Pogledajte kako iz zraka izgleda vijadukt na Južnoj obilaznici Mostara
Vijadukt "Marijanovića Draga" se izvodi tehnologijom slobodne konzolne gradnje s rasponskom konstrukcijom na tri polja (57,50+85,00+57.50), ukupne dužine 200 metara i povezat će zapadnu Hercegovinu s južnim djelom Mostara i voditi do evropske mreže puteva.
Projekt saobraćajne obilaznice na jugu Mostara, o kojem se decenijama govorilo kao o strateškom poduhvatu, obuhvata dionicu trase Međine - Miljkovići (rotor Varda) - Rodoč - veza na M-17, ukupne dužine 14.100 metara, a buduća se cesta već nazire od Miljkovića (rotor Varda) prema ulazu u tunel Novi.
Realiziranje navedenog projekta predviđeno je programom modernizacije magistralnih cesta u Federaciji BiH, a finansiranje je osigurano iz kreditnih sredstava EBRD-a.
Vrijednost ugovora iznosi 7.625.528 KM bez PDV-a, rok izvođenja radova je 18 mjeseci. Izvođač je Hering d. d. Široki Brijeg i KTM Brina d.o.o. Posušje, a nadzor nad njima provodi IGH d.o.o. Mostar.
Prvi dio Južne mostarske obilaznice od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine, a za završetak kompletnog projekta potrebno je završiti još 8,2 kilometra na zahtjevnoj trasi.
Južna obilaznica Mostara podrazumijeva gradnju dva tunela, tri podvožnjaka te jednog mosta, a njenim završetkom premješta se cesta M6.1 i tranzitni saobraćaj iz užeg gradskog područja.
Trenutno se sav saobraćaj iz zapadne Hercegovine prema M-17 odvija kroz uže gradsko središte Mostara, ulicama koje nisu uslovne za preuzimanje tranzitnog saobraćaja.
Najzahtjevnij dio ove dionice je od tunela Novi do tunela Privorac, koji će imati i traku za spora vozila. Da bi se obilaznica spojila s magistralom M-17, potrebno je izgraditi i treću dionicu dužine 3,2 km, koja će ići od vijadukta Rodoč do čvorišta magistralne ceste.
Taj dio ceste predviđen je kao brza cesta sa četiri trake i dva rotora i omogućit će vezu na južnom izlazu Mostara s autocestom na koridoru 5C i rasteretiti saobraćaj kroz gradsko područje najvećeg grada u Hercegovini.