Prislonite mobitel i platite: Pitali smo banke u BiH da li njihovi klijenti imaju tu mogućnost
Google Pay tako omogućava korisnicima da vrše plaćanje sa Android pametnim telefonima, tabletima i satovima. Istu uslugu nudi i Apple Pay za korisnike Apple pametnih uređaja, no niti jedna banka u BiH ne nudi svojim korisnicima ovu uslugu za iOS.
Ova opcija nudi jednostavan i siguran način plaćanja koji je prihvaćen na svim prodajnim mjestima koja omogućuju beskontaktno plaćanje. Prilikom plaćanja, korisnik ne treba ulaziti u aplikaciju na uređaju, već je dovoljno otključati zaslon mobilnog telefona/tableta/sata te prisloniti uređaj uz POS uređaj prodajnog mjesta i plaćanje će biti izvršeno.
Sadržava sve što je potrebno prilikom naplate i štiti podatke o plaćanju s više sigurnosnih slojeva. Korisnici se mogu autentificirati putem PIN-a, šifre ili biometrije kao što je 3D skeniranje lica ili prepoznavanje otiska prsta.
NLB Banka Sarajevo je među prvima na bh. tržištu uvela mogućnost plaćanja mobilnim telefonom, gdje je za plaćanje potrebno samo otključati telefon i prisloniti ga uz POS terminal.
"Google Pay je globalna mobilna usluga za Android telefone i određene pametne satove koja omogućava brz, siguran i jednostavan način obavljanja beskontaktnih plaćanja, a koja je od sada dostupna i za tržište BiH", naveli su iz NLB Banke za Klix.ba.
Istakli su da NLB Pay digitalni novčanik omogućava:
- Plaćanje za kupovinu u prodavnicama
- Podizanje gotovine na beskontaktnim bankomatima
- Lakša kupovina putem interneta
- Potvrda online kupovine
- Upravljanje sigurnosnim postavkama kartice
Dodaju da je za plaćanje u prodavnicama potrebno samo otključati mobilni telefon i držati ga te sačekati zvučni signal. Još jedna od opcija je i plaćanje računa skeniranjem QR kodom.
"Kod podizanja gotovine na bankomatu, platna kartica koja je pohranjena u digitalnom novčaniku NLB Pay Sarajevo se koristi na isti način kao i fizička kartica. Potrebno je samo otključati mobilni telefon, držati ga i čekate zvučni signal. Također, olakšana je kupovina putem interneta: Broj kartice, datum važenja i CVC kod kartice, koja vam je potrebna za online plaćanje, možete pronaći u digitalnom novčaniku", ističu.
Naglašavaju da kopiranje broja sa fizičke kartice više nije potrebno, jer se može jednostavno kopirati broj kartice iz aplikacije.
"Prilikom online plaćanja karticom, dobijate poruku na telefon i jednostavno potvrđujete plaćanje u svom mobilnom novčaniku (prepoznavanje lica, otisak prsta ili numeričku lozinku za ulazak u NLB Pay Sarajevo). Pojednostavljeno je upravljanje sigurnosnim postavkama kartice, gdje možete ograničiti rad kartice na bankomatima, online, u inostranstvu, možete blokirati ili deblokirati karticu", navode.
Na kraju su nam rekli da NLB Banka kontinuirano istražuje tržište i osluškuje potrebe i stavove naših klijenata, te u skladu sa tim rade na unaprijeđenju ponude proizvoda i usluga.
"Tako smo uradili i sa Google Payom, te smo prva Banka koja je klijentima omogućila ovu uslugu", zaključili su.
Ovim povodom smo odlučili provjeriti i sa ostalim komercijalnim bankama kada bi mogli uvesti ovu opciju.
Iz UniCredit banke su nam rekli da u svojoj ponudi imaju dostupnu m-karticu za plaćanje mobitelom na prodajnim mjestima.
"Na prodajnom mjestu dovoljno je uključiti i otključati mobitel, prisloniti isti na POS uređaj i transakcija će biti plaćena. m-kartica je prihvaćena na svim beskontaktnim POS uređajima u zemlji i inostranstvu, a za plaćanje nije potrebno imati Internet konekciju na mobitelu niti ponovno 'ulaziti' u m-ba aplikaciju", istakli su iz Unicredit banke.
Dodali su da je razvoj tehnologije za mobilna plaćanja dio UniCreditove strategije te da intenzivno rade na simplifikaciji procesa i uvođenju Google Pay usluge, kako bi klijentima obezbijedili najbolje korisničko iskustvo.
"Imamo prave temelje na kojima nastavljamo graditi i ubrzati naš daljnji rast i ostajemo dosljedni na putu naše digitalne transformacije", kazali su.
Iz Intesa Sanpaolo Banke su nam saopštili da u svom poslovanju prate trendove i potrebe klijenata uvođenjem inovativnih usluga, sa posebnim akcentom na jačanje digitalnih proizvoda i usluga.
"O uvođenju novih digitalnih proizvoda i usluga Banka će blagovremeno obavijestiti svoje klijente putem svojih kanala komunikacije", poručili su.
Odgovor iz Bosna Bank International (BBI) je taj da oni imaju svoju jasnu poslovnu politku što se tiče, prije svega, opšteg poslovanja, ali i upravljačkih procesa digitalne transformacije banke. Svojim klijentima, fizičkim i pravnim licima, pružaju sve vrste bankarskih usluga, te je poslovanje temeljno na etičkim principima, partnerskim odnosima i pravednosti.
Iz Addiko banke su nas kratko obavijestili da u skladu sa povratnom informacijom od strane nadležnog odjela za ova pitanja, banka trenutno u ponudi nema uslugu plaćanja putem Google Paya.
Iz ostalih banaka su nam naveli da već duži period rade na grupnim mogućnostima koja se tiču ovih unapređenja, navodeći da je ova opcija samo jedna od brojnih rješenja. Poručuju da je uvođenje Google Paya svakako jedna o komercijalnih mogućnosti koje banke imaju kao opciju.
Mastercard, vodeća tehnološka kompanija u globalnoj industriji plaćanja, u saradnji sa kompanijom Google, radila je na lansiranju Google Pay usluge u BiH i tek je nedavno omogućila ovu opciju, prije svega bankama, samim time i korisnicima, ostavljajući naredni period podložan za promjene.