Udišemo otrovan zrak, a u sprečavanje zagađenja okoliša ulažemo 1,7% investicija
Kako je navedeno u izvještaju, investicije na kraju proizvodnog procesa činile su 98,3 posto.
"Od ukupnih investicija u zaštitu okoliša, investicije u zaštitu zraka činile su 88,3 posto, u upravljanje otpadnim vodama 6,8 posto, u upravljanje otpadom 3,3 posto, u zaštitu i sanaciju tla te podzemnih i površinskih voda 1,3 posto, u smanjenje buke i vibracija 0,1 posto, a u zaštitu biološke raznolikosti 0,1 posto", navedeno je u saopćenju Agencije za statistiku BiH.
Ukupni tekući troškovi za zaštitu okoliša u 2018. godini u BiH iznosili su 55.120.417 KM. Od ukupnih tekućih troškova za zaštitu okoliša, interni tekući troškovi činili su 73,1 posto, a eksterni tekući troškovi 26,8 posto.
"Od ukupnih tekućih troškova za zaštitu okoliša, tekući troškovi za zaštitu zraka činili su 6,2 posto, za upravljanje otpadnim vodama 12,3 posto, za upravljanje otpadom 75 posto, za zaštitu tla i podzemnih voda 1,4 posto, za smanjenje buke i vibracija 0,1 posto, za zaštitu biološke raznolikosti 0,9 posto i za ostale djelatnosti zaštite okoliša 4,1 posto", navedeno je dalje.
Investicije u sprečavanje zagađenja u toku proizvodnog procesa (investicije u integrisane "čistije tehnologije") podrazumijevaju investicije za nove ili adaptacije postojećih metoda, praksa, tehnologija, procesa ili opreme određene za sprečavanje ili smanjenje količine zagađenja nastaloga na izvoru, s tim da se smanjenje utjecaja na okoliš udruži s ispuštanjem zagađivača i/ili djelatnostima zagađenja (kao dio proizvodnog procesa zove se "integrisani"), stoji u objašnjenju.
Da su mjere za zaštitu nedovoljne pokazuje praksa, a upozoravaju i stručnjaci. Na nedavno održanoj konferenciji o zagađenosti zraka u BiH poručeno je da su sva rješenja koja su dosad primijenjena samo mrtvo slovo na papiru, a da ovaj problem stvara trajne posljedice po zdravlje.
Naveden je i podatak o 5.500 umrlih osoba u BiH godišnje, od kojih je za skoro svaku petu smrt kriv zagađeni zrak, uz visoke troškove liječenja bolesnih.
Građani Tuzle digli su glas na protestima poručujući da doslovno ne mogu disati, a u analizi nazvanoj "Prioritetne mjere za unapređenje kvaliteta zraka u KS" istaknuti su uzročnici koji se svode na aspekte grijanja, saobraćaja, prostornog planiranja i političkog djelovanja.
U preporukama za donosioce odluka navedeno je, između ostalog, regulisanje korištenja čvrstih goriva, destimulacija korištenja uglja do njegove potpune zabrane te bolja organizacija saobraćaja, uvođenje sistema "park and ride", što bi podrazumijevalo parkiranje vozila van centra, a onda korištenje javnih sredstava prevoza u centru grada.