Kako javlja RTS, cijena ovih modrenih letjelica premašuje milijardu dolara, ali će ona ipak biti niža jer su avioni za kompaniju Air Serbia naručeni u sklopu veće porudžbine partnerske kompanije Etihad iz Abu Dabija.
Deset aviona tipa A320neo postepeno će mijenjati letelice koje su sada u sastavu flote Air Serbia, pa će tako Boing 737 do 2020. godine definitivno otići u penziju.
Generalni direktor kompanije Dane Kondić kaže da Air Serbia obnavljanjem flote postati prva u regionu koja ima ove najmodernije avione.
“Naš cilj je da postanemo vodeća aviokompanija u regionu. Da bi to uradili, investiramo u kompaniju i ljude i idemo veoma brzo. Fokusirani smo na ono što mi treba da uradimo, a manje na ono što rade druge kompanije“, rekao je Kondić.
A320neo je nasljednik modela A320ceo i predstavlja najnoviji korak unaprijeđenja Airbusovog A320E, a odlikuje ga novi, tiši i efikasniji motor koji troši manje goriva, jeftiniji je za održavanje i manje zagađuje okolinu.
U tipičnoj konfiguraciji, Airbus A320neo ima 150 sjedišta i domoet od 6.850 kilometara. Sve to uz potrošnju goriva koja je smanjena za 15 posto, što donosi umanjene operativne troškove, sa motorima koji proizvode manje buke i imaju smanjenu emisiju štetnih gasova. Osnovna cijena aviona je 100 miliona i 200 hiljada dolara.
Posljednji put novi avioni, za sada bivši JAT, stigli su još 1988. godine.