Kanton Sarajevo
305

Šteta uporedio stanje u javnom prijevozu do i poslije 2021. godine: Izdvojio je ove podatke

Piše: B. R.
Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS (Foto: Vlada KS)
Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS (Foto: Vlada KS)
Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta (SDP) se osvrnuo na neke od najznačajnijih projekata koje je ovo ministarstvo realizovalo u periodu od 2021. do 2024. godine, s fokusom na javni prijevoz.

Naime, on je 2021. ponovo izabran za kantonalnog ministra saobraćaja, a to je prethodno bio od kraja 2018. do početka 2020. Za Klix.ba je istakao podatke za koje smatra da potvrđuju da su se značajna poboljšanja dogodila prvenstveno u javnom prijevozu.

Kada je u pitanju tramvajski prijevoz, istakao je da isporučeno 15 novih tramvaja te da je ove godine počela isporuka 10 dodatno kupljenih tramvaja. Svi ti tramvaji su kupljeni od švicarskog proizvođača šinskih vozila Stadler.

Naglasio je da je 2021. prihod od pojedinačnih karata za tramvajski prijevoz iznosio 2,58 miliona KM, a da je 2024. iznosio 3,80 miliona KM. Rekonstruisana je tramvajska pruga od Ilidže do Marijin Dvora, što je prva rekonstrukcija ove trase pruge nakon nekoliko decenija.

"U toku je prvo proširenje tramvajske mreže od 1962. Gradi se 13 kilometara pruge s 20 stanica Od Ilidže do Hrasnice. Skoro 25.000 stanovnika Hrasnice, Butmira, Sokolović Kolonije će nakon višedecenijskog čekanja na izgradnju pruge voziti se tramvajem od Hrasnice do Baščaršije", ukazao je.

Kada je u pitanju trolejbuski prijevoz, istakao je da je isporučeno 25 novih trolejbusa bjeloruskog proizvođača BKM te da je nedavno potpisan ugovor za kupovinu dodatnih 10 novih trolejbusa poljskog proizvođača Solaris te da će njihova isporuka početi u ljeto sljedeće godine.

Naglasio je da je prihod od pojedinačnih karata za trolejbuski prijevoz iznosio 816.872 KM, a da je 2024. iznosio 1,44 miliona KM.

"Tri decenije od završetka rata u toku je obnova i rekonstrukcija trolejbuske mreže do Vogošće. Mreža je duga 8,6 kilometara", napomenuo je Šteta.

Uspostavljanje novih i vraćanje starih linija

Podsjetio je i na to da je uspostavljen željeznički prijevoz od Željezničke stanice u Sarajevu do Pazarića i Podlugova te da na ovim linijama važe mjesečne i višemjesečne karte učenika, studenata i penzionera. Time je mnogim stanovnima Kantona Sarajevo omogućeno da umjesto dva ili više prevoznih sredstava javnog prijevoza koriste jedno prijevozno sredstvo. Na spomenutim željezničkim linijama je prošle godine prevezeno 112.131 putnik.

Šteta je istakao da je od 2018. vraćeno, kako tvrdi, 50 autobuskih i minibuskih linija, a za koje je naveo da vozila na tim linijama godinama nisu redovno saobraćala redovno ili nikako. Na tim linijama je prošle godine, kako je izjavio, prevezeno 10,02 miliona putnika.

Mjesečne karte

Izdvojio je i podatke koji se odnose na mjesečne radničke karte.

"Stvarna cijena radničke karte za A zonu iznosi 62,50 KM, a 18 posto te cijene snosi Ministarstvo saobraćaja, kako bi građani radnički kupon plaćali 53 KM, kao i do sada. Broj izdatih kupona prošle godine je iznosio 85.404. Mjesečno u prosjeku 7.117 korisnika radničkih kupona koristi subvencionirane mjesečne kupone, a za razliku od 2018., od 2023. i radnički kuponi važe kod oba prijevoznika (GRAS-a i Centrotransa)", naveo je.

Također je podsjetio da je javni prijevoz besplatan za učenike i studente, kao i da njihovi kuponi važe kod oba prijevoznika. Prošle godine je izdato 194.140 kupona, a mjesečno u prosjeku 16.178 učenika besplatno koristi javni prijevoz. Učenici trećih i četvrtih razreda srednjih škola 2018. nisu imali besplatan javni prijevoz.

Kada su u pitanju studentske karte, prošle godine je izdat 122.301 studentski kupon, a mjesečno u prosjeku 10.191 student koristi javni prijevoz. Studenti 2018. nisu imali besplatan javni prijevoz.

Šteta se dotakao i besplatnog javnog prijevoza za penzionere s minimalnom penzijom.

"Penzioneri s minimalnom penzijom imaju besplatan javni prijevoz zahvaljujući subvencijama Vlade KS, kroz Ministarstvo saobraćaja. Kuponi važe kod oba prijevoznika. Broj izdatih kupona za penzionere je 2024. iznosio 374.388. Mjesečno u prosjeku besplatan ili subvencioniran prijevoz koristi 31.199 penzionera. Penzioneri koji imaju penziju iznad minimalne, a do 1.300 KM, imaju subvencije, te u prosjeku plaćaju 20 posto od iznosa pune cijene karte, a ostatak troškova snosi Ministarstvo. Za penzionere s minimalnom penzijom se snosi cjelokupan trošak", naveo je.

Broj izdatih kupona za ratne vojne invalde i članove šehidskih porodica je prošle godine iznosio 3.735, a mjesečno je u prosjeku 311 osoba iz navedenih kategorija koristilo besplatan javni prijevoz.

Smatra značajnim i to što od prošle godine postoji besplatan noćni javni prijevoz (od ponoći do 5 sati). Besplatan noćni prijevoz je 2024. koristilo više od 150.000 građana Kantona Sarajevo.

Odnedavno je dostupna mobilna aplikacija za javni prijevoz, koja do sada ima 15.881 preuzimanje, a Šteta tvrdi da se broj preuzimanja kontinuirano povećava.

Saniranje GRAS-a

Dotakao se i sanacija problema u GRAS-u, pa je u prilog tome izdvojio sljedeće podatke:

  • Od 2021. do 2024. penzionisano 278 radnika, za šta je izdvojeno 7,7 miliona KM. Prema njegovim riječima, to su radnici kojima godinama nisu uplaćivani doprinosi i koji nisu mogli ostvariti pravo na penziju;

  • Od 2021. do 2024. isplaćeno 2.700 tužbi na osnovu kolektivnog ugovora iz 2006. Prema njegovim riječima, za ovu namjenu je osigurano 76 miliona KM.

Putna infrastruktura

Ministar saobraćaja KS je podsjetio i na to da je obnovljen veliki broj saobraćajnica u svim općinama te smatra da je i time poboljšan kvalitet života. konkrento, od 2021. do 2024. je putem Ministarstva, odnosno Direkcije za puteve KS, u navedenom periodu realizovano 230 projekata.