Karlheinz Dobnigg: Više od 5.500 klijenata Raiffeisen banke podnijelo je zahtjev za moratorij
Trenutno jedna od veoma aktuelnih tema je moratorij na otplatu kreditnih obaveza. Koje su aktivnosti Raiffeisen banke po ovom pitanju? Vrijeme je neizvjesnosti kada svi daju svoj maksimum kako bi prevazišli aktuelno stanje, pa tako i mi ulažemo maksimalne napore kako bismo klijentima što je više moguće olakšali poslovanje s Bankom te im ublažili finasijski pritisak s kojim se susreću. Stoga nam je izuzetno važna primjena odluka bankarskih agencija kako bismo klijentima pomogli da prevaziđu ovaj izazovan period i uspostave održivi model poslovanja. Banka može odobriti jednu ili više posebnih mjera klijentima čija je kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu smanjeni. Našim klijentima uvijek nastojimo biti fer i pouzdan partner, a to ne znači samo u dobrim vremenima već i u teškom razdoblju kada se svako u svom segmentu mora reorganizovati i maksimalno potruditi s ciljem prevazilaženja ovog perioda. Banka je već počela s odobravanjima privremenih moratorija kao jedne od mjera predviđenih odlukama entitetskih Agencija za bankarstvo, te je počela slati ponude klijentima čiji su zahtjevi odobreni.
Možete li pojasniti šta klijenti trebaju učiniti da bi im otplata bila olakšana? Potrebno je najprije da klijenti podnesu Zahtjev za odobrenje posebnih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema banci. Kako bismo minimizirali potrebu za kretanjem klijenata, Zahtjev je dostupan na našoj web stranici i klijenti ga mogu podnijeti online iz sigurnosti svog doma. Pri tome je neophodno da klijent u zahtjevu navede razlog zbog kojeg je njegova kreditna sposobnost pogoršana. Sljedeći korak u procesu je razmatranje svakog pojedinog zahtjeva od strane Banke te donošenje odluke o najprimjerenijem modalitetu za rješavanje novonastale situacije. Ukoliko je zahtjev pozitivno riješen, Banka će klijentu dostaviti ponudu putem e-maila, SMS ili Viber poruke. Ono što bih želio istaći je da smo u nastojanju da klijentima olakšamo pristup informacijama, te slijedeći princip transparentne i otvorene komunikacije, na našoj web stranici kreirali poseban dio gdje mogu pronaći više detalja vezano za proces podnošenja Zahtjeva, ali i druge aktuelnosti.
Šta podrazumijeva privremeni moratorij i pod kojim uslovima se on odobrava?
Da li se vaši klijenti već interesuju za moratorij i da li im izlazite u susret? Svakako, putem naših zvaničnih kanala komunikacije već imamo upite klijenata vezane za moratorij. Do sada je svoj Zahtjev podnijelo više od 5.500 klijenata a na svaki pristigli zahtjev Banka nastoji odgovoriti u što kraćem roku putem e-maila, Viber ili SMS poruke.
Pored moratorija, u proteklom periodu isplata penzija je također bila aktuelno pitanje? Kako je Raiffeisen banka izašla u susret svojim klijentima koji nisu bili u mogućnosti podići penzije? Ovom segmentu stanovništva smo također posvetili posebnu pažnju te im nastojali tokom perioda isplate penzija što više olakšati način podizanja penzija. Iako je u skladu sa odlukama nadležnih entitetskih tijela penzionerima omogućena posjeta poslovnicama Banke u određenim terminima, bilo je i penzionera koji nisu bili u prilici doći u poslovnicu. U tom slučaju, dodatna mogućnost je da se isplata novca vrši na način da za njih sredstva može podići drugo lice (punomoćnik), a o čemu su klijenti bili informisani putem naših zvaničnih kanala komunikacije. Ova opcija važi kako za penzionere tako i za klijente koji su u izolaciji sa zabranom kretanja.
Na koji način funkcioniše rad Raiffeisen poslovnica u vrijeme pandemije? Naš apsolutni prioritet je zdravlje zaposlenika i klijenata. Stoga se pridržavamo mjera nadležnih institucija i nastojimo da reagujemo u što kraćem roku. Redovno pratimo stanje i provodimo aktivnosti u skladu s našim planom za djelovanje u ovakvim situacijama. Naravno, sve u cilju minimiziranja rizika od zaraze kako zaposlenika tako i klijenata.
Ukoliko se ukaže potreba, poslovnice zatvaramo, uposlenike upućujemo u izolaciju te provodimo sve što je potrebno kada je riječ o dezinfekciji. Ovakav pristup, bez tolerancije na rizik po zdravlje se pokazuje ispravnim. Također, blagovremeno putem naše web stranice www.raiffeisenbank.ba kao i ostalih sredstava informisanja obavještavamo naše klijente o promjenama u radnom vremenu poslovnica kao i aktivnostima koje banka sprovodi u ovoj situaciji.
Da li još nešto savjetujete svojim klijentima? U aktuelnoj situaciji klijentima preporučujemo da minimiziraju kretanje i posjete poslovnicama Banke kao i društvene kontakte, te da za poslovanje s Bankom koristite Raiffeisen digitalne servise, koliko je to moguće. Za sve neophodne informacije vezane za poslovanje klijentima smo dostupni putem naših kanala komunikacije - web chata, usluge Web call ili Kontakt centra. Prilikom plaćanja u trgovinama preporučujemo češće korištenje kartica kako bi kontakt s novčanicama, kao potencijalnim izvorom zaraze, bio što manji. Ukoliko je klijentima potrebna gotovina, mogu koristiti Raiffeisen mrežu od oko 280 bankomata koji se redovno pune, dok su im za uplate na raspolaganju uplatno-isplatni uređaji.