Južna obilaznica Mostara: Uskoro počinje izgradnja pristupne ceste vrijedne 2,5 miliona KM
Ugovor za vrijednost radova od 2.480.400,00 maraka s PDV-om potpisali su direktor poduzeća Putovi d.o.o. Grude Darko Mandić i gradonačelnik Mostara Mario Kordić.
Mostarski gradonačelnik je kazao kako je to veliki infrastrukturni projekt koji je od velikog značaja za Mostar, jer se uz južnu obilaznicu rekonstruira svima poznata Varda u koju nije bilo značajnih ulaganja od '90-tih godina, osim redovnog održavanja.
"Sad idemo u vrlo ozbiljnu rekonstrukciju i kao gradonačelnik pozdravljam ovaj projekt“, kazao je Kordić te naglasio da projekt finansira Vlada Federacije BiH, a implementira Grad Mostar.
Direktor preduzeća Putovi d.o.o. Grude Darko Mandić je zahvalio na ukazanom povjerenju i poručio kako će njegova kompanija radove završiti u korektnom roku i u skladu sa potpisanim ugovorom.
Šef službe za građenje infrastrukturnih objekata Grada Mostara Emir Nuspahić ističe kako se potpisani ugovor odnosi na rekonstrukciju ceste Rodoč - Varda koja je trenutno jako opterećena zato što praktično predstavlja dio Južne obilaznice koja nažalost još uvijek nije izgrađena.
"Dosta tranzitnog, posebno teretnog saobraćaja ide tom cestom i naravno kad je cesta pod takvim opterećenjem da se ona i devastira. Zato smo i aplicirali kod Vlade Federacije BiH, odnosno resornog ministarstva za ova sredstava. Odobrena su i nadam se da ćemo napraviti bolju vezu grada Mostara u ovom slučaju sa južne strane prema zapadu, odnosno prema budućoj obilaznici, a ta cesta ostaje i kad se napravi obilaznica koja veže južnu mostarsku kotlinu sa zapadom BiH i dalje prema Hrvatskoj" kazao je Nuspahić.
Projektnu dokumentaciju uradila je GEO-DATA d.o.o. Mostar, a izvođač radova je kompanija Putovi d.o.o. Grude koja ima rok za izvođenje radova godinu dana od dana uvođenja u posao.
Procijenjena vrijednost nabave je 3.400.000 KM, a sredstva će osigurati Grad Mostar, Vlada Federacije BiH i JP Ceste Federacije BiH.
Ugovor podrazumijeva radove na dionici postojeće ceste, izmjenu dijelova trase, proširenje i ispravljanje krivina, odvodnju, sanaciju i ostalo što čini jednu cijelinu, za koju izvođač daje garanciju za kvalitetu.
Izgradnja Južne obilaznice Mostara koja se radi punom parom bi trebala bi se završiti naredne godine i povezati s autocestom na Koridoru 5C te Hercegovinu umrežiti sa evropskom mrežom puteva.
Ovaj infrastrukturni projekt o kojem se decenijama priča kao o velikom strateškom projektu, rasteretit će saobraćaj kroz najveći grad u Hercegovini.
Na ovoj dionici izgrađen je vijadukt "Marijanovića Draga" dug 200 metara i s visinom stubova preko 30 metara slovi za najzahtjevniji objekat u izazovnom svladavanju Kobilovače, uz probijanja brda za izgradnju najvećeg tunela Novi u BiH, vrijednog 25 milona KM.
Tunel Novi, dug 900 metara od ljeta prošle godine probijaju širokobriješka kompanija Hering i kompanija Azvirt iz Azerbejdžana, dok nadzor provodi domaći konzorcij IGH i Integra iz Mostara i Divel iz Sarajeva. Izgradnja tunela financira se kreditnim sredstvima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)., a radovi bi trebali biti završeni do kraja ljeta nerede godine.
Ova saobraćajnica će na južnom izlazu iz Mostara omogućiti povezivanje s autocestom na koridoru 5C i evropskom mrežom puteva, što će biti od velikog značaja, ne samo za Mostar nego i cijelu BiH, ali i regiju.