Direktorica Dedalus HC
208

Amna Popovac: Partnerstvom sa ASA Bolnicom unapređujemo zdravstveni sektor BiH

Amna Popovac, Dedalus
Amna Popovac, Dedalus
Dedalus, lider u razvoju informacionih sistema za zdravstvene ustanove, ostvaruje značajan doprinos modernizaciji zdravstvenog sektora u Bosni i Hercegovini. U narednom periodu to će raditi kroz partnerstvo sa ASA Bolnicom, prvom privatnom općom bolnicom u našoj zemlji.

Cilj ove saradnje je unapređenje kvaliteta i efikasnosti zdravstvenih usluga koje dobijaju pacijenti.

U razgovoru sa Amnom Popovac, direktoricom kompanije Dedalus u Bosni i Hercegovini, saznali smo kakva su to napredna rješenja koja isporučuju i kako ona utječu na zdravstvenu praksu u našoj zemlji u pogledu prevencije i praćenja zdravstvenog stanja stanovništva. Popovac je bila panelistica na nedavno održanoj konferenciji o digitalizaciji u zdravstvu Heal It, u organizaciji ASA Bolnice.

Šta Dedalus donosi na tržište Bosne i Hercegovine?

Dedalus je vodeća međunarodna grupacija u području softvera za kliničku zdravstvenu skrb. Lider smo za IT rješenja i usluge za javno i privatno zdravstvo u Evropi i jedan od vodećih svjetskih IT igrača u zdravstvu.

Dedalus Grupa danas je prisutna u više od 40 zemalja. Naše usluge koristi 6,700 bolnica, koje pružaju vrhunsku zdravstvenu uslugu više of 540 miliona ljudi, što nas čini posebno ponosnim i doprinosi našem statusu lidera u zdravstvenoj industriji na svjetskom nivou.

Amna Popovac, Dedalus
Amna Popovac, Dedalus

Ardian, najveća Private Equity investicijska kompanija u Evropi i naš većinski dioničar, osigurava stalnu finansijsku stabilnost i investicijski kapacitet, faktore koji su omogućili Dedalusu kontinuiranu inovaciju i rast tokom proteklih godina. Doktorima i pacijentima, kao i zdravstvenom sistemu u Bosni i Hercegovini donosimo 40 godina iskustva u radu i razvoju zdravstvenog sektora kako bi što prije svi dobili kvalitetnu i pravovremenu zdravstvenu zaštitu, da naši ljudi što prije prestanu ići u inostranstvo, bilo kao radna snaga ili pacijenti.

Na koji način kompanija doprinosi inovacijama u području softvera za kliničku zdravstvenu skrb?

Mi jesmo globalna kompanija, ali svaka država ima svoje specifične zahtjeve i načine rada, kojima se možemo prilagoditi. Naš portfolio obuhvata različita rješenja, uključujući bolničke informacijske sisteme, laboratorijske i radiološke informacijske sisteme, pakete za primarnu zdravstvenu zaštitu, prevenciju raka, upravljanje akutnim i hroničnim kliničkim stanjima te zdravstvene kliničke i administrativne informacijske sisteme.

Zahvaljujući značajnim investicijama Grupe, danas nudimo vrhunsko rješenje koje se ističe na tržištu. Platforma za interoperabilnost, koju smo sami razvili, omogućava nam povezivanje sa već postojećim IT rješenjima koje koristi zdravstveni sektor, čime smo postigli izvrstan nivo fleksibilnosti u radu. Ovo omogućava našim klijentima da se kontinuirano razvijaju i unapređuju svoj zdravstveni IT sistem, bez "rušenja" već postojećih rješenja koja se koriste i dobro funkcioniraju.

U svom radu poštujemo svjetske standarde privatnosti i sigurnosti u razmjeni informacija, jer nam je cilj dugoročna održivost projekata na kojima radimo. Ovakav pristup poslu omogućava i nama i našim klijentima optimizaciju resursa i njihovu najkvalitetniju iskorištenost.

Kakvi su vam planovi za BiH i regiju Balkana?

Mi u Dedalusu imamo strateški pristup kada se radi o istraživanju novih poslovnih mogućnosti. Prepoznali smo spremnost i zrelost Bosne i Hercegovine, ali i regije Balkana za jačanjem infrastrukture i usluga zdravstvenog sektora i iz tog razloga odlučili postati aktivni učesnik pozitivnih promjena.

Koristeći moderne tehnologije, uključujući mobilnost, cloud-based aplikacije i lako implementirajuća rješenja, planiramo raditi na unapređenju i kvaliteti zdravstvenog sistema.

