Prema riječima uposlenika kompanije koja proizvodi ovaj namaz, Maza je razgrabljena sa polica trgovačkih radnji, a u prvom mjesecu prodaje je prebacila planirane količine za blizu četiri puta.
S obzirom da to nije čest slučaj nekog bh. proizvoda porazgovarali smo sa voditeljem ovog projekta Ethemom Numićem, direktorom Direkcije za marketing i razvoj AS Holdinga.
Lješnjak namaz Maza u prva dva mjeseca nakon izlaska na tržište ostvario je veliki uspjeh. Kako je sve krenulo i kako ste napravili ovaj proizvod?
Tačno je da je interesovanje za Mazu ogromno. Jučer sam dobio informaciju od vlasnika, gospodina Hrvića da su ga neki trgovci i dugogodišnji poslovni partneri zvali i pitali da li mogu dobiti dvije palete Maze preko veze. Proizvodnja radi 24 sata kako bismo mogli zadovoljiti ovakve upite. Kada smo interno u AS grupaciji razgovarali o kreiranju ovog proizvoda u grupi kremnih namaza, odlučili smo da napravimo premium proizvod koji neće biti samo sličan najprodavanijima, nego 30-40 posto bolji od njih. Samo tako će vrhunski kvalitet biti primjetan. To znači da smo po glavnim osobinama proizvoda, po kojima kupci biraju proizvode, a to su količina lješnjaka, vrsta sirovina, udio šećera itd., morali napraviti značajne iskorake. Postavili smo ljestvicu vrlo visoko.
Da li ste bili skeptični?
Ako ste odlučni da po svaku cijenu dođete do krajnjeg cilja i ostvarite visoko postavljene kriterije, onda morate biti spremni na velika odricanja i vjerovati u projekt i tim. Razvojni tim Maze od početka je znao da nema plana B. Čvrsto smo odlučili napraviti najbolji proizvod na tržištu. Kad znate da nema plana B i da morate napraviti najbolji proizvod trebate samo zasukati rukave. Bilo je dana kada se radilo i do iza ponoći.
Postoji li neki recept kako se to radi?
Projektni tim je morao izaći van granica klasičnog razmišljanja. Prosječni udio lješnjaka u proizvodima na tržištu je 5-16 posto. Mi smo kupcima htjeli ponuditi daleko više, da imamo Mazu sa 20 posto i 30 posto udjela lješnjaka. Maza je za razliku od drugih proizvoda kreirala jednu posebnu premium kategoriju, kategoriju lješnjak namaza za razliku od kakao kremnih namaza koji imaju manje od 20 posto udjela lješnjaka. To je po kvalitetu viša kategorija.
Kod ovih proizvoda sa više udjela lješnjaka, u ljetnim periodima zbog povećane temperature, može doći do izdvajanja kvalitetnih ulja iz lješnjaka na površinu lješnjak namaza. Ta pojava ne znači da je proizvod loš. Kvalitet ostaje isti, proizvod treba samo promiješati prije upotrebe.
Imate li neki savjet šta je u vremenu u kojem živimo potrebno sve uraditi da bi se napravio dobar proizvod?
Sakupljanje podataka i data mining vrlo je bitno, kako iz velike količine podataka izvući ono esencijalno i sklopiti cijelu sliku. Precizan plan i izdjeljeni zadaci igraju vrlo važnu ulogu. Povjerenje i timski rad također su izuzetno bitni. Kao cilj smo postavili napraviti najukusniji i zdravstveno kvalitetniji proizvod.
Ovaj zadatak koji smo postavili ispred sebe zahtijevao je puno znanja i eksperimenata. Tim sastavljen od stranih i domaćih tehnologa imao je zadatak koji nisu mogle riješiti ni najveće internacionalne kompanije. Veliki doprinos su dale kolege koji su iskusni operateri na proizvodnoj liniji koja ima neke svoje posebnosti koje su puno uticale na kvalitetu finalnog proizvoda. Smanjili smo udio šećera u odnosu na većinu proizvoda na tržištu za oko 30%. To smo postigli optimalnim kombinacijama vrsta kvalitetnih lješnjaka i drugih sastojaka. Ni najveće svjetske kompanije nisu uspjele ovo napraviti, a da proizvod i dalje ostane dovoljno sladak. Prva testiranja lješnjaka i poređenja sa finalnim proizvodima , dali su odlučujući smjer projektu.
Još jedan izazov je bio zamijeniti jeftino palmino ulje, drugim kvalitetnijim uljima. Nakon puno degustiranja optimalna kombinacija bilo je ulje sjemenki pamuka i suncokreta koje je bogato mineralima, zdravim omega-6 masnim kiselinama i fitosterolom.
Šta je ipak od svega u ovom projektu bilo najvažnije; receptura, dizajn ili nešto treće?
Bitan je cijeli koncept, a svi pojedinačni elementi su podjednako važni. Mi kad kreiramo nove proizvode stvaramo koncepte, a koncepti pored funkcionalnih benefita za kupca kao što su okus, dodatak lješnjaka, manje šećera, imaju i vrlo primjetne tačke diferenciranja proizvoda. Tako smo napravili zdravstveno prihvatljiviji proizvod bez palminog ulja i proizvod sa hrskavim pahuljicama žitarica za crunchy palačinke. Ovo je interesantno posebno djeci. Što se tiče odraslih oni su nam rekli da Mazu uglavnom kusaju.
Pored izvrsne recepture testirali smo 6-7 vrsta dizajna i odlučili se za, mlađim generacijama, najprihvatljiviji dizajn. Oni su sami izabrali izgled Maze glasanjem. Na kraju, kad smo testirali cijeli koncept, posebnom metodologijom došli smo do fantastičnog rezultata. 91% ispitanika koji su probali Mazu, dali su joj odlične ocjene 4 ili 5, to znači da od njih 10,9 kaže da im je super.
Šta možete poručiti ostalim bh. kompanijama u smislu stvaranja premium brendova? Ako imate pozitivnu atmosferu u svom poslovnom okruženju i punu podršku onda možete dostići iznadprosječne rezultate. U samom procesu puno je uspona i padova, neuspjelih pokušaja i ponovnog motiviranja tima da krene naprijed. Ovo je 14-a, finalna verzija Maze. Nije bilo lako u cijelom procesu krenuti uvijek dalje. Sve kockice u mozaiku su podjednako važne, svi članovi tima igraju isto važnu ulogu. Maza timu je veliko zadovoljstvo nakon izlaska proizvoda na tržište čitati sjajne komentare o proizvodu. Maza je postala i pozitivna tema društvenih mreža. Visoko postavljeni ciljevi, požrtvovan rad do sitnih detalja i nepostojanje plana B, gdje smo svi fokusirani samo na jedan jedini plan A, glavni su faktori uspjeha Maze. U nju je ugrađeno puno emocije i rada, zato je ona je postala svima draga, za sMAZAti i naMAZAti.