Borba za prevlast
18

Hastori nisu uspjeli preuzeti kontrolu u njemačkom Grammeru, ali ne odustaju

Klix.ba
Foto: Hartl
Foto: Hartl
Generalna skupština njemačke kompanije Grammer, koja se bavi proizvodnjom dijelova za automobile, održana je jučer, a jedna od tačaka dnevnog reda bio je i zahtjev porodice Hastor koja ima 23 posto vlasništva u Grammeru preko kompanija Cascade i Halog, da dobiju većinu u Nadzornom odboru.

Bh. porodica Hastor, koja je i vlasnik Prevent grupacije, zbog svog udjela u vlasništvu Grammera tražila je da od šest članova Nadzornog odbora oni dobiju pet pozicija.

Porodicu Hastor zastupao je advokat koji je nakon neuspjelih zahtjeva za promjenu u Upravnom i Nadzorom odboru najavio nastavak aktivnosti. Najavili su tužbu po svim tačkama koje su usvojene na Generalnoj skupštini dioničara.

Sedmicama prije zasjedanja rukovodstvo kompanije Grammer vršilo je medijski pritisak, naglašavajući da porodica Hastor želi preuzeti potpunu kontrolu nad tom firmom. U međuvremenu je čak omogućeno i kineskoj kompaniji Ningbo Jifeng da poveća svoj vlasnički udio na 15,1 posto.

Advokat koji je predstavljao porodicu Hastor na skupštini je optužio menadžment Grammera za manipulaciju tržištem, kojom je olakšano kineskoj firmi Ningbo Jifeng da poveća svoj udio u Grammeru.

Preduzeće Nijaza Hastora i njegovih sinova Kenana i Damira našlo se u udarnim vijestima prošlog ljeta, piše Frankfurter Allgemeine Zeitung, kada je u sporu vezanom za uslove plaćanja privremeno prestalo da isporučuje dijelove Volkswagenu. Time je i proizvodnja najvećeg proizvođača automobila na svijetu bila djelimično obustavljena.

Hastor je to mogao sebi priuštiti, jer je decenijama strpljivo i sistematično kupovao dio po dio svoje imperije koja se sastoji od raznih proizvođača autodijelova, čiji proizvodi se ne mogu preko noći zamijeniti drugim.

U Volkswagenu su govorili o ucjeni, a u nekim medijima je Hastor nazivan mafijaškim kumom kojem se ne može vjerovati. Ali, već i tada je bilo i sasvim drukčijih glasova. Jedan bivši menadžer Volkswagena je za ove novine rekao da se Hastor uvijek korektno ponašao prema toj firmi.

"U Volkswagenu žive kao bubrezi u loju, ali svoje liferante tretiraju kao stoku. Bilo je vrijeme da neko počne da se brani", kazao je neimenovani menadžer.

"Ako porodica (Hastor) preuzme kontrolu u Grammeru, napisao je list WirtschaftsWoche prije nekoliko dana, onda bi se pravila igre između proizvođača automobila i proizvođača autodijelova, pravila koja su etablirana decenijama, mogla trajno promijeniti i mogao bi prestati jednostrani diktat proizvođača. Tada bi nastao dijalog na jednakim pozicijama. Proizvođače automobila bi to moglo skupo koštati", prenose njemački mediji.