Business cafe: Dijaspora ostvaruje zavidne poslovne rezultate u BiH
Govornike odlikuje neobična priča – iz Evrope su došli da ostvare poslovni uspjeh u BiH, za razliku od većine naslova gdje vidimo da ljudi odlaze iz BiH u potrazi za srećom. Oba BH brenda su orijentirana isključivo na izvoz – sada Made in BiH znači osiguranu kvalitetu.
Snježana Kopruner, direktorica GS Tvornice mašina Travnik, nije bez razloga proglašena za Lady Boss 2014.godine. Ova žena je ekspert u industriji u kojoj ne očekujete ženu. Rođena Dalmatinka, razvila radne navike u Njemačkoj, a zaljubila se u BiH i njene ljude. GS TMT zapošljava 250 radnika i ostvaruje prihod od 18 miliona KM. O važnosti rada ove firme govori I činjenica da kočioni I rashladni sistem voza koji saobraća na relaciji London-Pariz stoji u kućištima koje proizvode ljudi iz Travnika. Pored toga, trenutno razvijaju prototip za električna bicikla, koja će biti dostupna online, a kupac će moći po želji da sastavi dijelove.
“Mnogi me kritikuju kada postavim izazov predaleko, ali taj izazov mene vuče. Kada radnici vide razvoj oni osjećaju pozitivnu priču I bivaju bolji. Razočarana sam u školski sistem, I pokušavamo to popraviti educiranjem kroz firmu. Nažalost, posljednji rat nije uništio samo postrojenja, on je uništio ljude koji su najveća vrijednost tvornice”, rekla je gđa. Snježana.
Edin Dacić je rođeni Švicarac I kada su svi bježali sa Balkana, on je prepoznao potencijal. Nakon mnogih pokušaja, na kraju je uspio da ostvari pozitivnu poslovnu priču u Standard AD u Prnjavoru. Orijentirani su prema IKEA-I I proizvode namještaj za ovog skandinavskog lidera u prodaji namještaja. Kao veliki problem prepoznaju manjak radne snage, a kao I prethodna sagovornica smatra da im zakoni ove države I ne idu na ruku, te da ih velika odvajanja na doprinose čine manje konkurentnim.
“U jednom trenutku u nedostatku radne snage, koja je na papiru bila na birou, ali u stvarnosti je radila na crnom tržištu, bio sam spreman dovesti Kineze. Međutim, sreća u nesreći – kriza nam je pomogla da popunimo upražnjena mjesta. Danas, iako u BiH vlada uvriježeno mišljenje da onaj ko radi se “nije snašao”, dolazi nova generacija koja donosi promjene, ali koju moramo dodatno educirati”, kazao je Dacić.
Organizatori su se zahvalili svojim sponzorima I medijskim pokroviteljima koji su nesebično podržali organizaciju ovog jedinstvenog poslovnog dogadjaja u BIH