Jedno od novopredloženih rješenja odnosi se na obaveznike fiskalizacije, te je proširen obuhvat poslovnih subjekata i poduzetnika koji posluju gotovinom. Izuzeti su poslovni subjekti i poduzetnici koji obavljaju djelatnosti oslobođene plaćanja PDV-a ukoliko ne posluju s gotovinom.
Također je izuzeta trgovina na veliko s obzirom da se, sukladno propisima o unutarnjem platnom prometu, plaćanje vrši bezgotovinski, što je bio i prijedlog poslodavaca. Izuzetak se odnosi i na organizatore igara na sreću koji su putem posebnog IT sistema povezani s Poreznom upravom.
Novo je i to što će putem fiskalnih uređaja biti evidentiran promet na koji se ispostavljaju PDV fakture (plaćanje i oslobađanja) pri čemu je uspostavljena direktna veza ovog sa Zakonom o PDV-u.
Predložena su nova i zakonska rješenja mehanizma nadzora nad proizvođačima ili zastupnicima fiskalnih uređaja i serviserima. Uvedena je obveza dostavljanja garancije od 300.000 KM kao preventivnog mehanizma kontrole proizvođača ili zastupnika fiskalnih sistema u slučajevima kad ne ispunjavaju zakonske obaveze, a koja će biti korištena za obeštećenje obveznika fiskalizacije koji su pretrpjeli štetu.
Kaznena politika je uređena da preventivno djeluje na sve sudionike u procesu fiskalizacije. U proteklom razdoblju se pokazalo da novčane kazne nisu dovoljno visoke. Stoga su iznosi prekršajnih novčanih kazni povećani sukladno Zakonu o prekršajima FBiH.
Uz izmjene i dopune Zakona, danas je Vlada razmatrala i informaciju o trenutnom stanju fiskalizacije i očekivanjima i prednostima unaprijeđenja ovog sustava. U 2010., kao prvoj godini primjene ovog sustava u FBiH, bila su u funkciji 34 fiskalizirana sistema. Već slijedeće godine taj broj se popeo na 13.545, da bi ih, prema pokazateljima do 14.5.2020.godine bilo 83.547.
Novi sistem rješava i pitanje evidentiranja prometa za one privredne subjekte i male poduzetnike koji imaju specifičan način prodaje dobara, kao što je prodaja na daljinu putem interneta (online). Ovaj način prodaje nije prepoznat u važećoj regulativi, što ostavlja prostor za malverzacije i prikrivanje prometa kao i ostavljanje kupca nezaštićenim.
Omogućeno je i stavljanje građana u funkciju kontrola, jer će oni, na osnovu jedinstvenog koda svakog fiskalnog računa, moći kontrolirati valjanost dobivenog računa i sve uočene nepravilnosti prijaviti Poreznoj upravi.
Bit će omogućeno povećanje sudjelovanja Federacije BiH u raspodjeli prihoda od neizravnih poreza između entiteta kroz povećan broj PDV obaveznika usljed evidentiranja svakog pojedinačnog prometa i time povećanja praga PDV-a.