Pozitivan primjer
1.3k

JYSK za vrijeme pandemije koronavirusa zadržao sva radna mjesta i poduzeo pozitivne mjere

Jadranka Čulo Petrovčić, JYSK HR menadžerica
Jadranka Čulo Petrovčić, JYSK HR menadžerica
Pandemija koronavirusa je uticala na brojne industrije, što je rezultiralo padom proizvodnje i prodaje, ali i smanjenjem broja zaposlenih.

No postoje i pozitivni primjeri kompanija koje su krizu iskoristile da pokažu koliko su im zaposlenici važni i, pored činjenice da niti jednog radnika nisu otpustile, uposlenicima nisu smanjivali plate. Jedna od njih je i kompanija JYSK, koja ove godine obilježava 10 godina poslovanja u BiH. Tim povodom razgovarali smo sa Jadrankom Čulo Petrovčić, JYSK HR menadžericom.

Kako se period pandemije koronavirusa odrazio na poslovanje JYSK-a globalno i u BiH? Sa kojim izazovima ste se susretali i na koji način iste prevazilazili?

Vjerujem da kao i svi ostali i mi u JYSKu novonastalu situaciju nismo dočekali sa spremnim scenarijem. Prioritet nam je bio u što kraćem roku organizovati se i djelovati u skladu s propisima, te uložiti maksimalan napor u zaštitu i motiviranost naših djelatnika. Kako globalno, pa tako i na lokalnoj razini, suočili smo se s izazovom i gubicima izazvanim odlukama o vanrednom radu trgovina i njihovom zatvaranju. U tom periodu fokusirali smo se na smanjenje troškova kako bi izašli sa što manjim posljedicama iz ove krize, budući da nam je bilo najvažnije zadržati sva radna mjesta.

Koliko uposlenika zapošljava JYSK u BiH i da li su novi uslovi poslovanja, uzrokovani pandemijom, utjecali na smanjenje broja zaposlenih?

Trenutno je u JYSK BiH zaposleno gotovo 200 uposlenika, a ta brojka se povećava iz godine u godinu s obzirom da smo i dalje u velikoj ekspanziji, te konstantno otvaramo nove trgovine. Kao jedan od strateških ciljeva, smanjenje broja zaposlenih, niti bilo kakve mjere koje bi uticale na zadovoljstvo zaposlenih, pa čak i u ovom teškom vremenu krize, nije dolazilo u obzir. Tako da niti jedna osoba u JYSKu nije dobila otkaz ili primila odluku o smanjenju plate pod utjecajem okolnosti izazvanih korona krizom.

Jedna ste od rijetkih kompanija koja je unatoč negativnim ekonomskim i finansijskim posljedicama nastavila da finansijski stimuliše uposlenike i tokom pandemije u BiH. Na koji način su uposlenici stimulisani?

Pored redovnih primanja, naši zaposleni mjesečno imaju mogućnost ostvarivanja bonusa koji su vezani za rezultate i njihov angažman. U periodu krize, ne samo da nismo obustavili te stimulacije, već smo u mjesecu maju isplatili gotovo tri puta veći bonus u odnosu na prosječne mjesečne bonuse.

Na koji način štitite zdravlje i dobrobit svojih uposlenika, ali i kupaca za vrijeme krize prouzrokovane koronavirusom?

Prije svega, jako je bitno da se poštuju mjere koje su donijele nadležne službe, te da se poslovanje prilagodi tome. To bi bila neka polazišna tačka. Mi u JYSKu smo i pored tih osnovnih mjera proveli jako puno dodatnih mjera, a sve u svrhu očuvanja zdravlja naših zaposlenih, ali i naših kupaca. Posebno bi istaknula online edukaciju koju smo organizovali za naše zaposlene, za koju smo dobili jako pozitivne reakcije, budući da su naši zaposleni u sklopu edukacije imali priliku dobiti odgovore na sva pitanja u vezi pandemije i mjera zaštite od strane stručnjaka.

Koliko je važno za kompanije da umjesto otpuštanja radnika pokažu poštovanje prema njima za vrijeme krize?

Ono što ponavljam u svakom svom javnom nastupu i intervjuu je vrijednost koju zaista živim kako privatno tako i poslovno, a to je da su ljudi najvrjedniji resurs svake kompanije. Mislim da je već poznato da je u JYSKu to stvarno tako, a tome u prilog govore razne nagrade i priznanja za najpoželjnijeg poslodavca. Na krizu u kojoj se našao cijeli svijet možemo gledati kao prepreku u poslovanju, ali i kao priliku da našim zaposlenima pokažemo koliko su nam važni.

Koliko i zašto je u današnje vrijeme, posebno za vrijeme krize, značajno brandiranje poslodavaca?

U današnjem vremenu, kada je sveprisutan trend odlaska u inostranstvo, kompanije sve teže dolaze do zaposlenih. Upravo je sada pravi trenutak za promovisanje kompanijskih vrijednosti koje čine razliku i koje će biti razlogom donošenja odluke o ostanku u BiH. Obzirom da imamo specifičnu kompanijsku kulturu i mnogo benefita, branding kroz kanale komunikacije čini vidljivim vrijednosti na koje smo ponosni i koje nas čine poželjnim na tržištu rada.

Predviđanja kažu da će vrijeme nakon pandemije donijeti sa sobom nove izazove za HR menadžere i kompanije – reorganizacije, smanjenje budžeta, umorne i manje motivisane zaposlenike. Da li JYSK planira razvoj novih poslovnih modela u skladu sa nastalim promjenama?

Kao i u svakoj krizi do sada, JYSK je uvijek pronašao najbolji mogući način. U ovom trenutku jako je teško pričati o predviđanjima, jer kao što svi znamo situacija se mijenja iz dana u dana, a razdoblje pred nama je vrlo neizvjesno. Ono što mogu potvrditi je da smo bogatiji za još jedno iskustvo, te da se u ovih par mjeseci radilo na različitim scenarijima, tako da sigurno nećemo biti nespremni.