Ugovor za izvođenje radova u Gradskoj vijećnici Grada Mostara u prisustvu gradonačelnika Mostara Marija Kordića su pitpusali direktor JP Ceste FBiH Ljubo Pravdić te predstavnici izvođača – JV u sastavu Hering d.d. Široki Brijeg i Azvirt LLC, Azerbajdžan, predstavnici nadzora koji čine grupa ponuđača – IGH d.o.o. Mostar, Integra d.o.o. Mostar i Divel d.o.o. Sarajevo.
Pravdić je kazao kako se radi o tunelu Novi dužine 900 metara, koji se nalazi na trasi Južne obilaznice na dionica Miljkovići – Rodoč – veza na cestu M17 čija je vrijednost ugovorenih radova 25.131.195,29 KM, a financirat će se iz kreditnih sredstava Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Vrijednost ugovora za nadzor je 724.524 KM, a rok za završetak radova je 24 mjeseca.
"Imamo građevinsku dozvolu koju nam je izdao Grad Mostar i ja se nadam da ćemo mi za dvije godine izgraditi ovaj tunel", kazao je Pravdić.
Ističe da se paralelno sa ovim tunelom gradi i tunel za evakuaciju čija je dužina 785 metara.
"On je manji profil, ali je ako bitno da je u tome svemu i izgradnja tog tunela za evakuaciju. Također smo pri završetku izgradnje tunela Marijanovića Draga. Imamo neki problema vezano za imovinsko-pravne odnose, ali očekujem da će se to brzo riješiti i da će izvođač završiti te radove do kraja godine", rekao je Pravdić.
On podsjeća da je Vlada FBiH svojim kapitalnim transferima osigurala sredstva za nastavak izgradnje Južne obilaznice Mostara od tunela Novi do kružnog toka Rodoč dužine tri kilometra i da je urađena projektnu dokumentaciju, te se čeka izmjene urbanističke suglasnosti i građevinska dozvola od Grada Mostara.
"Sa izgradnjom tunela Novi čiji je rok za izgradnju 24 mjeseca očekujem da ćemo i ove radove do kružnog toka Rodoč završiti i faktički Južnu obilaznicu Mostara pustiti funkciju", kazao je Pravdić.
Gradonačelnik Kordić ističe kako je ovaj projekt od velikog značaja za Mostara jer će taj grad rasteretiti od teškog saobraćaja koji se odvija kroz sami centar što je dugogodišnji problem, ali i konačno povezati sa Zapadnom Hercegovinom i Dalmacijom.
"Naša obaveza je da pripremimo ostatak dokumentacije odnosno povežemo grad sa Južnom obilaznicom, a ti radovi su u toku i sve ide dobrim tempom",kazao je Kordić te naglasio da će i ostala dokumentacija koju Grad Mostar treba riješiti za ovaj veliki projekt biti blagovremeno urađena.
Radovi na tunelu Novi nastavak su aktivnosti koje implementira JP Ceste Federacije BiH, urađenih u sklopu projekta Južna obilaznica Mostara LOT 1, a koje obuhvaćaju radove na trasi od rotora Varda do ulaza u tunel Novi dužine 1.700 metara, uključujući i vijadukt Marijanovića draga dužine 200 metara.
U sklopu projekta izgradnje tunela Novi izvodit će se radovi na glavnoj i servisnoj tunelskoj cijevi. Unutar glavne tunelske cijevi predviđeni su svi neophodni infrastrukturni elementi: protupožarne niše, SOS niše, elektro niše i drenažne niše. Veza između glavne i servisne tunelske cijevi, koje su na osovinskom rastojanju od 25 metara, bit će ostvarena s tri poprečna prolaza na dužine 18 metara.