Problem i "lažni popusti"
7

Komisija EU upozorava Temu da ispravi kršenja zaštite potrošača: Ako se ogluše na zahtjeve - čekaju ih kazne

I. Sa.
Foto: Mreža X
Foto: Mreža X
Evropska komisija upozorila je kineskog maloprodajnog giganta Temu da popravi obmanjujuće komercijalne prakse ili da se suoči s potencijalnim kaznama u izvještaju nakon istrage Mreže za saradnju za zaštitu potrošača, koju predvode Belgija, Njemačka i Irska.

Izvještaj otkriva da se Temu bavi prodajom "nudeći lažne popuste i naglašene kritike".

Kompanija izdaje pogrešne informacije, uključujući preuveličavanje dostupnosti artikala i podsticanje hitnosti prodaje sa rokovima, navodi se u izvještaju.

Vlasti su naglasile da Temu ne informiše na odgovarajući način korisnike o njihovom pravu na vraćanje proizvoda i ne daje jasne kontakt podatke za žalbe.

Pored toga, potrošačke vlasti kritikovale su upotrebu igre "okreni točak sreće", u kojoj se ne daju jasne informacije o uslovima ili nagradama.

Temu je dobio mjesec dana da odgovori EK i navede kako planira ispraviti ovu praksu. Ako odgovor bude nezadovoljavajući, kompanija bi se mogla suočiti sa značajnim kaznama.

"Pozitivno vidjeti dva organa za sprovođenje koji rade zajedno na rješavanju propusta. Ako Temu odmah ne ispravi ovo, vlasti će morati pokazati zube i početi izricati velike kazne", rekao je Agustín Reyna, generalni direktor evropske potrošačke organizacije BEUC.

U saopćenju EK se navodi da su poslije istrage Mreža nacionalnih organa za saradnju u zaštiti potrošača (CPC) i Evropska komisija obavijestili Temu o brojnim praksama na svojoj platformi kojima krši zakon EU o potrošačima i pozvala da se uskladi s tim zakonima pruži dodatne informacije.

CPC mreža je identifikovala nekoliko vrsta problematičnih praksi za koje smatraju da su u suprotnosti sa zakonima EU o zaštiti potrošača, kao što su:

Lažni popusti: Stvaranje lažnog utiska da se proizvodi nude uz popust tamo gdje ga nema.

Prodaja pod pritiskom: Stavljanje potrošača pod pritisak da završe kupovinu koristeći taktike kao što su lažne tvrdnje o ograničenim zalihama ili lažnim rokovima za kupovinu.

Prisilna gamifikacija: Prisiljavanje potrošača da igraju igru ​​'zavrti kolo sreće' kako bi pristupili online tržištu, dok skrivaju bitne informacije o uvjetima korištenja povezane s nagradama igre.

Informacije koje nedostaju i obmanjuju: Prikazivanje nepotpunih i netačnih informacija o zakonskim pravima potrošača da vrate robu i dobiju povrat novca.

Temu također ne obavještava potrošače unaprijed da njihova narudžba treba da dostigne određenu minimalnu vrijednost prije nego što mogu završiti kupovinu.

Lažne recenzije: Davanje neadekvatnih informacija o tome kako Temu osigurava autentičnost recenzija objavljenih na svojoj web stranici. Nacionalne vlasti su pronašle recenzije za koje sumnjaju da nisu autentične.

Skriveni kontakt detalji: Potrošači ne mogu lako kontaktirati Temu za pitanja ili žalbe, navodi se u saopćenju.