Firma iz Srbije
0

Aviokompanija Air Pink planira započeti niskotarifne komercijalne letove

F. H.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Srpska privatna kompanija za iznajmljivanje poslovnih aviona Air Pink razmatra pokretanje komercijalnih letova prema modelu niskotarifnih prijevoznika.

Aviokompanija namjerava nabaviti dva ili četiri aviona za svoje komercijalne letove. Glavni izvršni direktor kompanije, kontroverzni medijski mogul Željko Mitrović, koji ima bliske veze s vladom, rekao je kako su na pragu pokretanja letova.

"Trenutno imamo 22 aviona u našoj floti i na pragu smo pokretanja komercijalnih letova. Mi smo drugi po veličini evropski privatni avioprijevoznik s poslovnim avionima iza Air Hamburga, ali želimo započeti s redovnim komercijalnim letovima kao niskotarifni prijevoznik sa avionom Embraer sa 49 sjedišta. Nabavit ćemo dva ili četiri takva u sljedećih šest mjeseci i pokušati s redovnim uslugama unutar regije", rekao je Mitrović.

O ulasku Air Pinka u arenu komercijalnih letova šuška se već neko vrijeme. Aviokompanija, osnovana 2004. godine, već ima dozvolu za zemaljsko opsluživanje u beogradskom aerodromu, a lani je zabilježila neto dobit od 4,5 miliona eura. Ima 109 zaposlenih radnika. Nadalje, Air Pink ima podružnicu pod nazivom Air Emeralds, koja ima jedan avion u svojoj floti.

U protekle dvije decenije bilo je nekoliko pokušaja pokretanja novih komercijalnih prijevoznika u Srbiji. Godine 2003. Jat Airways najavio je planove za osnivanje niskobudžetne podružnice pod nazivom Inter Air Link s pet aviona ATR72 koji obavljaju regionalne usluge. Međutim, plan se nikada nije ostvario nakon snažnog protivljenja sindikata pilota aviokompanije koji je rekao da će biti angažirani u novoj kompaniji pod nepovoljnim ugovorima.

Godine 2005., najbogatiji čovjek u Srbiji, Miroslav Mišković, najavio je planove za novu niskotarifnu aviokompaniju kroz zajedničko ulaganje s čarter aviokompanjom Aviogenex. LCC, nazvan Air Maxi, prvo je trebao započeti s operacijama u Tivtu i Ljubljani, nakon čega bi uslijedile usluge na tržištima poput Njemačke, Švicarske i Francuske. Međutim, Mišković je kasnije rekao da su planovi odloženi nakon što su studije izvodljivosti pokazale da će posao donositi gubitke.

Konačno, 2006. godine, novoosnovani niskotarifni prijevoznik Centavia (Central European Aviation) započeo je letove iz Beograda s parom aviona BAe 146-200. Aviokompanija dobila je dozvole za pokretanje operacija iz Beograda u Sloveniju, Njemačku, Italiju i Švicarsku, ali su je hrvatske i crnogorske vlasti odbile. Naposljetku, kompanija je u novembru proglasila stečaj i prestala sa svim operacijama, piše Exyuaviation.com.