Digitalna transformacija putem umjetne inteligencije: Tehnologije koje oblikuju budućnost bankarstva

S obzirom da klijenti sve više koriste digitalne kanale za svoje bankarske potrebe, tako i finansijske institucije prihvataju digitalnu transformaciju, da bi bile korak ispred i da bi u svoje poslovne procese integrirale umjetnu inteligenciju (AI) u cilju poboljšanja korisničkog iskustva, povećanja operativne efikasnosti i postizanja konkurentnosti.
Digitalna transformacija i njen uspon u bankarstvu
Digitalna transformacija u bankarstvu predstavlja spajanje tradicionalnih bankarskih praksi sa brzo rastućim digitalnim tehnologijama, te je za njihov prijenos u digitalni svijet potreban samo jedan klik.

Ova transformacija omogućava da vam bankarske usluge putem mobilne aplikacije budu na dohvat ruke, a umjetna inteligencija vam nudi personalizirane prijedloge i čini sigurnim svaki vaš korak u virtualnom svijetu. Umjesto odlaska u poslovnicu, klijenti sada u "oblaku" realizuju svoje finansijske potrebe, a banke taj protok informacija koriste kako bi kreirale inovativna rješenja koja podižu zadovoljstvo klijenata na najviši stepen.
Bankarski sektor još uvijek nije okončao svoju digitalnu transformaciju; naprotiv, zahvaljujući naprednim tehnologijama poput umjetne inteligencije (AI), mašinskog učenja, analitika velikih podataka i interneta stvari (IoT), koje su se pojavile u posljednje vrijeme, ušao je u novu fazu transformacije.
Uloga umjetne inteligencije
Umjetna inteligencija (AI) je opći naziv za kompjuterske sisteme koji nastoje oponašati sposobnosti ljudske inteligencije kao što su percepcija, analiza, rješavanje problema, učenje, donošenje odluka i izvođenje zaključaka.

Utjecaj umjetne inteligencije možemo primijetiti u svim segmentima našeg svakodnevnog života, od virtualnih asistenata Siri i Google asistenta, preko vijesti koje dobivamo na naše e-mail adrese, mobilnih asistenata za finansijsko savjetovanje, smart home sistema, prodavnica sa kasama bez blagajnika, pa sve do reklama koje vidimo na društvenim mrežama.
Svojom sposobnošću analize velikih podataka, prepoznavanja obrazaca, kao i predviđanja, umjetna inteligencija igra ključnu ulogu u podršci digitalnoj transformaciji bankarstva. Jedna od najvažnijih prednosti koju umjetna inteligencija donosi bankarskom sektoru jeste olakšavanje identifikacije i verifikacije korisnika, čime se omogućava analiza podataka o klijentima.
Zahvaljujući tome, banke mogu ponuditi personalizirane bankarske proizvode i usluge, čime se optimizira zadovoljstvo korisnika. Ova optimizacija rezultira povećanjem lojalnosti klijenata. Chatbotovi podržani umjetnom inteligencijom, primjer su primjene umjetne inteligencije.
Umjetna inteligencija, također, donosi revoluciju u upravljanju rizicima i detekciji prevara u bankarstvu. Algoritmi mašinskog učenja mogu analizirati podatke ranijih transakcija sa ciljem da prepoznaju obrasce koji ukazuju na prevaru, te na taj način pomažu bankama da u realnom vremenu detektiraju i spriječe prevaru. Osim toga, alati za analizu, bazirani na pretpostavkama podržanim umjetnom inteligencijom, omogućuju bankama da preciznije procijene kreditni rizik.

