PREPORUKE BANKARA
352

Kako da pametno štedite novac?

Enes Mešić, direktor odjela za poslovanje sa fizičkim licima u ProCredit Bank
Enes Mešić, direktor odjela za poslovanje sa fizičkim licima u ProCredit Bank
Štednja novca je veoma važna, a toga su svjesni i građani Bosne i Hercegovine čiji depoziti se kontinuirano povećavaju iz godine u godinu.

Štednja je uvijek dobra odluka jer na taj način možemo planirati budućnost, možemo biti spremni na nepredviđene situacije kada nam je potreban veći iznos novca u jednom trenutku ili kada ostanemo bez redovnih prihoda. Stoga, čak i mala ušteda svaki dan može biti važna za buduća vremena.

Živimo u vremenu kada se potiče na potrošnju kao važan generator privrednog oporavka, kupovna moć građana opada, ali štednja dobija mnogo veće značenje pametnijim trošenjem novca kojim raspolažemo. Otvaranjem štednog računa u banci možemo na siguran način čuvati depozit i pri tome imati povrat u vidu kamate.

Pojedini građani misle kako je novac najsigurniji kod njih, te svoju ušteđevinu čuvaju „u dušeku“ ili u kućnom sefu, međutim, Enes Mešić, direktor odjela za poslovanje sa fizičkim licima u ProCredit Bank, kaže kako to nije prava štednja već samo fizičko čuvanje novca. Ono što je još važnije jeste da takva „štednja“ ne raste.

"Čuvanje novca u bankama u osnovi je sigurnije od čuvanja novca kod kuće iz mnoštva razloga u koji ulaze pljačke, elementarne nepogode, požari, poplave... Sredstva u bankama će vam i dalje biti dostupna, ali se u tom slučaju osiguravate od mnoštva negativnih faktora", istakao je Mešić.

Na povećanje sigurnosti štednje utiče nekoliko vrlo bitnih faktora: vlasnička struktura banke u kojoj štedite vaš novac, kontrola banaka od Agencije za bankarstvo, kao i Agencije za osiguranje depozita.

"Stabilan bankarski sektor, uz pouzdan sistem za osiguranje depozita, pruža garanciju stanovništvu da svoja finansijska sredstva drži na računima banaka, da masovnije koriste finansijske usluge i pouzdanije upravljaju svojim finansijama. Na temelju tog povjerenja i povjerenih sredstava stanovništva, banke su u mogućnosti da finansiraju i doprinose učinkovitijem funkcionisanju i rastu privrede te da pomognu u reduciranju neformalnih transakcija", kaže Mešić.

Odluka o tome kojoj banci povjeriti svoju ušteđevinu nikada nije laka. Prije toga je veoma važno prikupiti detaljne informacije o uslovima štednje u različitim bankama. Potrebno je i proučiti na koji način se obračunava kamata, koliko često se ona obračunava, u kojem iznosu i kojoj valuti, te na osnovu toga donijeti odluku o štednji. Pažnju treba posvetiti i aspektu sigurnosti institucije kod koje se štedi, na primjer porijeklu kapitala, reputaciji, biznis modelu te poslovnoj misiji i viziji.

"Klijentima ProCredit Bank BiH, postojećim i onima koji će tek postati, na raspolaganje smo stavili dvije opcije štednje. Prvi model je FlexSave štednja, odnosno štednja po viđenju. Ovaj model štednje u ProCredit Bank je u kratkom roku postao jedna od najpopularnijih usluga banke. 'Vaš novac je vaša stvar' stav je Banke i u tome ne biste smjeli imati ograničenja, pa se na tome gradi i cijeli princip ove usluge. Klijenti jednostavno i u svakom trenutku mogu upravljati svojom štednjom tako što putem internet ili mobilnog bankarstva prebacuju sredstva na štednju s tekućeg računa i obrnuto. Obračun kamate je dnevni i mjesečno se isplaćuje na tekući račun, što znači da mjesečno svaki FlexSave štediša može kapitalizirati sredstva od kamate, iskoristiti taj novac ili ga opet staviti na štednju", istakao je Mešić.

Godišnja kamata u ovom slučaju je veoma atraktivna, a FlexSave omogućava brz i jednostavan pristup sredstvima na štednom računu bilo kada i bilo gdje – 24 sata u sedmici, sa bilo koje lokacije. Posebna pogodnost ove usluge je mogućnost štednje u KM i EUR valuti. Prijenos sredstava sa tekućeg deviznog na štedni račun u istoj valuti je besplatan, a u Zoni 24/7 banke moguće je sa bankomata podići eure, što znatno olakšava upravljanje vlastitim sredstvima.

"Drugi model štednje, koji je pogodniji za deponovanje sredstava na tačno određeni vremenski period, je svakako oročeni depozit ili oročena štednja. Oročena štednja je optimalan izbor za klijente koji imaju određeni iznos sredstava i nemaju namjeru koristiti ta sredstva u određenom vremenskom periodu. Naime, klijent novac povjerava banci na određeni period - najčešće 12, 24 ili 36 mjeseci. Zauzvrat se banka obavezuje da klijentu isplaćuje dogovorenu kamatnu stopu za vrijeme trajanja oročenja koja je u pravilu veća od kamate na štednju po viđenju, a samim tim klijenti ostvaruju i veći prinos na ušteđevinu. Za ovakvu vrstu štednje ProCredit Banka je pripremila atraktivne kamatne stope a više informacija možete dobiti na www.procreditbank.ba", pojasnio je Mešić.

ProCredit Bank BiH jedina je domaća banka sa 100 posto njemačkim kapitalom koja prati njemačke etičke principe. Tako je štednja, uz investicijske kredite radije nego potrošačke, visoko na listi proizvoda koje banka promoviše, njeguje i kontinuirano razvija nove mogućnosti.

"Štednja u banci sa njemačkim kapitalom za naše klijente znači sigurnost, stabilnost i pouzdanost. Stabilnost i sigurnost štednje u ProCredit Bank, između ostalog, garantuju i dioničari ProCredit Bank. Odabirom štednje u našoj banci sigurnost novca je zagarantovana, što potvrđuje i stalni rast broja klijenata koji štede upravo kod nas", dodaje Mešić.

Pored toga, ProCredit Bank BiH baštini brojne vrijednosti njemačkog sistema i principe poslovanja. S tim u vezi, kao odgovor na potencijalne izazove koje klijenti mogu imati kada je riječ o štednji, odlučili su da građanima ponude digitalnu štednju. Digitalizacija štednje omogućava klijentima da sami definišu tempo kojim štede, te da kontrolišu i ostvare svakodnevni uvid u svoj štedni fond kroz digitalne kanale. Dakle, štednja je olakšana u ProCredit digitalnoj usluzi iz razloga što klijenti po otvaranju računa imaju otvoren štedni račun na koji putem e-banking ili m-banking aplikacije uplaćuju iznose koje štede i po potrebi prebacuju novac nazad na tekući račun za potrebe trošenja ili investicija.