Amir Salkanović, predsjednik Uprave ProCredit Bank: Povjerenje klijenata ključ je našeg uspjeha
Godinu koja se uskoro privodi kraju, u ProCredit Bank obilježili su kombinacija stabilnosti i inovacija. Više o tome, kao i planovima za budućnost govorio je Amir Salkanović, predsjednik Uprave banke.
Godina 2023. bila je najbolja u historiji banke. Kako ste tu dinamiku prenijeli na 2024. godinu?
Godina 2024. bila je izuzetno uspješna za našu banku, obilježena značajnim rastom u svim ključnim segmentima poslovanja. Kao dva ključna pokazatelja razvoja i rasta, izdvajamo povećanje ukupnog aktivnog plasmana kredita od 17,1% i depozita za 15,1% zaključno sa novembrom, u odnosu na kraj prethodne godine. Vjerujemo da ove stope rasta jasno odražavaju kvalitetu naših usluga, povjerenje naših klijenata i posvećenost našem poslovanju.
Dodatno bih istakao da je ProCredit Banci u Bosni i Hercegovini u 2024. ponovo potvrđen B+ rating sa dugoročno stabilnim izgledima od strane Fitch Ratings. Obzirom na ovu ocjenu globalnog lidera u ocjenjivanju kreditnog rejtinga finansijskih institucija, smatramo da je potvrđena stabilnost banke i pozicija pouzdanog partnera za naše klijente u Bosni i Hercegovini.
Koji su bili ključni momenti u poslovanju tokom ove godine?
U mnoštvu dešavanja u 2024. godini, izdvojio bih ProCredit Connect Regionalni B2B Summit i koncept ProBaj kao dvije najvažnije aktivnosti na koje smo posebno ponosni.
B2B Summit je okupio preko 500 učesnika iz 12 zemalja istočne i jugoistočne Evrope. Ovo je bio jedan od najuspješnijih događaja u historiji banke tokom kojeg je održano više od 700 formalnih B2B sastanaka. Cilj je bio osnažiti poslovanje naših klijenata, pružiti im priliku za umrežavanje i uspostavljanje novih poslovnih veza, pronalaženje novih dobavljača i partnera, gdje smatram da smo definitivno uspjeli.
Druga je uvođenje ProBaj koncepta, koji omogućava klijentima da besplatno isprobaju naše usluge. ProBaj je osmišljen kao inovativni način pružanja prilike svim klijentima da isprobaju naše proizvode i usluge prije nego što se odluče za njih. Svi potencijalni klijenti imaju priliku da besplatno testiraju usluge banke, poput otvaranja računa, korištenja digitalnih kanala i drugih bankarskih pogodnosti. U probnom periodu od šest mjeseci, ova usluga je besplatna i na raspolaganju bez ikakvih dodatnih troškova. Sigurni smo da će ova inicijativa dodatno povećati povjerenje klijenata i pružiti im mogućnost da donesu pravu, na vlastitom iskustvu temeljenu odluku.
Retail segment postaje sve važniji za ProCredit Bank. Možete li nam reći više o tome?
U 2024. smo dodatno ojačali prisustvo u segmentu stanovništva, oslanjajući se na inovacije i povjerenje klijenata, unapređenje digitalnih kanala, mobilne aplikacije i predstavljanje redizajnirane web stranice. Koncept ProBaj je bio ključan u ovom segmentu, jer klijentima omogućava da besplatno testiraju naše usluge. Ovo je učvrstilo povjerenje klijenata i posljedično rezultiralo povećanjem broja novih korisnika.
Otvorili smo dvije nove poslovnice u Sarajevu, na Otoci i u centru grada, u Ulici Branilaca Sarajeva. U Bijeljini smo postojeći prostor zamijenili većim i tehnološki naprednijim objektom. Paralelno sa razvojem digitalnih kanala, na čemu dosljedno radimo, željeli smo povećati broj fizičkih poslovnica zbog klijenata kojima je direktni kontakt sa bankom važan.
Pored ovoga, izuzetno smo ponosni na priznanje Zlatni BAM, koje smo dobili za rast depozita stanovništva. Ovo priznanje dodatno potvrđuje povjerenje klijenata i našu stabilnost na tržištu.
ProCredit Bank je lider u zelenom finansiranju. Kakvi su rezultati u ovom segmentu?
Zeleno finansiranje ostaje i dalje jedan od naših ključnih prioriteta. Finansirali smo preko dvije stotine projekata izgradnje solarnih elektrana u Bosni i Hercegovini, ukupnog kapaciteta od 19,52 MWh. Kako bismo olakšali poslovanja naših klijenata u ovom dijelu poslovanja, organizovali smo savjetovanja o CBAM-u, podržavajući kompanije u njihovim naporima za prilagođavanje novim standardima energetske tranzicije.
Prvi zeleni kredit realizirali smo prije više od jedne decenije i, sa svim što smo do danas radili, stekli smo ozbiljnu internu ekspertizu koju dijelimo sa našim klijentima.
Kojim aktivnostima ćete se posvetiti u novoj poslovnoj godini?
Glavni prioritet ProCredit Bank u 2025. godini bit će slušanje potreba klijenata i prilagođavanje usluga njihovim stvarnim zahtjevima, uz nastavak rasta i jačanja naše pozicije na tržištu. U segmentu stanovništva fokusirat ćemo se na uvođenje novih proizvoda i usluga, kao i unapređenje postojećih kanala i aplikacija, pri čemu ćemo zadržati jednostavnost i pristupačnost kao naše ključne vrijednosti. Svjesni smo da živimo u vremenu brzih promjena, što nas dodatno motivira da ostanemo usmjereni na stvarne potrebe klijenata i pružimo im rješenja koja odgovaraju njihovim očekivanjima.
Za mala i srednja preduzeća ćemo nastaviti da razvijamo i prilagođavamo finansijske usluge. Želimo im pružiti dodatnu podršku u odgovoru na zahtjeve tržišta i unapređenju njihove konkurentnosti u narednom, i dalje izazovnom periodu.
Profesionalni razvoj naših zaposlenika kroz ProCredit Akademiju i nove edukativne programe omogućit će članovima našeg tima dodatno usavršavanje. Na taj način osiguravamo najviši standard usluge i nastavljamo jačati povjerenje naših klijenata.
Uz povjerenje klijenata i posvećenost zaposlenika, nastavit ćemo doprinositi i održivom razvoju lokalne privrede i zajednice, uvijek se vodeći principima odgovornog bankarstva. Uvjereni smo da će 2025. godina donijeti nove prilike za rast, napredak i još uspješniju saradnju s našim klijentima i partnerima.