Još jedna oblast u kojem umjetna inteligencija potiče digitalnu transformaciju u bankarstvu je povećanje operativne učinkovitosti. Rješenja podržana umjetnom inteligencijom pomažu bankama da smanje troškove, povećaju produktivnost i omoguće zaposlenicima da se fokusiraju na zadatke koji donose dodatnu vrijednost, automatizirajući manualne procese i optimizirajući radne procese.
Izazovi i faktori na koje treba obratiti pažnju
Iako umjetna inteligencija nudi velike koristi u bankarstvu, postoje određena pitanja i izazovi koji zahtjevaju posebnu pažnju. Podaci o korisnicima u bankarskom sektoru su izuzetno osjetljivi i povjerljivi. Aplikacije bazirane na umjetnoj inteligenciji zahtijevaju veliku količinu podataka o klijentima kako bi učinkovito funkcionisale, što povećava potrebu za zaštitom privatnosti i tajnosti podataka klijenata. Iako je umjetna inteligencija dobar alat za otkrivanje prevara i nepravilnosti, kako bi se osigurala tačnost analiza potrebno je konstantno unapređivanje i nadzor nad algoritmima.
Također, važno je napomenuti da umjetna inteligencija može biti nepristrasna samo onolikoj u mjeri koliko je tome naučena. Prema tome, vrlo je važno da se prilikom primjene umjetne inteligencije u bankarstvu, algoritmi dizajniraju i primjenjuju na etički način, kako bi se osigurali nepristrasni i stabilni rezultati.
Pogled na budućnost
Budućnost bankarstva, kao i sličnih sektora, je digitalna, a u središtu te transformacije nalazi se umjetna inteligencija. Usvajajući nova rješenja utemeljena na umjetnoj inteligenciji, banke će otključati nove mogućnosti za rast, produktivnost i zadovoljstvo klijenata, a svojim klijentima će omogućiti personalizovanije, učinkovitije i sigurnije iskustvo, čime će podstaći rast i inovatinost u digitalnoj eri.
S obzirom na kontinuirani rast tehnologije, očekuje se da će umjetna inteligencija postati još pametnija i učinkovitija u oblastima kao što su otklanjanje cyber rizika i struktuiranje procesa i operacija, bez potrebe za manuelnim intervencijama. To će pružiti mogućnost bankarskom sektoru da raste na dinamičniji, inovativniji i sigurniji način.

Dok rješenja zasnovana na umjetnoj inteligenciji nude velike mogućnosti bankarskom sektoru, istovremeno cyber prijetnje postaju sve sofisticiranije. U ovom kontekstu, etički hakeri poznati kao Red Hacker testiraju ranjivosti banaka i pomažu ranu identifikaciju potencijalnih prijetnji. Djelujući kroz Red Team pristup, ovi stručnjaci pokreću kontrolirane napade na sisteme banaka i na taj način jačaju cyber odbranu i minimiziraju potencijalne rizike. Širom primjenom tehnologije zasnovane na umjetnoj inteligenciji, bankarski sektor može doživjeti značajnu transformaciju. Međutim, jako je bitno da ta transformacija bude zasnovana na temeljnim vrijednostima kao što su fokus na klijente, sigurnost informacija i usklađenost sa etičkim standardima.
U procesu digitalne transformacije Ziraat Bank BH ima za cilj, ne samo transformaciju bankarskih usluga putem efikasnog korištenja tehnologije, nego i transformaciju korisničkog iskustva. Umjetna inteligencija će biti jedan od najznačajnijih faktora podrške ovoj banci u procesu ove transformacije. Mogućnosti koje umjetna inteligencija pruža u oblastima kao što su energetska efikasnost, digitalni platni sistemi i fintech integracije, doprinijet će procesu digitalizacije ne samo ZiraatBank BH, nego i finansijskog sektora, te će igrati vrlo važnu ulogu u postizanju zadovoljstva klijenata i razvoja sektora.
Vođena digitalnom transformacijom ZiraatBank BH će unaprijediti integraciju umjetne inteligencije i drugih naprednih tehnologija, čime će izgraditi sigurniji i učinkovitiji finansijski ekosistem fokusiran na korisnike.