Polovni luksuzni satovi su pojeftinili, da li će ispuhati tržišni balon?
Naime, pojedini su tokom pandemije imali dovoljno novca za potrošnju na luksuz. S obzirom na to da u ponudi nije bilo dovoljno novih luksuznih satova, porasla je potražnja za polovnim luksuznim satovima.
"Zanimljivo je da su poskupili satovi tri porodična brenda - Rolex, Patek Philippe i Audemars Piguet. Međutim, prošle godine nije bilo poskupljenja satova ostalih brendova", ukazao je Tim Stracke koji se također bavi prodajom polovnih luksuznih satova.
No, tržište polovnih luksuznih satova je postalo preplavljeno, zbog čega se desilo snižavanje cijena. Posebno su niže cijene satova Rolex Daytona, Patek Philippe Nautilus i Audemars Piguet Royal Oak.
Kako je kazao Stracke, izuzetno visoke cijene ovih satova su privukle mnoge prodavače, tako da se ponuda najpoznatijih modela ova tri brenda utrostručila za pet do šest mjeseci.
Tržišna kretanja
Stručnjaci upozoravaju da bi tržišni balon luksuznih satova mogao da pukne, kao i tržišni balon kriptovaluta i drugih tržišta koja su rasla tokom pandemije.
Prema podacima WatchChartsa, prosječne cijene polovnih Rolexa niže su za 12 posto u odnosu na godinu ranije, Patek Philippea za 19 posto, a Audemars Pigueta za 17 posto. Kako piše CNBC, niže cijene bi mogle značiti stabilizaciju tržišta.
Ipak, cijene svih polovnih luksuznih satova su za 20 posto više u odnosu na prije tri godine. Prosječne cijene Rolexa su više za 26 posto, Patek Philippea za 94 posto i Audemars Pigueta za 100 posto.
Rolex Cosmograph Daytona 116500 košta 29.000 dolara, što je duplo više od prvobitne cijene. Patek Philippe Nautilus 5711 od nehrđajućeg čelika u prosjeku košta 103.357 dolara, što je trostruko više u odnosu na prvobitnu cijenu.
"Ove godine je definitivno bilo snižavanja cijena, ali su one još znatno više nego prije pandemije. Ne mislim da je riječ o ispuhivanju tržišnog balona. Mislim da kako se ekonomija stabilizira, stabiliziraju se cijene ili možda ponovo počinju rasti", konstatirao je Pierre Dupreelle iz konsultantske kompanije Boston Consulting Group (BCG).
Kako piše CNBC, nešto niže cijene mogu biti prilika za novu generaciju kupaca i kolekcionara. To se odnosi na generaciju milenijalaca (osobe rođene od početka 80-ih do sredine 90-ih) i generaciju Z (osobe rođene od sredine 90-ih do 2010.) koje povećavaju apetit za luksuznim satovima i drugim statusnim simbolima.
U nedavnom BCG-ovom izvještaju je istaknuto da je 54 posto kupaca iz spomenutih generacija kazalo da su u posljednje dvije godine povećali potrošnju na luksuzne satove.