Sarajevo
0

Hoće li na mjestu GRAS-a biti izgrađeni neboderi?

B. T.
Oko remize niče sve više novih zgrada (Foto: D. Š./Klix.ba)
Oko remize niče sve više novih zgrada (Foto: D. Š./Klix.ba)
Nova eskalacija problema u sarajevskom GRAS-u ponovo je aktuelizirala razmišljanja o budućnosti kompanije. Dok radnici strahuju od rasparčavanja kompanije, stečaja, gašenja starog i osnivanja novog preduzeća, nametnulo se i pitanje imovine.

Kompanija je zbog izgradnje Prve tranverzale već ostala bez minibuskog depoa u Velešićima, a u javnosti se špekulira i o budućnosti tramvajske remize u Novom Gradu, gdje je smještena i uprava preduzeća.

Oko remize niče sve više zgrada

Ovaj dio grada u posljednje vrijeme jedna je od atraktivnijih građevinskih lokacija te oko GRAS-a niče sve više stambenih i poslovnih objekata. Manji dio depoa već je uzet za proširenje ulice Džemala Bijedića.

Da li je istina da će se na mjestu GRAS-a praviti neboderi, upitan je nedavno, u okviru Foruma odgovornosti, i Enver Hadžiahmetović, ministar komunalne privrede, infrastrukture, prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo.

Depo GRAS-a iz zraka (Foto: Klix.ba)
Depo GRAS-a iz zraka (Foto: Klix.ba)

"Prema odredbama Zakona o prostornom uređenju Kantona Sarajevo, općine donose detaljnu plansku dokumentaciju (regulacione planove i urbanističke projekte). S tim u vezi općina zaprima inicijative i pokreće izmjene i dopune planskih dokumenata, o čemu konkretnu informaciju može dati Općina Novi Grad Sarajevo, na čijoj teritoriji se nalazi lokacija GRAS-a, kao i Ministarstvo saobraćaja kao resorno ministarstvo", kazao je Hadžiahmetović.

Premijer Katona Sarajevo Edin Forto najavio je skoru vladinu odluku o "budućnosti javnog gradskog saobraćaja u Sarajevu i ulozi GRAS-a u tome".

Šta je pokrenuo EBRD?

Svojevremeno, prije izbijanja pandemije koronavirusa, ova lokacija je, zajedno sa Željezničkom stanicom, bila obuhvaćena projektom Sarajevo Brownfield Urban Regeneration.

Brownfield je u svijetu poznat kao proces u kojem se napušteni, zapušteni i neiskorišteni objekti vraćaju u upotrebu. Istraživanje takve mogućnosti za GRAS i Željezničku stanicu u Sarajevu podržala je i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD).

Ova banka je, naime, 2019. godine raspisala poziv za izbor konsultanta za realizaciju ovog projekta. U pozivu je pomenuta opcija "preseljenja postojećeg tramvajskog skladišta".

U opisu je navedeno kako je cilj zadatka razviti integrirani plan obnove ova dva mjesta. Ipak, kako nam je potvrđeno u EBRD-u, postupak je trenutno obustavljen.

"Postupak je odgođen zbog pandemije koronavirusa", potvrdio je za Klix.ba Axel Reiserer, šef Press ureda EBRD-a.

Odabrani konsultant u prvoj fazi trebao je provesti pregled mogućnosti regeneracije, uspostavljajući odnos između prilika i dugoročnih razvojnih potreba grada; provesti procjenu mjesta i analizu razvoja ciljnih mjesta kako bi se uključili u studiju potražnje nekretnina...