Globalna inflacija
12

Od hamburgera do izbjeljivača: Kupci širom svijeta pod stresom kupuju jeftino

S. M.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Neki globalni lanci pokazuju znake pucanja, jer kupci pod stresom zbog rekordne inflacije ostaju pri kupovini osnovnih stvari poput hrane, izbjeljivača i jeftinih hamburgera, dok oni s većim bankovnim računima kupuju torbice Louis Vuitton od 3.000 dolara.

Investitori pomno prate korporativne rezultate u potrazi za naznakama da se ekonomije kreću ka recesiji. Ali do sada potrošači šalju različite signale. Slabost se vidi kod onih koji su najteže pogođeni rekordnim cijenama goriva i hrane, piše Reuters.

U međuvremenu, podaci o kreditnim karticama i drugi podaci pokazuju da neki još uvijek troše na putovanja i druge skuplje aktivnosti.

Walmart se u ponedjeljak oglasio, izdavši rijetko upozorenje o profitu. Njegovi kupci iz SAD-a, koji obično dolaze iz domaćinstava sa nižim prihodima, kupuju hranu i druge osnovne potrepštine, dok preskaču police pune odjeće i sportske opreme.

"Rezultati preko noći pokazuju da je američki potrošač sada mnogo više fokusiran na osnovni element kupovine gdje imamo dvocifrenu inflaciju hrane", kaže Nicola Morgan-Brownsell, menadžerica fondova u Legal & Generalu Upravljanje investicijama.

Povjerenje američkih potrošača palo je treći mjesec zaredom u julu zbog uporne zabrinutosti zbog veće inflacije i rasta kamatnih stopa.

Prodaja luksuzne grupe LVMH Moet Hennessy Louis VuittonSE porasla je za 19 posto, nešto manje nego ranije ove godine. Prodaja ručnih torbi i vrhunskih alkoholnih pića u Evropi i SAD-u pomogla je nadoknaditi usporavanje proisteklo iz karantina u Kini uzrokovanog koronavirusom.

Potrošački divovi Coca Cola, McDonald's i Unilever Plc saopćili su u utorak da se njihovi proizvodi i dalje prodaju, čak i po višim cijenama.

Unilever, koji ima 400 brendova, uključujući Hellmannovu majonezu, Knorr kocke i Domestos izbjeljivač, podigao je cjelogodišnju prodaju nakon što je nadmašio osnovne prognoze za prvu polovinu godine zbog povećanih cijena.

Za sada potrošači kupuju, ali postavlja se pitanje koliko dugo to može trajati.

"Vidimo povećanje cijena kada izađemo u sedmičnu kupovinu. Pitanje je koliko potrošač može podnijeti ta povećanja cijena?" rekao je Ashish Sinha, portfolio menadžer u Unileveru i dioničar Reckitt Gabelli.

McDonald's, koji upravlja s gotovo 40.000 restorana, saopštio je da je njegova globalna prodaja skočila za skoro 10 posto, što je mnogo bolje od očekivanog povećanja od 6,5 posto.

Uprkos tome, kompanija sa sjedištem u Chicagu je rekla da razmatra da li dodati više sniženih opcija na jelovniku jer rastuća inflacija, posebno u Europi, rekao je glavni finansijski direktor Kevin Ozan.

Njemački proizvođač obuće Adidas AG smanjio je ciljnu zaradu za ovu godinu zbog sporog oporavka poslovanja u Kini.