UIO: Izgradnja GP Doljani i Osoje čeka bolje dane, potrebno 4,2 miliona KM
Kako je Feni potvrđeno iz te uprave, u navedenom periodu završena je izgradnja graničnih prijelaza Ivanica i Gradiška, te aerodroma Tuzla i Mostar. Za izgradnju GP Ivanica utrošeno je 2.000.000 KM, za izgradnju GP Gradiška - 24.000.000 KM, za Aerodrom Tuzla utrošeno je 2.000.000 KM a za Aerodrom Mostar - 1.800.000 KM.
Za izgradnju graničnih prijelaza Bratunac, Svilaj i Vardište u toku je tenderska procedura. Za izgradnju GP Bratunac potrebno je 14.500.000 KM i od tog iznosa nedostajuća sredstva su 7.000.000 KM. Za izgradnju GP Svilaj potrebno je 20.000.000 KM a nedostajuća sredstva su 7.000.000 KM. Za izgradnju GP Vardište neophodno je 940.000 KM.
Za izgradnju graničnih prijelaza Doljani i Osoje potrebno je po 4.200.000 KM. Sredstva za ova dva granična prijelaza nisu obezbijeđena u 2019. godini, te je ponovo upućen zahtjev za 2020. godinu, rečeno je Feni iz UIO BiH.
Bosna i Hercegovini sa susjednim zemljama ima 86 graničnih prijelaza.
Međunarodni granični prijelazi za cestovni saobraćaj putnika i roba, koji podliježu inspekcijskim kontrolama između BiH i Republike Hrvatske su: Gradiška - Stara Gradiška i Bijača - Nova Sela.
Granični prijelaz Bijača ispunjava sve uslove propisane Pravilnikom o standardima i uslovima izgrađenosti i opremljenosti graničnih prijelaza. Završena je izgradnja novog Graničnog prijelaza Gradiška, a postojeća lokacija ne zadovoljava uslove iz Pravilnika, kažu u Upravi za indirektno oporezivanje BiH.
Granični prijelazi između BiH i R Hrvatske za međunarodni cestovni saobraćaj putnika i roba, te za promet voća i povrća koje shodno zakonodavstvu ugovorenih strana podliježe kontroli usklađenosti s tržišnim standardima i utvrđivanju zdravstvene ispravnosti prilikom prevoza preko zajedničke državne granice su: Orašje - Županja, Izačić - Ličko Petrovo Selo, Gorica - Vinjani Donji i Ivanica - Gornji Brgat. Navedeni granični prijelazi ispunjavaju uslove iz navedenog Pravilnika.
Ostali granični prijelazi za međunarodni saobraćaj putnika i roba su: Brčko - Gunja, Šamac- Slavonski Šamac, Brod - Slavonski Brod, Gradina - Jasenovac, Velika Kladuša - Maljevac, Strmica - Strmica, Kamensko - Kamensko, Osoje - Vinjani Gornji, Neum I - Klek i Neum II - Zaton Doli.
Granični prijelazi: Šamac, Gradina, Velika Kladuša, Kamensko, Neum I i Neum II ispunjavaju uslove iz Pravilnika dok granični prelaz; Brčko, Brod, Strmica, Osoje ne ispunjavaju uslove iz Pravilnika.
Granični prijelazi za željeznički saobraćaj su: Brčko - Drenovci, Šamac - Slavonski Šamac, Dobrljin - Volinja, Martin Brod - Ličko Dugo Polje i Čapljina - Metković. Na navedenim graničnim prijelazima infrastrukturu dužan je da obezbijedi operater. Uslovi nisu obezbijeđeni u skladu sa važećim Pravilnikom.
Granični prijelazi za međunarodni cestovni saobraćaj putnika su: Kostajnica - Hrvatska Kostajnica, Novi Grad - Dvor, Ripač - Užljebić, Prisika - Aržano, Orahovlje - Orah, Crveni Grm - Mali Prolog, Zvirići - Prud, Doljani - Metković i Trebimlja - Čepikuće.
