Brending
26

Daniel Pankraz: Sve je manje brendova koji su mladima stvarno cool

Klix.ba
Na sedmoj Brending konferenciji, koja će se održati 2. juna u sarajevskom Domu mladih, jedan od zvijezda predavača bit će Daniel Pankraz. Na konferenciji će temom ”Creating Brand Heat” podići temperaturu i objasniti kako izgraditi moćne i cool brendove u svijetu moderne komunikacije te kako mlade zagrijati baš za vaš brend.

U kratkom razgovoru sa Pankrazom, otkrivamo zašto milenijalsi mrze veliki dio vašeg marketinga i smatraju ga marketinškim zagađenjem. On smatra da brendovi postaju sve hladniji i da je sve manje brendova koji su zaista cool. Pravila su se promijenila, milenijalsi i pripadnici Z generacije žele drugačije brend iskustvo. Ono što oni žele je neposredan (immediate), uključujući (inclusive), interaktivan (immersive), inspirativan (inspirational) i prisan (intimate) odnos. Ovo je novih 5I principa interakcije koji kreiraju brend heat.

Brendovi su kreirali kampanje sa posebnim obraćanjem prema mladima, a koje su ostvarile različite rezultate. Neki su imali odličan odjek, dok drugi nisu bili toliko uspješni. Kakav savjet možete dati brendovima pri procjeni njihovog koncepta koji će izazvati interes mladih i osigurati pobjedu kao konačni rezultat?

Odlično pitanje! Nažalost, veliki broj osoba iz marketinga, koji pokušavaju uključiti mlade u ovu oblast griješi, gdje se onda nađu u situaciji da izgledaju kao "tata u diskoteci". U ovom trenutku, mnogo je zagađenja u "Youth Marketingu", što je sramotno za našu industriju.

Ako se pokušavate uvezati sa mladima, biti autentičan je apsolutno najvažnija stvar. Moj savjet osobama iz marketinga je da skinu odijelo, odu u tržni centar, skejt park ili na bilo koje drugo mjesto gdje mladi odlaze, te se na taj način prisjete školskih dana. Ukoliko upoznate njihove strasti, strahove, nesigurnosti i ciljeve, lakše ćete kreirati relevantne ideje, bazirane na pravim uvidima, nego guglajući marketing trendove mladih.

Nemojte pokušavati zaskočiti trendove bez da vaš brend ne igra ključnu ulogu u potencijalnom rješavanju problema. Upravo zbog toga, navest ću Pepsi za primjer, koji je nedavno doživio veliki neuspjeh. Samo zato što su Generacije Y i Z etički istomišljenici, ne znači da šećerni napitak ima pravo pokušati i predstaviti svoj brend kao rješenje velikih problema.

Pomozite mladima da iskažu svoju kreativnost - jer ovo je do sada najkreativnija generacija. Brendovi koji podstaknu mlade da ispolje svoje ideje, vrijednosti, umjetničku ili snalažljivu stranu, pobjeđuju. Mladi žele da se osjećaju osnaženo.

Na kraju, budite kolaborativni, pozovite ih da učestvuju u izgradnji i oblikovanju vašeg brenda. Kolaboracija i saradnja su glavne vrijednosti koje milenijalsi cijene, pa je čudno kako mnogi brendovi ne pozivaju mlade da učestvuju pri kreiranju i stvaranju marketing brenda.

Posljednji i najvažniji savjet je jednostavno opisivanje vašeg brenda. Veliki broj brendova pokušava biti previše pametan i završe komplicirajući svoju poruku i iskustvo korisniku. Budite jedinstveni, imajte tačku gledišta i pridržavajte se iste. To će vašem brendu omogućiti da dobije na značaju među publikom koja je svakako u ovom digitalnom dobu preopterećena informacijama.

Spomenuli ste da bi brendovi umjesto reklamiranja trebali imati partnerski odnos sa mladima. Ovaj pristup je možda lakši za brendove koji imaju velike budžete, ali se često smatra kao riskantan potez za manje brendove. Koji savjet možete dati manjim brendovima koji gledaju da preusmjere dio svog prodajnog budžeta ka implementaciji modela koji Vi predlažete?

Smatram da brendovi mlade trebaju posmatrati kao “partnere u realizaciji ideja brenda", a ne samo kao primaoce marketinške poruke. I iskreno mislim da to nema nikakve veze sa veličinom brenda. Svi brendovi su u mogućnosti pristupiti društvenim platformama na kojim mladi razgovaraju, te ih uključiti.

Moj savjet manjim brendovima je da implementiraju nekoliko riskantnijih aktivnosti, da pozovu mlade da im pomognu u stvaranju novih ideja. Razmislite o tome da kreirate panel mladih influensera kojima se dopada i koji zaista vole vaš brend, kako bi vam dali savjet na vaše buduće komunikacijske i R&D kampanje. Razmislite o tome da kreirate “Chief Youth Officer”, odnosno zvaničnog predstavnika mladih, koji može filtrirati sav vaš rad.

Najgora stvar koja se može desiti pri implementaciji kampanje za mlade je da jedan devetnaestogodišnjak kaže: "Tu reklamu ili ideju smislio je neki stari pedesetogodišnjak koji sjedi u svom uredu i ne zna ništa o meni." Kad god počinjem projekat, pozovem mlade da mi pomognu u kreiranju i testiranju ideja.

Uključim ih u proces razrade ideje, ne samo u testiranje kreativnog pristupa. Obzirom da je kultura mladih jako dinamična i stalno promjenjiva, veoma je važno da konstantno slušate i razgovarate sa mladima koji vole vaš brend. Zvuči očigledno, ali 90% marketara rijetko pričaju sa svojom publikom izvan fokus grupa.

Prijave su u toku, branding.ba/bs/prijava.

Partneri Brending konferencije: Sberbank, Courtyard Marriott, HTC, Menprom, Foreign Investors Council, Edward Bernays, Orbico

Medijski partneri u BiH: FTV, FACE TV, Al Jazeera Balkans, Euro Blic, RSG, Klix.ba, Business Magazine, Media Marketing, InStore, Dnevni list, Fena, Akta, Modamo.info, Media RES, Manager.ba, Onasa, Poslovnidnevnik.ba, Margo, Geneco, Parametar, u Hrvatskoj Plan B, a u Srbiji Advertiser Serbia, Marketing Mreža, PRspective.rs, Youth Now, Designed.rs i u Sloveniji Marketing Magazin.