Predstavnici Ministarstva razgovarali su s Upravom i Nadzornim odborom BH Airlinesa o problemima u ovoj aviokompaniji i mogućnostima za njihovo rješavanje.
"Situacija je veoma složena, s obzirom na to da je BH Airlines blokiran od više dobavljača. Dug prema HETA, "Hypo Leasingu" iz Austrije iznosi 7,5 miliona eura i odnosi se na nabavku dvaju aviona koji su kupljeni 2005. godine na lizing, pod jako nepovoljnim ugovorima. Po završetku lizinga ti avioni će biti vlasništvo austrijske Hypo Leasing kuće, a neće biti vlasništvo BiH", izjavio je nakon sastanka Enver Bijedić, federalni ministar prometa i komunikacija.
Međunarodni aerodrom Sarajevo, kako je dodao, od BH Airlinesa potražuje oko sedam miliona maraka, a dugovi prema nekim dobavljačima iz zemlje i inostranstva iznose oko 3,5 miliona maraka.
"Na sastanku smo odlučili da Vladi Federacije BiH za njenu narednu sjednicu ponudimo informaciju koja će sadržavati ove podatke koje je na današnjem sastanku prezentovala Uprava BH Airlinesa, uz predložene zaključke", kazao je Bijedić.
Prvi je da se informacija o radu BH Airlenesa prihvati na način da se obavezuje Uprava da uradi sanacioni plan kompanije.
"Drugi je zaključak da se pokuša napraviti reprogram duga sa sarajevskim aerodromom da bi aerodrom deblokirao račune. Naravno, neće se odreći svojih potraživanja, ali da pokušamo da se njihova potraživanja prolongiraju ili da ih reprogramiramo na određeni period. Treće je da se s podračuna na budžetu Federacije gdje je putnička taksa, za putnike koji lete s aerodroma, uplati dio dugovanja HETA-i ili Hypo Leasingu u iznosu od milion maraka da bi i HETA deblokirala račun BH Airlinesa, znači da ne bi došlo do blokade", dodao je Bijedić.
Četvrti zaključak, koji će, po njegovim riječima, biti vjerovatno i najteže realizovati, jeste da se iznađe još neophodan minimum sredstava koje je istaknula Uprava BH Airlinesa, a to je oko 1,5 miliona maraka da bi se uplatila popravka aviona i neka hitna potraživanja, da bi na kraju BH Airlines bio deblokiran i već iduće sedmice mogao da nastavi sa svojim operacijama.
S predstavnicima Federalnog ministra finansija, kako je dodao Bijedić, bili su u telefonskom kontaktu tokom sastanka tražeći zakonske mogućnosti da se pomogne ovoj aviokompaniji.
Bijedić je naveo da rad samog preduzeća zahtijeva širu analizu. Dodao je da se trenutno iz budžeta Federacije po raznim osnovama BH Airlinesu izdvaja oko 7, 5 miliona maraka godišnje i da to je maksimum koji se može dati, te da uz sva ta izdvajanja, oni negativno posluju.
"Dugovi BH Airlinesa trenutno iznose oko 13 miliona eura", potvrdio je generalni direktor BH Airlinesa Amir Jažić.
Kazao je da prema Poreznoj upravi po osnovu penzionog fonda imaju dug od dva miliona i 450 hiljada maraka.
"To je dug koji je nastao od 2011. godine i do danas on je multipliciran i narastao na taj iznos. Podnijeli smo zahtjev za sporazum i očekujem uskoro odgovor od Porezne uprave", dodao je Jažić.
Podsjetio je da je aviokompanija „Turkish Airlines“ prije dvije godine raskinula partnerstvo s BH Airlinesom.
"Vlada Federacije BiH jedini je vlasnik BH Airlinesa i nadamo se da će učinit sve što je moguće da bi došlo do sanacije ovog javnog preduzeća", dodao je Jažić.
Stav Ministarstva prometa i komunikacija FBiH odranije je poznat, a to je da se iznađe način da se pomogne BH Airlinesu da ne bi došlo do gašenja ili stečaja ove naše jedine nacionalne aviokompanije.