Podmorski tunel
62

Ovo je jedan od najambicioznijih evropskih inženjerskih projekata vrijedan dvije milijarde eura

Piše: B. R.
Norveška gradi jedan od najdužih i najdubljih podvodnih tunela na svijetu, što je jedan od najambicioznijih inženjerskih projekata u Evropi, od kojeg se očekuje poboljšanje saobraćajne povezanosti.

Tunel Rogaland ili Rogfast bit će dug 26,7 kilometara, a njegova najdublja tačka bit će na 390 metara. Kada bude izgrađen, a to bi trebalo biti u ljeto 2033., vrijeme putovanja između dva velika norveška grada, Stavangera i Bergena, bit će kraće za 40 minuta. Tunel će biti dio glavne evropske autoceste E39, čija je trasa i duž zapadne obale Norveške.

Povezivanjem gradova kao što su Kristiansand, Stavanger i Haugesund, neće biti potrebe za prijevoz trajektom.

"Stavanger je četvrti po veličini grad u Norveškoj, a Bergen je drugi po veličini, tako da se nadamo da će se skratiti vrijeme putovanja i za radnike koje svakodnevno putuju u Stavanger ili Bergen", izjavio je Oddvar Kaarmo, projekt menadžer Rogalanda pri Norveškoj upravi za javne ceste.

Jedna od ključnih karakteristika

Jedna od ključnih karakteristika ovog projekta bit će tačka spajanja otoka Kvitsøy, koji je najmanja općina u zemlji, s glavnim tunelom s dvije trake u oba smjera. Ta tačka spajanja su zapravo dvije kružne raskrsnice koje će biti 260 metara ispod mora. No, kako je ukazao Kaarmo, i ranije su pravili kružne raskrsnice u tunelima, ali ne ovako kako će to biti u ovom projektu.

Tim dvjema kružnim raskrsnicama ispod spomenutog otoka omogućit će se saobraćaj kada je jedna od traka zatvorena.

"Ako se nešto dogodi i moramo zatvoriti dio tunela, još uvijek ćemo moći koristiti jednu cijev tunela", dodaje Kaarmo.

Struktura s dvije cijevi je i sigurnosno rješenje.

"Ako se kamion zapali ispred vas, a vi ne možete da se okrenete i odvezete, možete samo tražiti vrata za izlaz i moći ćete da odete do druge cijevi tunela. Videonadzor će nam omogućiti da znamo gdje se tačno nalazite, dođemo po vas i izvedemo vas", istakao je Kaarmo.

Norveško iskustvo u izgradnji tunela

Izgradnja ovog tunela, koja se odvija u fazama, koštat će 25 milijardi norveških kruna (četiri milijarde KM). Radovi su počeli 2018. i izgrađeno je pola tunela.

"U Norveškoj gradimo tunele prilično jeftino ako to, primjera radi, uporedite s mostom. Imamo 40 podmorskih cestovnih tunela i upoznati smo s izgradnjom. Tako da je obično lakše i jeftinije izraditi podmorski putni tunel nego most", tvrdi Kaarmo.

Procjena nadležnih jeste da će do 2053. novim tunelom dnevno biti 13.000 putovanja, piše Euronews.