Borba za transportne kontejnere u Aziji uzrokuje rast troškova prijevoza za 300 posto
Nedostatak kontejnera povećava troškove otpreme i uzrokuje kašnjenja robe kupljene na kineskom tržištu, piše CNBC pozivajući se na izvještaje promatrača ekonomskih tokova u Aziji.
To utječe na sve kompanije koje treba da isporuče robu iz Kine, ali posebno na kompanije koje se bave e-trgovinom i potrošače koji mogu snositi teret većih troškova.
"U decembru su stope brzog prijevoza bile 264 posto veće za isporuke iz Azije u Sjevernu Evropu, u usporedbi s troškovima od prije godinu", rekao je Mirko Woitzik iz kompanije Resilience 36.
Za put od Azije do zapadne obale Sjedinjenih Američkih Država stope su porasle za 145 posto u odnosu na prošlu godinu.
Mark Yeager, glavni izvršni direktor Redwood Logistics, izjavio je za CNBC da su u usporedbi s cijenama iz marta cijene prijevoza iz Kine u SAD i Evropu porasle za 300 posto.
Stope se, prema njegovim riječima, kreću do blizu 6.000 američkih dolara po kontejneru u usporedbi s uobičajenom cijenom od 1.200 američkih dolara.
"Čak su i stope iz SAD-a porasle", kazao je Yeager, naglašavajući da to nije toliko dramatično.
"Razlog je što su Kinezi agresivni u nastojanju da vrate prazne kontejnere, tako da je teško dobiti kontejner za američke izvoznike", napisao je u e-mailu za CNBC.
Navodi da se tri od četiri kontejnera iz SAD-a u Aziju "vraćaju prazni".
Nestašica u Aziji dovela je i do slične krize u mnogim evropskim zemljama, poput Njemačke, Austrije i Mađarske, jer prijevoznici preusmjeravaju kontejnere što je brže moguće.