Meksiko se sprema za veliku investiciju: Može li kultna pruga zamijeniti Panamski kanal?
Više od jednog stoljeća, ovaj željeznički koridor posluje izuzetno loše, a novim projektom Meksiko želi iskoristiti želju multinacionalnih kompanija da se približe Sjedinjenim Američkim Državama, naročito u periodu niskih vodostaja koji predstavljaju veliki problem u funkcionisanju Panamskog kanala.
"Za predsjednika Meksika, to je dio 'igre' za privlačenje investicija na siromašniji jug", piše Financial Times.
Prema planu, željeznički koridor Tehuantepec vrijedan 2,8 milijardi dolara sadržavat će 308 kilometara željezničke pruge između renoviranih luk Salina Cruz i Coatzacoalcos te industrijskih postrojenja u blizini transportnih čvorišta, uključujući i aerodrome.
Meksička vlada optimistična je po pitanju otvaranja ovog koridora koji će ponuditi tranzitno vrijeme od 6,5 sati, isključujući vrijeme utovara.
"Meksiko je trenutno jedna od najatraktivnijih zemalja, među prvih pet najatraktivnijih na svijetu", rekla je ministrica ekonomije Raquel Buenrostro.
Inače, upravo ovaj koridor predstavlja jedan od najpoznatijih željezničkih koridora, još od 1821. godine.
Izgradnja pruge završena je 1894. godine, a ovim putem najviše se prevozio šećer i to čak 250.000 tona na godišnjem nivou.
Nakon otvaranja Panamskog kanala, promet putem pruge značajno je pao, a sve do 1950. godine koridor je služio za prijevoz putnika. Ipak, postao je beznačajan u kontekstu prijevoza tereta što meksička vlada sada želi promijeniti.