Javni prijevoz
123

Drugi najveći grčki grad dobio metro: Izgradnja počela 1986. i koštala je tri milijarde eura

Piše: B. R.
Prva linija solunskog metroa u promet puštena 30. novembra (Foto: EPA-EFE)
Prva linija solunskog metroa u promet puštena 30. novembra (Foto: EPA-EFE)
U subotu, 30. novembra, u Solunu je u promet puštena podzemna željeznica, metro, čija je izgradnja počela prije 38 godina.

Prva linija metroa je duga 9,6 kilometara, ima 13 stanica i na njoj prometuju autonomni, samovozeći vozovi. Grčki premijer Kyriakos Mitsotakis je na svečanom otvaranju pustio metro u promet. Korištenje ovog oblika javnog prijevoza prva četiri dana je besplatan, a nakon toga će cijena karte biti 0,60 eura.

Ideja o solunskom metrou postoji duže od jednog stoljeća, a sama izgradnja je počela 1986. Radovi su se intenzivirali 2003., kada je pronađeno arheološko nalazište. Deceniju kasnije je izgradnja skoro u potpunosti zaustavljena, ali je uz konsultacije s arheolozima nastavljena 2015. godine.

"Ovaj projekat je izvanredan spoj drevnog i modernog, integrirajući arheološko nasljeđe s infrastrukturom metroa", izjavio je ministar saobraćaja i infrastrukture Christos Staikouras.

Prilikom probijanja tunela pronađene su antičke trgovačke rute grada koji trenutno ima milion stanovnika i koji je drugi najveći grad u Grčkoj. Osim toga, pronađena su antička groblja, cesta iz rimskog perioda, sistemi za vodu i odvodnju, mozaici, natpisi, desetine hiljada artefakata, među kojima su oni iz bizantijskog i osmanskog perioda.

Dio tog bogatog arheološkog nasljeđa je sastavni dio stanice metroa Venizelos. I na ostalim stanicama su izloženi neki od arheoloških artefakata.

Tuneli su se morali graditi na dubinama većim od prvobitno planiranih, što je za posljedicu imalo rast troškova i probijanje rokova izgradnje, a sve kako bi se sačuvalo arheološko bogatstvo.

Kašnjenja su dobrim dijelom uzrokovana i zbog finansijskih problema jednog od izvođača radova, kompanije AEGEK, i to tokom recesije 2009. Izgradnja prve linije metroa i dobar dio druge linije, koja je u izgradnji, koštala je tri milijarde eura. Druga linija metroa bi trebala biti izgrađena za godinu dana.

Građevinski konzorcij su činili grčki Aktor, italijanski Webuild i japanski Hitachi Rail, piše Euronews.