Uz socijalnu distancu, kovanicu koja se do unatrag nekoliko sedmica koristila rijetko i, najčešće, u kontekstu psihologije, najveće promjene je zahtijevala organizacija ureda i poslovanja "od kuće".
No, osim toga što je kućne urede valjalo organizirati gotovo preko noći i njima prilagoditi komunikaciju unutar timova, ali i eksternu komunikaciju, u nešto manje od dva mjeseca je trebalo pomoći ne samo neometanom odvijanju posla, nego i zaposlenima da se naviknu na ovakav način rada, od kojih se najveći dio, po prvi put u karijeri, susreo s ovim.
Većina kompanija je, logikom stvari, energiju usmjerila na neometano poslovanje, no da li je uz to pružena i adekvatna pomoć uposlenima da se prilagode novonastaloj situaciji i situaciji koja je promijenila njihove radne navike i načine?
Među kompanijama koje su prepoznale neobičnu važnost da se, zapravo, pažnja i energija usmjere prvo na pomoć u adaptaciji ljudima u specifičnom režimu rada prednost imaju IT firme. U Bosni i Hercegovini ulogu trendsetera u ovoj situaciji ima IT kompanija Authority Partners (AP).
Kako kažu, uprkos izazovnom periodu u cijelom svijetu AP je poslovanje nastavio gotovo neometano, zahvaljujući dobro postavljenoj unutrašnjoj organizaciji i specifičnosti IT industrije. Prioritet kompanije je sigurnost i zdravlje tima, psihološko jednako kao i ono fizičko.
"Danas je gotovo dva mjeseca kako naš tim radi od kuće. Mi radimo iz 25 zemalja svijeta i na pet kontinenata, a tim broji više od 300 ljudi, godinama razvijamo našu infrastrukturu i procese, tako da smo gotovo neprimijetno napravili tranziciju našeg standardnog poslovanja na rad od kuće. Nismo detektovali nikakve velike prepreke u radu i zaista smo ponosni na posvećenost i vrijedan rad našeg tima", objašnjava Amina Karić, direktorica ove kompanije dodajući kako je, unatoč trenutnim izazovima, početak godine za AP bio intenzivan i ispunjen, jer je i zvanično otvoren ured i u Istanbulu, što drže iznimnim uspjehom i ispunjenjem jednog od velikih ciljeva koje su imali i imaju.
"Svjesni smo da za pojedine članove tima ovo može biti vrlo izazovan period koji je donio neočekivanu kompleksnost u njihovu svakodnevnicu. U segmentu ljudskih resursa smo posvećeni pružanju kontinuirane podrške prilikom adaptacije na nove životne i radne okolnosti, proaktivnoj i transparentnoj komunikaciji. Cilj AP-a je da bude relevantan izvor informacija i savjeta svom timu. Trudimo se da budemo tu jedni za druge i da zajedno prođemo ovaj period", kaže Karić.
AP je organizovao niz aktivnosti u cilju podrške konsultanticama i konsultantima. Među prvim aktivnostima je bio webinar kroz koji su dati odgovori na sva pitanja u vezi efikasne organizacije rada od kuće. Pored toga, tim ima dostupnu psihoterapijsku podršku u cilju lakšeg upravljanja stresom tokom ovog perioda što smatraju, kako kažu, važnijim i od samog poslovanja. Jedna od ključnih vrijednosti koje kompanija baštini je zajedništvo, stoga je AP tim i ovu situaciju iskoristio za zajednički rast - kroz nove izazove, iskustva, i to putem online edukacija.
Prednost IT industrije svakako jeste već usvojena, čak tradicionalna navika rada u "kućnim uredima", no u kombinaciji s ostalim restrikcijama koje postoje i, kako danas izgleda, postojati će još izvjesno vrijeme, ovakav rad može biti izazov. Ipak, rečeno je u AP-u, recept uspjeha u globalnim timovima poput njihovog danas leži u omogućavanju konsultantima da se osjećaju povezano kroz zajedničke ciljeve i vrijednosti. "Zdravlje, a onda posao", zaključuje AP tim. Ovo je svakako poruka koju bi svi timovi i poslodavci, u konačnici, ovih dana trebali usvojiti.