosti, kako ocjenjujete trenutne izazove s kojima se suočavaju bosanskohercegovačke kompanije? Na koji način ProCredit Bank pomaže u njihovom prevazilaženju?
Privreda se i dalje suočava s nizom izazova, od inflacije i poremećenih lanaca snabdijevanja do pada industrijske proizvodnje u ključnim izvoznim tržištima. Naš fokus ostaje na pružanju podrške mikro, malim i srednjim preduzećima, jer vjerujemo da su ona temelj održivog rasta. Kroz plasman kredita vrijednih više od 400 miliona KM u 2024. godini, omogućili smo podršku obrtnim sredstvima, investicijama i projektima obnovljivih izvora energije. Dodatno, proširili smo garantnu liniju s Evropskim investicijskim fondom, čime smo osigurali povoljnije uslove za preduzeća.
Naš cilj je omogućiti privrednicima pristup sredstvima koja će im osigurati konkurentnost i širenje na lokalnom i regionalnom tržištu. Osim povoljnih kreditnih linija, pružamo tehničku podršku, adekvatne uslove otplate, i brzu obradu transakcija. Kroz besplatne prilive iz inostranstva ProCredit Bank je napravila konkretan korak kada je u pitanju podrška izvozno orijentisanim MMSP kompanijama. Time smo značajno doprinijeli smanjenju njihovih troškova.
ProCredit Bank je posvećena podršci održivosti i energetskoj tranziciji. Možete li izdvojiti ključne projekte u ovoj oblasti?
Poseban fokus stavljamo na projekte obnovljivih izvora energije, na prvom mjestu solarnih elektrana. Do sada smo realizovali preko 200 projekata koji doprinose stabilnosti snabdijevanja energijom i jačaju konkurentnost kompanija na regionalnom i evropskom tržištu. Ovi projekti nisu samo finansijski korisni, već i ekološki značajni, što je utisnuto u naš identitet. Svakako nastavljamo razvijati konkretne proizvode koji podržavaju energetsku tranziciju.
Pored djelovanja u sektoru mikro, malih i srednjih preduzeća, kako se ProCredit Bank pozicionirala u segmentu usluga za fizička lica?
Iako smo tradicionalno poznati po radu sa MMSP, imamo značajan rast u segmentu fizičkih lica. Uložili smo mnogo truda u jačanje naših usluga, unapređenje digitalnih kanala i izašli na tržište sa konceptom "ProBaj", koji je osmišljen da svim klijentima pruži priliku da besplatno testiraju naše proizvode i usluge prije nego što se odluče za njih. Naša posvećenost donijela je konkretne rezultate, a posebno smo ponosni na rast depozita ovog segmenta od gotovo 100 posto u protekle dvije godine. Ovo je jasan pokazatelj da su građani prepoznali ProCredit Bank kao atraktivnog, sigurnog i pouzdanog finansijskog partnera.
Kako vidite budućnost bankarskog sektora u BiH i šta možemo očekivati od ProCredit Bank u narednoj godini?
Bankarski sektor mora ostati fleksibilan i inovativan, s naglaskom na dalji razvoj digitalizacije i održivosti. U ProCredit Bank nastavljamo razvijati nove usluge, unapređivati digitalne kanale i prilagođavati se potrebama klijenata.
Cilj je pojednostaviti komunikaciju i na raspolaganje staviti finansijsku ekspertizu. Klijenti traže više od banke, traže partnera koji razumije njihove specifičnosti i podržava ih u svim fazama poslovanja. ProCredit Bank upravo to dosljedno isporučuje klijentima gotovo tri decenije.