Direktorica Energoinvesta: Samovolja određenih ljudi je bila da se plin neće platiti
Istakla je kako su u sve "uključeni centri moći" te da Vlada FBiH mora završiti svoj posao.
Prema njenim riječima, samovolja određenih ljudi je bila da se plins neće platiti, "zato što to treba platiti na račun Energoinvesta".
Podsjetila je na ono što je pokrenulo cijeli proces rasvjetljavanja poslova sa gasom, a to je, kako je kazala, momenat kada je Energoinvest odlučio da dobava plina za 2021. godinu bude putem Turskog toka.
Po njenim riječi, to nije bila samostalna odluka Energoinvesta, "već je to bio zahtjev Gazproma kao isporučioca plina da Turskim tokom za 2021. godinu to bude jedini način snabdijevanja BiH".
Napomenula je da je BH-Gas zahtijevao da se po svaku cijenu zadrži Mađarski tok i da tim tokom doprema plina bude nastavljena i u narednim godinama.
Hadžialjević je istakla da je ideja bila da se krene od 1. januara 2021. godine, međutim, analizirajući zahtjeve BH-Gasa, inicijative i traženje da to bude preko Mađarske, dobava Turskim tokom je krenula od 1. aprila 2021. godine.
Direktorica Energoinvesta je kazala da, nakon tri mjeseca koja su prošla, egzaktno znaju da su zbog neprelaska na Turski tok, Federacija BiH i njeni građani platili plin skuplje za 3.036.600 dolara.
"Doda li se ovome iznos koji je BH Gas platio unaprijed mađarskom i srbijanskom transporteru za prolaz nepostojećeg plina, ispada da su građani FBiH platili nepotrebno plin skuplje za preko četiri miliona američkih dolara", kazala je ona.
Dodala je da su o ovim pokazateljima upoznati Vlada FBiH i premijer, ali i Tužilaštvo BiH kao i organi SIPA-e, uz dostavu relevatnih dokumenata.
Prema njenim riječima, navedena situacija i uporno insistiranje BH-Gasa da po svaku cijenu Mađarska bude jedina ruta, dovela je Energoinvest u situaciju da od Vlade Federacije traži da naloži obaveznu primjenu zakonske regulative i Uredbe koja definira poslove sa plinom još od 2007. godine, i "odrediti Energoinvest kao snabdjevača koji ima pravo da uvozi i da prodaje plin krajnjim kupcima, a BH-Gas kao operatora transportnog sistema u Federaciji BiH, što podrazumijeva i održavanje plinovoda".
"Na ovaj naš zahtjev Vlada Federacije BiH se nije mogla ogluštiti, te je donijela zaključak u kojem je tačno definirala ko su učesnici, šta je njihova uloga i odredila Energoinvest kao snabdjevača gasom, sa pravima uvoznika i prodavca gasa, a BH Gas kao operatora transportnog sistema koji treba da obavlja poslove transporta i održavanja gasne mreže", kazala je Hadžialjević, napomenuvši da su dati i određeni rokovi koji su "davno prošli".
Energoinvest je, prema riječima direktorice, zatražio pomoć USAID-a u angažovanju meritorne kompanije koja će objektivno, a saglasno preciznoj evropskoj regulativi utvrditi tačan iznos troškova koji su realno trebali biti plaćeni mađarskom transporteru za predhodnu godinu.
Energoinvest je po sugestiji angažovao navedenu konsultanstku kompaniju koja je juče dostavila svoj izvještaj.
Osvrnula se i na, kako je kazala, laži predstavnika BH-Gasa da ne mogu da plate fakture Energoinvesta zato što ih nema i zato što Energoinvest to nikada nije dostavilo. Navela je da su tri puta vraćene fakture Energoinvesta uz dopise, te da su zadnji put dostavljenu fakturu 27. aprila zadržali i plaćena je tek jučer i to djelimično.
"Izvještaj konsultantske kuće Eng-a (Energetska akademija), koja je sačinila analizu troškova transporta kroz Mađarsku, je stigao jučer. Kopije ćemo proslijediti Vladi FBiH, a onda i svima onima kojih se tiče", navela je Hadžialjević.
Poručila je da su Energoinvest i ona lično učinili sve što je bilo u njihovoj profesionalnoj i moralnoj obavezi da ukažu, ali i prijave nadležnim organima sve navedene štete i sumnje.