Hamid Milak: Vlast ostanak ljudi treba staviti kao prioritet, mi ćemo kreirati sigurnost
Kako ocjenjujete godinu koja je iza nas te kakve su prilike generalno na tržištu osiguranja? Što se ekonomije tiče, velikih promjena nije bilo, pa je isto pratilo i sektor osiguranja. Neka društva, među kojima je Central osiguranje, su se prilagodila i iskoristila prilike, dok druga nisu, uzimajući u obzir i nerazvijeno tržište kapitala, izražene demografske promjene, potencijalnu recesiju i sl.
Ovdje je čak i struktura vlasništva igrala ulogu, jer primjerice radi, Central osiguranje je 100 posto domaće osiguranje, i to domaći kapital, znanje i ljudi, što čini fleksibilniju sveukupnu strukturu kao odgovor na zahtjeve i kretanja na tržištu. Proces približavanja Evropskoj uniji neminovno zahtijeva da sva društva u BiH dosljedno primjenjuju direktive EU. Postojeća regulativa u velikoj mjeri već prepoznaje i reguliše veliki dio direktiva kroz ključno uvođenje sistema upravljanja rizicima koje u konačnici ima uzročno-posljedični efekt na konkurentniju premiju.
Prilagodbu društava mora pratiti i promjena pristupa supervizora, jer se danas svuda u svijetu naglašava kvalitativni pristup nadzora poslovanja, koji zahtijeva izrazito stručna znanja i iskustvo. Dakle, tržište osiguranja je izuzetno dinamično tržište i Central osiguranje sa mnom kao direktorom na čelu prati promjene i nastoji biti ukorak s vremenom, što je prepoznao veliki broj osiguranika širom BiH.
Koji su planovi vaše kuće za 2020. godinu te kakvi su njeni kratkoročni ciljevi? Godina 2020. je već tu i mislim da kada govorimo o njoj govorimo o kratkoročnim ciljevima. Central osiguranje u daljnjem periodu želi dalje ojačati svoju poziciju u BiH i zauzeti dosta značajniji položaj u sektoru osiguranja i na najkvalitetniji način odgovoriti zahtjevima korisnika usluga osiguranja. Dakle, u fokusu je i rast, ali i razvoj društva.
Kao direktor društva Central osiguranje od 2016. godine do danas mogu samo reći da smo pokazali da radimo pravu stvar i da je radimo na pravi način u osiguranju. Od mog imenovanja na poziciju direktora, dakle samih početaka rada društva, do danas Central osiguranje je doseglo peto mjesto na rang-listi društava za osiguranje. Društvo je bilo svojevrsno osvježenje na tržištu po pristupu i načinu rada. Dalji plan je ići dalje što se učešća u portfelju tiče, ali se istovremeno i razvijati. Živimo u digitalnom dobu pa trebamo iskoristiti benefite istog. U Central osiguranju smo radili i kontinuirano se radi i dalje na dogradnji IT sistema koji je glavni alat osiguravatelja. U 2019. godini rađeno je na projektu digitalizacije poslovanja i prevencije prevara u osiguranju u cilju povećanja produktivnosti prodaje i konkurentnosti društva, tako da se očekuju efekti primjene već u 2020. godini.
Kako gledate na generalne prilike u bh. ekonomiji i kako one utječu na poslovanje osiguravajućih kuća? Uvijek ima prostora za poboljšanje postojećih proizvoda, njihov redizajn, ali i kreiranje novih proizvoda prateći trendove napretka u drugim granama ekonomije i života, kao i razvoja različitih pristupa klijentima. Kao što sam već rekao, sektor osiguranja je izuzetno dinamičan.
Central osiguranje d.d. Sarajevo ima ne samo društveno odgovoran nego i inovativan pristup klijentima, što su prepoznali u cijeloj BiH. Korporativna prednost Central osiguranja ogleda se prvenstveno u povezanosti s društvima koja se bave srodnim djelatnostima, koja su direktno ili indirektno povezana s poslovima osiguranja. Na taj način osiguran je učinkovit prodajni kanal i praćenje klijenta tokom vremena trajanja zaključenog ugovora o osiguranju, kao i sama procjena, likvidacija i isplata šteta u roku od 24 sata od dana potpisivanja dokumenta o visini štete, ukoliko dođe do istih.
Tako da Central osiguranje može odgovoriti zahtjevima klijenata i to i onih najzahtjevnijih. Central osiguranje je u proteklom trogodišnjem periodu zauzelo značajan tržišni udio. Prema zvanično objavljenim podacima s 31. decembrom 2019. godine, društvo Central osiguranje d.d. zauzima blizu 15 posto tržišta osiguranja, s nešto više od 38 miliona KM premije. Respektabilna finansijska stabilnost društva Central osiguranja, osigurala je korporativnu referentnost kod klijenata – korisnika naših usluga u vrlo kratkom vremenu.
Godinama su prisutni trendovi odliva naših ljudi iz zemlje, koliko oni pogađaju osiguravatelje? Činjenica jeste da se ne samo BiH, već i druge zemlje u regionu suočavaju s odlaskom kako mlađe tako i starije populacije i o tome vladajuće strukture moraju voditi brigu i staviti te probleme u svoje prioritete. Što se osiguranja tiče, kao što sam već naglasio, morate biti inovativni kako bi se odgovorilo i ovakvim izazovima. Treba biti ukorak s vremenom, biti fleksibilan i kontinuirano raditi na usavršavanju kadrova i adekvatno upravljati rizicima.
To je ključ uspjeha Central osiguranja. Kao direktor i najodgovornija osoba u društvu, upravo potičem svoje zaposlenike da na taj način razmišljaju, jer smo mi tu radi osiguranika, a i radi društva u cjelini.
Generalno je dojam da se živi u nesigurnim vremenima, koliko takav osjećaj može otežati poslovanje i prodaju polisa? Kreiranje sigurnosti jedan je od osnovnih postulata rada sektora osiguranja. Naša zadaća upravo i jeste da, najjednostavnije rečeno, mirno spavaju osiguranici, jer kroz korištenje usluga osiguranja svoje brige o imovini, zdravlju i sl. prepuštaju sigurnim partnerima u životu i poslovanju kakvo je Central osiguranje i postaju dio naše porodice.
Od svog osnivanja do danas je Central osiguranje isplatilo štete u iznosu od 30.774.092 KM i cifre same govore o kojem potencijalu se radi. Ostvareni rezultati su dio našeg uspješnog tima u BiH, organiziranog poslovanja i strategije usmjerenja na klijente i njihove potrebe. Tako da mislim da su pred Central osiguranjem novi izazovi, a mi imamo i znanje i sredstva i iskustvo kako bismo adekvatno odgovorili na iste.