Superbrza željeznica
114

Kina gradi brzu prugu do Amerike dugu 13.000 kilometara

M.P.
Ilustracija/Pixabay
Ilustracija/Pixabay
Kina želi izgraditi veoma brzu željezničku prugu dugu 13.000 kilometara, koja bi povezivala tu dalekoistočnu zemlju sa Sjedinjenim Američkim Državama, a cijena projekta je oko 200 milijardi dolara.

Ta željeznička mreža prolazila bi preko Sibira, zatim ispod mora kroz Beringov moreuz, pa preko Aljaske, kanadskih teritorija Jukon i Britanska Kolumbija, sve do glavnog kopnenog dijela SAD-a.

Kada bi se ta veza uspostavila, Kina bi mogla nastaviti izgradnju superbrze željeznice do svakog kutka Amerike.

Prema nekim procjenama, takav projekt koštao bi 200 milijardi dolara.

Planovi za takvu povezanost sa SAD-om pojavili su se još 2014. godine, kada su lokalni mediji izvještavali kako Kina planira izgraditi superželjeznicu od 13.000 kilometara.

U to vrijeme kineski inžinjeri već su pregovarali s ruskim kolegama o početku izgradnje te željezničke megalinije, uvjereni da je njena izgradnja moguća uz postojeću tehnologiju.

Kina je već napravila prve korake koji pokazuju da njihov plan i nije toliko nezamisliv, navodi portal IFL Science.

Još 2018. godine Kina je odobrila izgradnju prve svjetske superbrze željeznice koja će povezivati Šangaj s arhipelagom koji se nalazi na 77 kilometara od obale kopnene Kine.

Ta nova ruta imat će i podvodni dio od 16,2 kilometra, a na trasi će saobraćati voz koji se kreće iznad pruge levitirajući pomoću magneta, a koji ujedno i guraju kompoziciju naprijed velikim brzinama (MAGLEV voz).

Izgradnja tog projekta već je u odmakloj fazi.

Međutim, neki kritičari su projekt duge i brze pruge otpisali kao ekonomski zastario, navodeći teretne brodove i zračni transport kao jeftinije opcije, a uz to smatraju da je projekt željeznica prema SAD-u previše komplikovan.