Jelena Sretenović: Ponosni smo na 10 godina partnerstva sa Sarajevo Film Festivalom
O stvaranju neprocjenjivih iskustava koja povezuju ljude sa njihovim strastima već deceniju na najvećoj filmskoj smotri u Bosni i Hercegovini i regiji, pogodnostima koje je Mastercard pripremio za svoje korisnike te beskontaktnim plaćanjima i digitalnim inovacijama za Klix govori direktorica kompanije Mastercard za tržišta Bosne i Hercegovine, Srbije i Crne Gore Jelena Sretenović.
Mastercard i Sarajevo Film Festival obilježavaju 10 godina partnerstva. Na šta ste posebno ponosni i kako je uopće došlo do te saradnje?
Ponosni smo na svojevrsni jubilej sa Sarajevo Film Festivalom koji se podudario sa 30. izdanjem ovog najznačajnijeg filmskog festivala u Bosni i Hercegovini i regionu. Sa ove vremenske distance slobodno mogu reći da je naše poslovno partnerstvo odavno preraslo u iskreno prijateljstvo, a ono što nas povezuje i razlog zašto smo ovdje cijelu deceniju jeste strast.
Kao brend, cilj nam je da kroz sponzorstva pružimo jedinstveno iskustvo svim našim korisnicima tako što prepoznajemo njihove strasti, a jedna od njih je i film. Sarajevo Film Festival svim ljubiteljima filma donosi izuzetna iskustva, čime se direktno nadovezuje na naš fokus kada su u pitanju partnerstva.
Osim što je festival filma, Sarajevo Film Festival decenijama povezuje ljude na međunarodnom nivou i pruža mogućnost razmjene iskustava, donosi inovacije i pokreće teme od opšteg društvenog interesa. Iako je kompanija Mastercard tehnološka kompanija koja posluje u finansijskom sektoru i suština našeg biznisa su funkcionalne inovacije koje služe napretku pojedinaca, kompanija i vlada, sastavni dio našeg korporativnog identiteta je i briga o održivosti.
Ljubitelji filma već tri decenije imaju mogućnost da osjete dio filmske magije iz prve ruke, ali to nije sve - svjedoci smo da Festival konstantno radi i doprinosi duhu inkluzije i taj nematerijalni aspekt je ono što ga čini jedinstvenim.
Moram istaknuti i činjenicu da je Mastercard sponzor Specijalne nagrade za promovisanje rodne ravnopravnosti koja će i ove godine po četvrti put biti dodijeljena debitantkinjama rediteljkama. Ova nagrada, koja postaje tradicionalni i prepoznatljiv simbol naše saradnje, otjelotvoruje ideju o rodnoj ravnopravnosti i širokoj inkluziji uvijek i svuda za koju se u kompaniji Mastercard zalažemo.
Otkrijte nam koje su pogodnosti i aktivnosti dostupne za Mastercard korisnike tokom ovogodišnjeg Sarajevo Film Festivala.
I ove godine smo se pobrinuli da dodatno unaprijedimo online korisničko iskustvo kupovine ulaznica za sve projekcije, i nagradimo korisnike Mastercard kartica tokom perioda pretprodaje ulaznica, kao i tokom osam dana trajanja Festivala. Tako sve Mastercard korisnike koji se odluče iskoristiti prednosti modernih i sigurnih digitalnih tehnologija i plate svoje karte za Sarajevo Film Festival online putem web-stranice i mobilne aplikacije očekuje 20% popusta. A po prvi put, omogućena je i ekskluzivna pretprodaja za korisnike naših kartica, koji su 24 sata prije svih mogli kupiti svoje ulaznice uz popust od 20%.
Moram naglasiti da pored praktičnosti i uštede vremena, korisnici sve više postaju svjesni da ih iza online kupovine očekuje ista sigurnosna tehnologija kao i za kartična plaćanja u bilo kojoj fizičkoj prodavnici, o čemu svjedoči sve veće povećanje online kupovine ulaznica tokom Festivala.
