Brojni problemi
38

Autoput Sarajevo - Beograd "zapeo" u Brčkom: Još uvijek bez dogovora o izboru trase

V. K.
Fadil Novalić, Vojin Mitrović i Radovan Višković (Foto: I. L./Klix.ba)
Fadil Novalić, Vojin Mitrović i Radovan Višković (Foto: I. L./Klix.ba)
Ministar komunikacija i prometa BiH Vojin Mitrović održao je danas sastanak s entitetskim premijerima, gradonačelnikom Brčko distrikta i drugim zvaničnicima povodom ubrzanja procesa izgradnje autoputa Sarajevo - Beograd.

Kako je ranije naglašeno, pored premijera FBiH i premijera RS-a Radovana Viškovića, sastanku su prisustvovali i predsjednik Skupštine Brčko distrika Siniša Milić, gradonačelnik Brčkog Esad Kadrić te direktor Autocesta FBiH Elmedin Voloder i direktor Autoputeva RS-a Dušan Tepić.

Tema sastanka odnosila se na rješavanje problema odabira trase autoputa Sarajevo - Beograd, a koji bi jednim dijelom trebao prolaziti i kroz područje Brčko distrikta.

Foto: I. L./Klix.ba
Foto: I. L./Klix.ba

Ministar Mitrović je naglasio kako su predstavnici Brčko distrikta od Zavoda za planiranje, projektovanje i razvoj dobili pet-šest varijanti trase autoputa te je predloženo da se upravo razmatra jedan od ponuđenih prijedloga.

"Međutim, predstavnici vlasti nisu se usaglasili u vezi s prijedlogom koji je u odnosu na varijantu koja je predviđena planskom dokumentacijom mnogo duži. Planskom dokumentacijom predviđena je trasa oko 31 kilometar, a sve druge varijante su dužine 53 ili 54 kilometra", rekao je Mitrović.

Mitrović je naglasio kako je tokom sastanka iznesen niz različitih mišljenja o rješavanju problema odabira trase.

Foto: I. L./Klix.ba
Foto: I. L./Klix.ba

"Bilo je različitih mišljenja, od varijante da se angažuje nezavisna kuća koja ima reference i koja je radila na definisanju trase. Međutim, ne želim zanemariti stručnost i trud ljudi u zavodu. Samo želim reći da postoji različito mišljenje te da je velika razlika u dionici. Gradonačelnik je predložio da se uradi revizija postojećih rješenja i varijanti trasa autoputa kroz Brčko distrikt, u koju bi se uključili predstavnici Autoputeva RS i Autocesta FBiH i da se sagledaju sva rješenja, kao i ono koje je predloženo planskom dokumentacijom", navodi ministar.

Problemi na nižim nivoima

Na kraju, ministar Mitrović je poručio kako se ubrzo očekuje sastanak koji će organizovati gradonačelnik Brčkog.

"Očekujemo da u narednim danima gradonačelnik organizuje sastanak i da se definišu nosioci projekta ispred entiteta te da se definiše datum sastanka o prijedlozima. Konačna odluka u vezi s izborom trase autoputa kroz Brčko distrikt pripada Brčko distriktu i oni će donijeti konačnu odluku", pojašnjava Mitrović.

Također, naglasio je kako u oba entiteta postoji zainteresovanost za finansiranje ovog dijela autoputa.

Foto: I. L./Klix.ba
Foto: I. L./Klix.ba

"Postoji zainteresovanost oba entiteta za finansiranja ovog dijela autoputa. RS ima interes da poveže Vukosavlje i Brčko, a onda i s Bijeljinom i Račom, ali da se sve poveže i s Tuzlom, Zavidovićima i Sarajevom", ističe Mitrović.

Na kraju, ministar komunikacija i prometa se osvrnuo i na do sada urađen posao te je naglasio kako je državno ministarstvo svoj dio posla ispunilo, ali da se problemi javljaju na nižim nivoima vlasti.

"Što se tiče nivoa BiH, mi smo uradili svoj posao. Na samoj trasi autoputa od Rače prema Sarajevu RS je uradila svoj dio koji se odnosi na dvije etape, a to su Rača - Bijeljina i Bijeljina - Brčko. Brčko ima problem i tu su kašnjenja. Isto tako, FBiH kasni u definiranju trase od Brčkog prema Tuzli i onda prema Zavidovićima i Žepču. U ovom trenutku vrlo teško možemo definisati kraj projekta. Imamo entitete, distrikt i moramo to usaglasiti. Jedan od ključnih problema je upravo ovaj u Brčko distriktu", ističe ministar.

Vojin Mitrović (Foto: I. L./Klix.ba)
Vojin Mitrović (Foto: I. L./Klix.ba)

Također, pojasnio je kako će se u budućnosti morati razgovarati i o finansiranju cijelog projekta.

"U sporazumu je definirano da projekt finansira Turska, ali to nije baš tako. U ovom trenutku je ponuđeno finansiranje od ruske državne agencije i to je bio zadatak turske vlade da osigura finansiranje. Ponuđeni su određeni uslovi i mislim da su počeli razgovori o uslovu finansiranja i kredita od ruske državne agencije", zaključio je Mitrović.