Digitalizacija usluga
66

Pravna lica u FBiH će uskoro poreske prijave moći podnositi samo upotrebom kvalificirane elektronske potvrde

Piše: B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Jeste spora, ali je ipak tu - digitalizacija administracije u Bosni i Hercegovini. Pa je tako započela i digitalizacija poreskog sistema Federacije Bosne i Hercegovine.
Digitalizacija poreskog sistema FBiH značit će i obavezu pravnih lica da poreske prijave podnose isključivo korištenjem kvalificirane elektronske potvrde. Poreske prijave se neće moći podnositi korištenjem elektronske potvrde koja nije kvalificirana.

Navedeni način podnošenja poreske prijave bi trebao zaživjeti vrlo skoro, a izgledno je da će to biti od 1. januara. Izdavanje kvalificirane elektronske potvrde u Bosni i Hercegovini vrše Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA), BH Pošta i kompanija Halcom.

Nekoliko je razloga zašto bi pravna lica već trebala podnijeti zahtjev za izradu i izdavanje kvalificirane elektronske potvrde kod jednog od spomenutih subjekata.

Naime, sve je bliže trenutak kada će se poreske prijave moći podnositi samo upotrebom navedene potvrde. Nadalje, procjena je da čak 40.000 pravnih lica nema kvalificiranu elektronsku potvrdu. Proces izrade i izdavanja kvalificirane elektronske potvrde u prosjeku traje 15 dana.

U konačnici, nekvalificirane elektronske potvrde će se za podnošenje poreske prijave moći koristiti do 31. marta 2025. godine.

Dodatne informacije o kvalificiranom elektronskom potpisu moguće je pronaći na internetskim stranicama IDDEEA-e, BH Pošte i Halcoma, telefonskim kontaktiranjem ovih subjekata ili preko e-maila.

Očekuje se da će se iz Porezne uprave FBiH uskoro oglasiti s više detalja o podnošenju poreske prijave upotrebom kvalificirane elektronske potvrde.

Nadležni su ranije ukazali građanima da digitalne usluge neće moći koristiti bez kvalificiranih elektronskih servisa.