Počnimo od Hercegovine. Na lokaciji Mostara planirana je potpuna revitalizacija i nadogradnja postojeće zgrade za potrebe sjedišta BHANSA-e, kao i izgradnja novog i savremenog objekta amfiteatra za potrebe centra za obuku, budući školski centar. Izgled budućeg centra prikazan je u priloženoj maketi.
"Također, planirana je sanacija i modernizacija kontrolnog tornja te proširenje postojećih prostorija zgrade ATC Simulator za smještanje novih toranjskih simulatora neophodnih za obuku i kontinuirane treninge osoblja kontrole letenja i pseudo pilota", rečeno je iz BHANSA-e.
Kao što smo i ranije pisali, radovi u Sarajevu će obuhvatiti sanaciju i modernizaciju kontrolnog tornja te pripremne radove za uvođenje radarske kontrole, kao i u Mostaru.
Rekonstrukcija objekta predviđena je i u Banjoj Luci, gdje se također očekuju pripremni radovi za uvođenje radarske kontrole. U Tuzli planiramo sanaciju i modernizaciju kontrolnog tornja te uređenje meteo parka.
"Uz infrastrukturne projekte nećemo zanemariti ni modernizaciju postojeće opreme, uz primjenu novih modernih tehnologija iz našeg područja djelovanja, a sve kako bismo našim kontrolorima zračnog saobraćaja, ali i ostalim stručnim službama poput zrakoplovne tehnike, meteorologije, zrakoplovnog informiranja, spasilačkog koordinacijskog centra, jedinice za upravljanje zračnim prostorom i dr. dali mogućnost da još sigurnije i efikasnije obavljaju svoj složen i zahtjevan posao", kazali su iz BHANSA-e.
Tu se posebno misli na nabavku dva nova i modernizaciju postojećih radara, nadogradnju i modernizaciju sistema za obradu podataka, sistema govornih komunikacija. Također, planirana je nabavka ili nadogradnja ostalih važnih i neophodnih sistema za obavljanje ovog odgovornog posla, poput navigacijskih i radiouređaja te meteorološke opreme.
"U procesu dizajniranja procedura za letenje na svim međunarodnim aerodromima, pored procedura zasnovanih na konvencionalnim navigacijskim uređajima, dizajnirat će se i procedure leta zasnovane na korištenju satelitskog signala", navode iz Agencije.
Za kraj, iz BHANSA-e su dodali kako razmatraju i uvođenje alternativnih nadzornih sistema baziranih na sistemima multilateracije, kao i uvođenje komunikacije kontrolora zračnog prometa i pilota bez korištenja radiouređaja uz pomoć linka.