BiH je danas zvanično dobila do sada najviši vijadukt na Koridoru 5C
Vijadukt Babina rijeka predstavljao je jedan od najzahtjevnijih projekata na izgradnji Zeničke obilaznice. Iako je intenzitet radova u početku bio dosta sporiji zbog brojnih problema uzrokovanih konfiguracijom terena, nakon što su problemi uklonjeni građani Zenice su iz dana u dan svjedočili brzim i velikim pomacima izvođača radova.
Desni vijadukt dužine 380,74 metra projektovan je kao jedna cjelina s rasponima od 108, 163 te još 108 metara, a u toku su radovi na izgradnji lijevog vijadukta dužine 389,28 metara kod kojeg se kompleksnost ogleda u izuzetno složenim geološko-geomehaničkim karakteristikama terena, zbog čega je lijevi vijedukt produžen za još 208 metara.
Podkonstrukcija vijadukta se sastoji od dva krajnja i dva srednja stuba koji su elastično ukliješteni u nadkonstrukciju, a na krajevima je nadkonstrukcija povezana s krajnjim stubovima pomoću jednosmjernih pomičnih ležajeva.
"Takav dizajn konstrukcije osigurava vertikalnu i horizontalnu stabilnost vijadukta, kako tokom izgradnje, tako i tokom upotrebe. Most Babina rijeka prelazi preko doline tj. korita istoimene rijeke na visini od 120 metara. Krajnji rasponi su dužine 110 metara, a glavni 165 metara. Temelji srednjih stubova su prečnika 12 metara i u dubini od 18 metara", kazali su iz JP Autoceste FBiH.
Dodali su kako prvu polovinu poddionice Zeničke obilaznice Klopče - Donja Gračanica pored otvorene trase u dužini od tri kilometra karakteriše i prisustvo dva vijadukta i jednog tunela, dok je za drugu dionicu karakteristično da uopće nema otvorene trase već je komponovana od naizmjenična tri vijadukta i dva brdska tunela.
S vijadukta Babina rijeka pružat će se prelijepi panoramski pogled na Zenicu, a u prilogu teksta pogledajte snimke i fotografije načinjene iz zraka prilikom današnjeg neformalnog ozvaničenja završetka radova na desnom vijaduktu Babina rijeka.