Naša strategija uključuje uspostavu novih partnerstava s lokalnim kompanijama, prenos znanja na lokalnu radnu snagu, te jačanje saradnje s vlastima na različitim nivoima, a sve u cilju stvaranja novih radnih mjesta, razvoja vještina i otvaranju novih poslovnih prilika kroz napredne metode razmjene znanja.

Kako Dedalus planira unaprijediti zdravstveni sektor u Bosni i Hercegovini putem partnerstva s ASA Bolnicom?

Dedalus ima ambiciozan plan za unapređenje zdravstvenog sektora u Bosni i Hercegovini kroz snažno partnerstvo s ASA Bolnicom. Plan uključuje implementaciju vrhunskih ICT zdravstvenih rješenja, pružanje stručnih usluga, te dijeljenje ključnih znanja.

Amna Popovac, Dedalus
Amna Popovac, Dedalus

Kroz ovo partnerstvo, Dedalus će omogućiti visoku dostupnost zdravstvenih usluga, smanjiti klinički rizik, unaprijediti efikasnost upravljanja bolnicom te poboljšati konkurentnost cijena, čime će znatno doprinijeti razvoju zdravstvenog sistema u zemlji.

Koja su ključna postignuća i rezultati saradnje Dedalusa i ASA Bolnice, posebno u vezi pružanja kvatitetnih usluga pacijentima?

Uspješnim i sigurnim načinom dijeljenja kliničkih informacija, postićemo kontinuitet terapijskog puta pacijenata i olakšati rad zdravstvenim radnicima. Napredni pristup pacijentima omogućen najnovijim tehnologijama, zajedno s integracijom alata za upravljanje hroničnim i dijagnostičko-terapijskim stazama skrbi, jača vezu između bolnica i korisnika njihovih usluga.

Osim toga, standardizacija kliničko-dijagnostičkih procesa rezultiraće izvrsnošću u radu ASA Bolnice, a inteligentno praćenje podataka o produktivnosti povećaće efikasnost rada i kvalitet pruženih usluga. Inovativna rješenja koja smo implementirali, predstavljaju ključne korake u postizanju visokog kvaliteta zdravstvene skrbi i konkurentnosti na tržištu.

Kako vi u Dedalusu vidite budućnost zdravstvene skrbi u kontekstu brzih promjena kojima svi svjedočimo? Jeste li optimistični da mi u BiH možemo okrenuti stvari u svoju korist?

Cilj dobrog zdravstvenog sistema jeste kvalitetna usluga korisnicima, pružena u pravo vrijeme. Nove tehnologije, koje su sa sobom donijele nove mogućnosti: brže postavljanje dijagnoze uz sigurno dijeljenje kliničkih informacija, bolju prevenciju bolesti i kontinuirano praćenje zdravlja populacije, sigurno doprinose kvaliteti pružene zdravstvene zaštite.

Zemlje zapadne Evrope nisu izgradile kvalitetan sistem zdravstvene zaštite preko noći. Nekim zemljama je trebalo 20 i više godina. Na sreću, mi u Bosni i Hercegovini ne moramo toliko čekati. Zahvaljujući informatizaciji i uvođenju novih tehnologija u rad, možemo za mnogo kraće vrijeme doći do dobrih rezultata u radu zdravstvenog sistema.

Svima nam je poznata rascjepkanost našeg zdravstvenog sistema. To se lako može prevazići povezivanjem postojećih sistema u mrežu koja bi osigurala pristup kliničkim podacima pacijenata ovlaštenom zdravstvenom osoblju. Time bi porodični doktori, ali i specijalisti bili u mogućnosti pružiti kvalitetnu uslugu pacijentima, a ljudi koji vape za kvalitetnom i pravovremenom zdravstvenom zaštitom ne bi bili u situaciji da mjesecima čekaju na postavljanje dijagnoze. Povezivanjem, umrežavanjem zdravstvenog sektora u BiH svi bi bili na dobitku. Ljudi bi dobili dijagnozu i tretman u najkraćem mogućem vremenu, doktori bi bili u mogućnosti pratiti svoje pacijente "na daljinu", a kantonalni i entitetski Zavodi zdravstvenog osiguranja bi mogli pratiti finansijske aspekte poslovanja zdravstvenog sektora u realnom vremenu.

Kvalitetna i pravovremena zdravstvena zaštita ljudi u BiH je moguća uz saradnju relevantnih faktora koji čine zdravstveni sektor u BiH. Današnje tehnologije to omogućavaju, uz relativno kratke vremenske okvire, ukoliko se zaista želi raditi na tom polju. Srećom, privatni zdravstveni sektor je prepoznao potrebu ljudi i mislim da već sada imamo pozitivne primjere saradnje par ustanova u BiH. Nadati se je da će i javne zdravstvene ustanove uskoro početi praviti slične pozitivne korake u brizi za zdravlje svih naših ljudi.