Međunarodni granični prijelazi Kostajnica i Novi Grad ispunjavaju minimalne uslove za rad, dok ostali granični prijelazi nemaju ni minimum uslova propisanim Pravilnikom.
Stalni granični prijelazi za pogranični saobraćaj su: Donji Svilaj - Svilaj, Kozarska Dubica - Hrvatska Dubica, Plazikur - Gejkovac, Zagrad - Pašin Potok, Hadžin Potok - Bogovolja, Tržačka raštela - Kordunski Ljeskovac, Kaldrma - Lička Kaldrma, Vaganj - Bili Brig, Vinica Aržano - Pazar, Subašići - Dvorine, Vir - Cera, Čitluk - Jovića Most, Drinovci - Sebišina, Drinovačko Brdo - Slivno, Prolog - Podprolog, Gabela - Gabela Polje I, Unka - Unka, Radež - Vukov Klanac, Duži - Imotica i Orahov Do - Slano.
Infrastruktura na graničnim prijelazima za pogranični saobraćaj ne ispunjava uslove iz Pravilnika, neriješeni imovinsko - pravni odnosi, neobezbijeđenost napajanja električnom energijom, loša saobraćajna infrastruktura. Smještaj uposlenika je u kontejnerima koji su u lošem stanju i neuslovni su. Nedostatak zaštitne ograde, kontrolnih rampi otežava rad zaposlenih.
Granični prijelazi između BiH i Republike Crne Gore za međunarodni cestovni, robni i putnički saobraćaj su: Metaljka - Metaljka, Hum - Šćepan Polje, Deleuša - Vraćenovići, Klobuk - Ilino Brdo i Zupci - Sitnica.
Granični prijelazi Klobuk i Zupci ispunjavaju uslove iz navednog Pravilnika, ostali granični prijelazi nemaju ni minimum predviđenim Pravilnikom.
Granični prijelaz za putnički saobraćaj je Vitina - Šula, i on ne ispunjava uslove predviđene Pravilnikom.
Stalni granični prijelazi za pogranični saobraćaj su: Meštrevac -Meštrevac, Biteljica - Biteljica, Krstac - Krstac i Aranđelovo - Nudo. Navedeni granični prijelazi ne ispunjavaju uslove predviđene Pravilnikom.
Granični prijelazi između BiH i Republike Srbije za međunarodni cestovni saobraćaj su: Rača - Sremska Rača, Popovi - Badovinci, Karakaj - Mali Zvornik, Vardište - Kotroman, Uvac - Uvac i Ustibar - Vaganj.
Granični prijelazi Rača i Karakaj ispunjavaju uslove predviđene Pravilnikom, dok ostali granični prijelazi ne ispunjavaju ni minimum uslova predviđene Pravilnikom.
Granični prijelazi za međunarodni željeznički saobraćaj su: Bijeljina - Sremska Rača, Zvornik - Brasina i Štrpci - Priboj. Na navedenim graničnim prijelazima infrastrukturu dužan je da obezbijedi operater. Uslovi nisu obezbijeđeni u skladu sa važećim Pravilnikom, kažu u UIO BiH.
Granični prijelazi za putnički promet su: Šepak - Trbušnica, Bratunac - Ljubovija i Skelani - Bajna Bašta. Na ovim prijelazima infrastruktura ne zadovoljava uslove predviđene Pravilnikom.
Granični prijelazi za pogranični promet su: Donje Crnjelovo - Jamena (skelski), Zvornik (Stari most) - Mali Zvornik, Petriča - Crvica skelski) i Mokronozi - Priboj. Na ovim graničnim prijelazima infrastruktura ne zadovoljava uslove predviđene Pravilnikom.
Kada su u pitanju prijelazi koji ne zadovoljavaju uslove propisane Pravilnikom o standardima i uslovima izgrađenosti i opremljenosti graničnih prijelaza u BiH, UIO u skladu sa odobrenim sredstvima kroz rekonstrukciju, investiciona i tekuća održavanja vrši poboljšavanje uslova na graničnim prelazima. Nažalost, ta sredstva nisu dovoljna da bi se uslovi na svim graničnim prijelazima mogli brzo poboljšati, kazali su iz UIO BiH.