Prilagodimo se
5

Plaćanje beskontaktnim karticama kao način za dodatnu sigurnost u vrijeme koronavirusa

R. D.
Foto: Twitter
Foto: Twitter
Ekonomija se mora prilagoditi zahtjevima vremena borbe s pandemijom koronavirusa, a mnogo je načina kako se to može uraditi. Plaćanje beskontaktnim karticama jedan je vid povećanja zdravstvene sigurnosti, a ono kod nas još uvijek nije toliko prisutno koliko bi moglo biti.

U susjednoj Hrvatskoj je radi smanjivanja mogućnosti zaraze koronavirusom Hrvatska narodna banka (HNB) 25. marta bankama i kartičnim kućama preporučila da povećaju maksimalan iznos beskontaktne platne transakcije bez primjene PIN-a sa 100 na 250 kuna.

Ograničenje na beskontaktno plaćanje bez PIN-a kod nas je obično postavljeno na 30 KM, ali ono je u nadležnosti kartične kuće.

Uzimajući u obzir zahtjeve vremena u kojem živimo dobro bi bilo da se taj iznos povisi, a inicijativa bi i kod nas trebala možda doći od nadležnih državnih institucija.

Iz Addiko banke za Klix.ba su kazali kako su oni u okviru digitalne transformacije poslovanja implementirali beskontaktnu tehnologiju za sve kartice koje imaju u ponudi.

"Dakle, sve nove kartice koje banka izdaje su isključivo s beskontaktnom tehnologijom. Paralelno s ovim proveden je projekt zamjene postojećih debitnih i kreditnih kartica novim beskontaktnim karticama. Taj je proces kod debitnih kartica okončan gotovo 100%, dok je kod kreditnih kartica procent zamijenjenih kartica iznad 70%. I za preostale klijente kartice su urađene i čekaju da ih klijenti preuzmu te i ovom prilikom apelujemo da kontaktiraju banku mailom ili telefonski i dogovore preuzimanje kartica (kada to njima najviše odgovara imajući u vidu trenutnu situaciju)", kazali su nam.

Dodaju da je ključ za porast broja beskontaktnih transakcija kod trgovaca koji moraju implementirati beskontaktne POS uređaje, ali i dodatno informisati prodajno osoblje, s obzirom na to da, kao što je obično slučaj s novim tehnologijama, još uvijek ima otpora za korištenje ove tehnologije među prodajnim osobljem, iako je ovaj vid transakcija siguran jednako kao i klasične transakcije, a u slučaju epidemije, kao što je trenutno, čak i poželjniji, jer smanjuje međusobne kontakte.

Iz UniCredit banke su nam kazali kako je udio beskontaktnih transakcija u martu na UniCredit POS mreži bio oko 60%.

"Važno je naglasiti da cijela UniCredit mreža ima beskontaktne terminale. UniCredit Banka kontiunirano radi na promociji beskontaktnog plaćanja s trgovcima širom Bosne i Hercegovine. Početkom pandemije smo upućivali klijente na plaćanje mobitelom i beskontaktnim karticama, upravo iz razloga sigurnosti ovog plaćanja s obzirom na to da kartica ostaje kod klijenta u ruci (kao i telefon)", kazali su.

Dodatno bismo mogli potencirati sigurnost ovog plaćanja kod trgovaca na kasama te i na ovaj način pomoći klijentima da još bolje zaštite i sebe i druge tokom kupovine.

"Zdravlje i sigurnost naših klijenata i zaposlenika su naši ključni prioriteti", zaključuju.

Sve kartice Sparkasse Bank imaju ovu funkcionalnost, pri čemu se beskontaktno plaćanje iznosa do 30 KM na prodajnim mjestima može realizovati bez unosa PIN-a. Iz komunikacije s klijentima, kažu nam iz ove banke, su ustanovili da se ovaj limit od 30 KM ponekad interpretira na način da se samo do ovog iznosa može plaćati beskontaktno.

"Međutim, sve transakcije se mogu obavljati beskontaktno, samo što je za iznose veće od 30 KM potreba autorizacija unosom PIN-a.

Također, radi se o relativno novoj funkcionalnosti te je potrebno vrijeme da postane svakodnevna praksa i navika korisnika. Sparkasse Bank u novonastaloj situaciji kroz sve kanale komunikacije aktivno promovira i ohrabruje klijente na korištenje elektronskih servisa umjesto dolaska u poslovnice. To uključuje i beskontaktno plaćanje karticama u trgovinama, koje je svakako besplatno, te ukazujemo na to da i naši bankomati imaju funkcionalnost beskontaktnog podizanja gotovine", kažu.

Dodaju kako su svoje klijente fizička lica oslobodili naknada za obavljanje transakcija putem internet i mobilnog bankarstva do 30. aprila 2020. godine, a kako bi ih i na taj način potakli na aktivnije korištenje elektronskih usluga banke.