Vlada FBiH: Za tri godine 65 kilometara autoceste, mostovi, tuneli, vijadukti
Kako su naveli iz Vlade FBiH, godinama su izgradnju autoceste na koridoru 5C pratile netransparentnost, afere, sumnjivi tenderi. Sve to rezultiralo je činjenicom da je za 10 godina izgrađeno tek 37 kilometara autoceste.
Sa dolaskom Vlade premijera Nermina Nikšića 2011. godine situacija se mijenja iz temelja i dolazi do prave ekspanzije u gradnji cestovne infrastrukture u BiH. Nakon što su jedna za drugom dvije strane kompanije koje su dobile posao izgradnje autoceste otišle u stečaj posao je dodijeljen konzorciju bh. kompanija, dodaju iz ove institucije.
Na poslovima izgradnje autoceste u FBiH direktno je angažirano oko 5.000 radnika iz 90 domaćih kompanija, a još barem 10.000 je indirektno radilo na poslovima vezanim za izgradnju autceste što je pokrenulo bh. privredu.
U zadnje tri godine investirano je četiri puta više sredstava nego u prethodnih 11 godina. Dio sredstava za izgradnju autoputa osigurano je je iz trošarina na gorivo koje su Autocestama BiH donijele prihod od oko 60 miliona KM, navodi se u saopštenju.
"Koridor 5C pripada svim građanima i građankama BiH i mi ostajemo vjerni misiji njegove gradnje u što je kraćem mogućem roku, slijedeći principe kvalitetnog, transparentnog i savremenog poslovanja", poruka je Ensada Karića, direktora kompanije Autoceste FBiH.
Jedan od najznačajinih objekata napravljenih u ovoj fazi izgradnje autoceste svakako je tunel "1. mart", najduži u Bosni i Hercegovini i najsavremeniji u regionu.
Tunel "1. mart" i dionica Zenica-jug-Lašva na koridoru 5C povezuju i značajno skraćuju putod Sarajeva do Zenice, što će u konačnici doprinijeti snažnijem i bržem razvoju ovog dijela BiH. Sigurnost tunela nadzire se 24 sata dnevno iz kontrolne sobe Centra za održavanje i kontrolu prometa kompanije Autoceste Federacije BiH, gdje će operateri u kontrolnoj sobi dobiti dojavu i o najmanjoj nepravilnosti u tunelu.
Ono što posebno raduje jeste činjenica da su domaće kompanije "Euroasfalt" i "ŽGP" uspješnim i kvalitetnim radovima na izgradnji tunela "1. mart" dobili međunarodne reference, čime su postali konkurentni na svjetskom tržištu, navode.
Posebna priča je "Sarajevska zaobilaznica" koja je nakon dugih 10 godina neuspješnih pokušaja izgradnje, preuzeta od strane JP "Autoceste FBiH", završena u rekordnom roku što je dovelo do rasterećenja saobraćaja na ulazu u Sarajevo. Na taj način je riješen problem velikih gužvi na ulazu u Sarajevo što je godinama blokiralo saobraćaj u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. "Sarajevska zaobilaznica" je izgrađena po svjetskim standardima, navode iz Vlade Federacije BiH.