Na koji način saradnje poput ove promovišu digitalna plaćanja i koji su budući planovi kompanije Mastercard kada su u pitanju inicijative digitalnog plaćanja?
Otkako su internet, pametni telefoni, multimedije i slični uređaji postali dio naše svakodnevice, o tehnologijama razmišljamo kao o nečemu što se podrazumijeva i što nam je dostupno kako bismo svoje aktivnosti obavljali brže, sigurnije i jednostavnije.
Naš cilj je da budemo tamo gdje smo korisnicima potrebni, bilo kada i putem bilo kojeg kanala kako bi oni sami, njihova plaćanja i podaci bili sigurni. Povjerenje mora biti temelj svake nove tehnologije i svake nove usluge, a ono se stvara besprijekornim iskustvom, tako se svi korisnici u platnom sistemu ohrabruju da prihvate promjene, bilo da se radi o beskontaktnom plaćanju ili kupovini mobilnim novčanikom.
Mastercard je u ovih 10 godina partnerstva sa Festivalom kontinuirano radio na popularizaciji digitalnih plaćanja. Na početku partnerstva sa Sarajevo Film Festivalom kupovina karata dominantno se obavljala gotovinom, ali nakon 10 godina možemo reći kako je zastupljenost kartične kupovine, a i online kupovine karata sve dominantnija i u značajnom je rastu. Također, Mastercard je bio ključni partner Festivala za razvoj mobilne aplikacije koja ima integrisanu platnu funkcionalnost, omogućivši unaprijeđeno korisničko iskustvo za sve posjetioce festivala koji sada svoje ulaznice mogu kupiti na jednostavan i siguran način kroz mobilnu aplikaciju i pri tom ostvariti i dodatne pogodnosti.
Na ovaj način promovišete i beskontaktno plaćanje, koje je sve zastupljenije i u BiH. Koji su glavni faktori koji su doprinijeli usvajanju ovog vida digitalizacije i koji je tu bio utjecaj Mastercarda?
Na digitalnu transformaciju gledamo kao na neophodnost na svim tržištima, pa i na tržištu Bosne i Hercegovine. Sa promjenama koje se dešavaju konstantno i svuda, jedno je sigurno - digitalne tehnologije su nam olakšale život gdje god je to moguće, a posebno u oblasti platne industrije. Jednostavnost i sigurnost beskontaktnih transakcija su razlog zašto ovaj oblik plaćanja raste u svim kategorijama.
Ukratko, ključna prednost digitalizacije procesa plaćanja je u tome što svako ko ima karticu ili pametni telefon u okviru kojeg je digitalizovana kartica može praktično i jednostavno obaviti bilo koju vrstu kupovine ili plaćanja online ili putem POS uređaja.
Moram reći da itekako ima prostora za unapređenje, posebno u pogledu smanjenja prihvatnog jaza o kojem govorila, i na tome se mora raditi u budućnosti.
Ne smijemo zaboraviti ni mobilne novčanike koji sigurnim koracima ulaze na tržište BiH, a napretkom tehnologija mogu da nam pojednostave i iskustvo kupovine, učine ga još bržim, lakšim i veoma sigurnim.
Segment mobilnih plaćanja je budućnost bankarstva jer generacije koje sada ulaze u svijet finansija ili koje to čeka u narednih 10 godina su uslovno rečeno odrasle na telefonu, i oni se sigurno neće vraćati na rješenja koja uzrokuju bilo kakvu frikciju u procesu kupovine. Zato je važno da se svi tržišni igrači na vrijeme pripreme za takvog korisnika i da otvaramo nove kanale plaćanja i za već postojeće tržišne aktere. O tome koliko su i oni krajnji korisnici otvoreni za usvajanje promjena svjedoči sve veće korištenje Sarajevo Film Festival mobilne aplikacije za kupovinu filmskih ulaznica.