Intervju / Amina Mahmutović: UniCredit banka je odobrila moratorij na 434 miliona KM
Kako se UniCredit banka, kao vodeća bankarska institucija, nosi s problemima pandemije koronavirusa? Pandemija je utjecala na svakoga od nas pojedinačno, naš svakodnevni život, mijenjajući naš način rada, života i međusobne odnose. Od samog početka, zdravlje i sigurnost naših uposlenika i naših klijenata su naš ključni prioritet. Poduzeli smo brze, odlučne korake po ovom pitanju, uvodeći sve mjere zaštite, kako u poslovnicama, tako i u centralama, uključujući i kontrolu ulaska u poslovnice. Istovremeno smo jačali naše kanale za rad na daljinu, iz naših domova, kako bismo nastavili nesmetano poslovanje, a pri tome maksimalno zaštitili svoje uposlenike.
Svjesni svoje odgovornosti kao vodeće bankarske institucije u zemlji, pružili smo podršku zajednici kroz više inicijativa: pomoći u zaštitnoj opremi za medicinske radnike u kantonalnim bolnicama, novčanom pomoći kliničkim centrima zajedno s Udruženjem banaka, doniranjem računara za učenike slabijeg imovinskog stanja kako bi mogli nesmetano pratiti nastavu, donacijom UniCredit Fondacije podržali smo rad sedam udruga koje brinu o djeci i omogućuju im sretnije djetinjstvo.
Ono na šta sam posebno ponosna jeste akcija "Važno nam je činiti dobro" u kojoj su uposlenici banke svojim ličnim donacijama podržali projekt "Obrok za sve" organizacije Pomozi.ba kupovinom 2.000 paketa, kako bi osigurali da i najugroženiji među nama imaju barem jedan obrok dnevno.
Mi se trenutno spremamo za postepenu normalizaciju poslovanja. Aktivnosti temeljimo na preporukama lokalnih vlasti i na podacima s terena. Dozvolite mi da se zahvalim klijentima koji pokazuju visok stepen razumijevanja i strpljenja u ovoj vanrednoj situaciji.
Koliko se građana javilo zahtjevom za moratorij te koliko to opterećava bankarsko poslovanje? Odobrili smo moratorij za skoro 2.000 klijenata fizičkih osoba te 200 klijenata pravnih osoba u ukupnom iznosu od 434 miliona KM. Sve klijente koji nisu ispunjavali uvjete za moratorij individualno smo pozivali kroz matične poslovnice, kako bismo pronašli najbolje moguće rješenje za njihovu situaciju. Moram reći da zahtjevi još uvijek pristižu, mada manjim intenzitetom.
Vjerujem da ste drugačije zamišljali početak svog perioda rukovođenja bankom, drugačije planirali... Ovo što se trenutno događa prije nekoliko mjeseci je mogao biti samo scenarij za film, a nikako realnost, život koji živimo. Na pitanje o mom početku na novoj poziciji, mogu reći da ga zasigurno nikada neću zaboraviti. Ali, kao što u svakoj teškoj situaciji treba pokušati naći nešto što je korisno, tako i iz ove krize moramo izaći pametniji i zreliji. Ovo je jedno novo iskustvo koje mi je itekako pomoglo, kako u ličnom, tako i u profesionalnom razvoju. Generalno, svi smo saznali i naučili dosta novih stvari, spoznali smo da nešto što je ranije bilo nezamislivo može postati stvarnost. Navest ću samo primjer remote workinga/rada od kuće, o kojem je ranije mnogo razgovarano i razmatrano je kako ga uvesti u svakodnevnu upotrebu. Mi smo, u ovim novim okolnostima, rad od kuće uspjeli organizirati u veoma kratkom vremenu. Naravno, za uspješnu realizaciju, osim okolnosti, krucijalan je motiv, a u ovom slučaju to je bila sigurnost i zaštita naših uposlenika. Naša najveća snaga su uposlenici UniCredit Bank koji su, kao i uvijek do sada, pokazali svoju odanost i predanost našem temeljnom načelu: da činimo pravu stvar. Posebnu zahvalnost upućujem našim uposlenicima u poslovnicama, koji su pokazali ogromnu hrabrost i požrtvovanost, kako bi pružili kontinuiranu uslugu našim klijentima u ovim vanrednim okolnostima.
Koje novitete u svojoj ponudi UniCredit planira u narednom periodu? Moram reći da je pandemija promijenila i naše poslovne prioritete. Naprimjer, morali smo pronaći brza rješenja kako bismo olakšali bankarske usluge našim klijentima starijim od 65 godina, bez dolaska u poslovnice i bez dodatnih troškova. Krećemo u kampanju s našim partnerima, ponudit ćemo popuste na on-line plaćanja za naše klijente, kako bismo im olakšali svakodnevnicu.
Nema sumnje da ćemo mnogo intenzivnije raditi na digitalnoj strategiji. Trenutno smo u završnoj fazi projekta nadogradnje aplikacije mobilnog bankarstva koje će pružiti dodatno unapređenje korisničke usluge i veoma korisne pogodnosti za klijente. Ono što moram reći, mada smo to čuli više puta, za intenzivniju digitalnu strategiju po uzoru na druge evropske zemlje potrebna nam je snažnija podrška države. Nažalost, još uvijek nemamo u potpunosti implementiran elektronski potpis. Ova situacija je dodatno naglasila da Bosna i Hercegovina zaista mora uhvatiti korak na putu ka digitalizaciji što prije, radi svih nas.
Bankarski sektor u ranijem periodu je imao rekordan višak likvidnih sredstava, nedostajalo je projekata u privredi za plasmane. Kako u ovom vremenu motivirati ljude da pokreću ekonomske aktivnosti i otvaraju prostor bankama za plasmane? Bankarski sektor u Bosni i Hercegovini je godinama jedan od najuređenijih i najstabilnijih sektora. Banke imaju višak likvidnih sredstava koja sigurno mogu usmjeriti na kvalitetne projekte. Kako motivirati na pokretanje ekonomskih aktivnosti? To je veliki izazov i sigurno se može pronaći rješenje, ali mislim da ćemo na to morati sačekati. Kraj krize je još daleko, ishod je neizvjestan u globalnim razmjerima, a razvoj ekonomske situacije u našoj zemlji, osim što će biti određen lokalnim specifičnostima, određen je i kretanjima globalne ekonomije. Oporavak će uveliko ovisiti o oporavku ekonomije u zemljama - glavnim izvoznim tržištima za naše privrednike.
Jedna od stvari koje bi pomogle bržem oporavku ekonomije jeste pokretanje infrastrukturnih projekata, što bi omogućilo rast investicijske potrošnje. Otvaranje velikih projekata uvijek za posljedicu ima veću mobilizaciju privrede, multiplikativni efekat na ostatak ekonomije.
No, ono što je možda najvažnije, ono daje ljudima nadu i vjeru u bolje sutra. A vjera je važna da se ne izgubi povjerenje koje je bitno za suzbijanje straha i kod građana i kod kompanija, kako bi se ponovo pokrenulo poslovanje i nastavila ulaganja. UniCredit Bank će, kao i uvijek do sada, biti spremna da podrži svaki kvalitetan projekt. Trenutno smo, u skladu sa situacijom, najviše usmjereni na to da budemo na usluzi svojim klijentima, bilo kroz odobravanje privremenih mjera, u skladu s odlukom regulatora, ili kroz kontinuirano finansiranje likvidnosti.