Jesus Vega: Staromodne firme su kao armije, niko ne voli naređenja, a svi vole zabavnog šefa
U organizaciji kompanije Kolektiv – Posao.ba, DRIVE konferencija već osmu godinu okuplja najznačajnije svjetske i regionalne stručnjake iz oblasti liderstva i talent menadžmenta, a ove godine najnovije trendove u vođenju zaposlenika s učesnicima su podijelili Jesus Vega, Adre de Wit, Dragana Mujanović, Bojana Vasiljević, Dušan Basalo, Pavle Budinčević i drugi.
Klix.ba je razgovarao s jednim od najpoznatijih svjetskih motivatora Jesusom Vegom čiji su fokus djelovanja novi načini funkcionisanja modernih kompanija, bilo da je riječ o velikim ili malim firmama.
On je najtraženi španski motivacioni govornik, nekadašnji HR direktor kompanija Zara-Inditex, Banco Santander i Hewlett Packard te autor knjige Senzualna kompanija. Kako je izjavio Vega, kompanije ne smiju zaboraviti da ljudi nisu mašine.
Na jednosatnoj prezentaciji, Vega se najviše osvrnuo na tezu kako klasični vid rada kompanija, kroz klasičnu hijerarhiju i lanac odgovornosti, predstavlja prepreku u poboljšanju stanja, rada i profita savremenih kompanija.
Vega kaže kako su kompanije koje bi trebale biti dio prošlosti često uporedive s armijama koje imaju strogu hijerarhiju, u kojima se teško napreduje, u kojima je poslušnost ključ uspjeha i gdje kreativnost ne dobija na zasluženoj težini.
Novi put koji Vega predlaže kombinacija je kreiranja boljeg poslovnog okruženja u smislu doslovne promjene tipa i položaja stolova u kancelarijama od zatvorenih ka otvorenim, preko opuštenijeg oblačenja šefova i uposlenika što rezultira opuštenijim i zabavnijim okruženjem, do poboljšanja sistema plaćanja koje bi radnicima omogućavalo kupovinu dijela firme.
Firma kao armija
Naređenja su nepopularna, a zabavan šef uvijek je poželjan poslodavac, poruka je Jesusa Vege.
"Nema ništa manje kreativno od armije i od primanja naređenja", rekao je Vega, nakon čega je ubrzo na podijskom displeju prikazao Richarda Branson, vlasnika kompanije Virgin, obučenog i našminkanog kao hostesu. To je bio trenutak u kojem je Vega slikovito pokazao da šefovi mogu biti kreativni, zabavni i vrlo uspješni – sve u isto vrijeme.
"Ja nemam ideje, nisam konsultant, nego osoba koja dijeli iskustva i nemam statistiku o tome koliko ljudi sluša ono što govorim. Ipak, mnogo kompanija se mijenja i najveći razlog tome je što jednostavno nemaju izbora. One moraju biti svjesne da tradicionalne kompanije trpe probleme zbog promjena u tehnologiji i boje se različitih malih firmi koje intenzivno 'napadaju' njihov posao", rekao je Vega za Klix.ba.
On je istakao kako postoje veliki primjeri kompanija koje su odlučile da drugačije rade. Prvenstveno su to male nove kompanije, ali i velike kao što su Google, Facebook i Instagram.
"Te firme kreirali su mladi ljudi koji reflektuju novo raspoloženje u društvu, novi način da se rade stvari. Oni razumiju da ne mogu ponuditi nova rješenja koristeći stare alate. Stare kompanije moraju mijenjati način na koji su struktuirane. Nedavno sam razgovarao s osobom iz Googlea i kazao mi je da svoje uposlenike šalju na festival Burning Man u Arizoni kako bi se opustili i kako bi učili. Dakle, postoji novi način da se radi", objasnio je Vega.
Naravno, postoje i loše implementacije 'novog puta'. Kao loš primjer dao je firmu Microsoft u vrijeme čelništva Billa Gatesa koji kao direktor nije uspio "biti zabavan".
"Promjena nije moda, nije novi lider, nije stvar – promjena je stanje uma. Bez promjene kompanije će početi gubiti novac bez poželjnog efekta, a ako se zakasni s promjenom i ona se izvrši polovično – trajat će kratko i neće se zadržati", zaključio je Vega.
Drive 2017
Ključne teme ovogodišnje DRIVE konferencije su bile Posao i zdravlje, Liderstvo u vrijeme promjena, te Privlačenje i upravljanje talentima. Pored izvrsnih predavanja, učesnici su mogli prisustvovati nekoj od tri interaktivne radionice tokom kojih su se imali priliku upoznati sa različitim aspektima razvoja zaposlenika. Panel diskujsije su pružile novu perspektivu i saznanja o tome kako unaprijediti motivaciju, komunikaciju i performans zaposlenika.
Zbog svog sadržaja i odličnih prilika za networking i razmjenu iskustava, DRIVE predstvalja jedan od najznačajnijih poslovnih događaja godine, što je naglasio i Edin Mehić, osnivač kompanije Kolektiv – Posao.ba.
"DRIVE konferencija je događaj koji je dao značajan doprinos unapređenju praksi u polju upravljanja ljudskim potencijalima u BiH i ujedno najznačajniji regionalni događaju kada je riječ o liderstvu i talent menadžmentu. Naša ideja vodilja je bila da ukažemo na značaj HRM-a i da kompanijama omogućimo da uče, da se unapređuju i da ostanu u toku s najnovijim trendovima u području upravljanja ljudskim potencijalima. Zajedno s drugim poslovnim događajima koje organizujemo, cilj nam je da pružimo naš doprinos tome da Sarajevo postane regionalni centar inovacija, učenja i razmjene iskustava", rekao je Mehić.