Probijen tunel Pečuj duži od 1.000 metara na dionici autoputa pored Zenice
Tunel Pečuj dužine nešto više od 1.000 metara zbog konfiguracije terena i klizišta predstavljao je najzahtjevniji poduhvat na gradnji Koridora 5C na Zeničkoj obilaznici, a nakon više od godinu i po radovi na probijanju projektne lijeve cijevi tunela su završeni i u narednih šest mjeseci slijedi postavljanje hidroizolacije i sekundarne obloge tunela, dok su radovi na desnoj cijevi u blagoj prednosti.
Današnjem probijanju tunela prisustvovali su radnici koji su radili na ovom projektu.
U izjavi za Klix.ba šef gradilišta Euroasfalta Drago Franc je pojasnio kako je iza njih jedan od najtežih projekata te da slijede sigurniji radovi.
"Nadam se da će oni koji dođu nakon nas u ovaj tunel imati sigurnije okruženje u narednih šest mjeseci, jer danas smo završili najopasniji rad u ovom tunelu. Početak radova na probijanju tunela bio je u oktobru 2016. godine i od tada se radilo 24 sata dnevno i sedam dana u sedmici. Morali smo raditi tim tempom kako bismo završili sve u roku s obzirom na to da smo naišli na brojne probleme zbog konfiguracije terena, ali s podgradama, armaturnim mrežama i mlaznim betonima uspjeli smo sanirati naše probleme", kazao je Franc.
Gradnja trase Zeničke obilaznice nastavlja se i dalje ovisno o tenderskim procedurama i prilivu novčanih sredstava. Glavni nadzorni inžinjer iz Autocesta Federacije Bosne i Hercegovine Enver Šiljić je izjavio kako iza sebe ima mnogo urađenih tunela, ali da je tunel Pečuj najzahtjevniji u njegovoj karijeri.
"Radili smo projekte u različitim državama i različitim materijalima, ali ovo je bilo izuzetno teško i opasno. Drago nam je da nismo imali povreda na radu, tehnički je sve korektno urađeno, a oduševljeni smo našim radom. Veliki posao je iza nas, a sve što slijedi je lakše", poručio je Šiljić.
Na dionici Zeničke obilaznice Zenica sjever - Zenica jug gradit će se još jedan manji tunel dužine 400 metara te tunel Zenica dužine dva kilometra. Šiljić je dodao kako radnici iz Bosne i Hercegovine rade širom Evrope te da su probijanjem lijeve cijevi tunela Pečuj usvojili nova znanja i tehnike kako bi se ovaj projekt realizirao do kraja.
Klizište u tunelu Pečuj je sanirano pomoćnim zidovima i šipovima, a podzemnom potoku koji je punio tunelsku cijev prilikom probijanja tunela je promijenjen tok.
Zvanično probijanje cijevi tunela Pečuj pozdravljeno je aplauzom, a radovi na Zeničkoj obilaznici za sada teku planiranom dinamikom. Radovi na poddionici Klopče - Donja Gračanica trebali bi biti završeni sredinom 2019. godine.