Oporavak ekonomije
2

Kako se male kompanije bore da prežive i sačuvaju radna mjesta u vrijeme koronavirusa

DP
Ilustracija: Shuttertock
Ilustracija: Shuttertock
Pandemija koronavirusa i službeni odgovori na nju uzrokovali su da se svijet ruši preko noći na mala poduzeća, ometajući im poslove i stavljajući mnoge od njih u situaciju da budu pred bankrotom.

Ipak, dok vlasnici procjenjuju štete, neki od njih istovremeno pronalaze načine kako uložiti nešto novca, biti na usluzi zajednici i pokušati izdržati dok se ekonomija ne oporavi.

Zabava u kutiji

Preživljavanje cateringkompanija tradicionalno ovisi o velikim okupljanjima ljudi. Zbog toga je Jeffrey Selden, direktor kompanije Marcia Selden Catering & Events u Connecticutu, odlučio sada poduzeti kreativne korake te je došao na ideju stvoriti dva neobična paketa za dostavu ljudima kod kuće.

On sada prodaje paket Zabava u kutiji, koji besplatno isporučuje ljudima u kućama. Osnovna kutija uključuje pivo, votku, posebni koktel, sok, tonik. Tu je i bogatija verzija paketa koji uključuje još dvije boce tekile, Bourbon, viski, prosecco i desert. Pored toga, proizvode i unaprijed pripremljene i upakovane obroke, koji se mogu zamrznuti i to također dostavljaju.

Poklon kartica koja “kupuje vrijeme”

Frank Zona ima tri frizerska salona na području Bostona i napravio je novu poklon karticu. Ako je kupljena u martu, ona povećava svoju vrijednost svakog mjeseca od aprila do juna. Promotivni mehanizam je sljedeći: ako poklon kartica nosi vrijednost od 100 dolara, do juna će biti vrijedna 146 dolara. Ako se ne iskoristi do 31. juna vratit će se na prvobitnu vrijednost od 100 dolara.

Prema riječima Franka, ovakav vid promocije im stvara određene prihode i daje ljudima osjećaj sigurnosti da će i dalje biti tu.

Od pripreme vrhunskih jela do đevreka

Malo bi ljudi pogledalo ekskluzivan, nagrađivani restoran i pomislilo: "Ovo mjesto trebalo bi prodavati đevreke za doručak."

Ipak, vlasnici restorana Canlis u Seattleu, koji postoji već sedamdeset godina, upravo su napravili sličnu stvar, nakon što su prije nekoliko sedmica morali zatvoriti restoran. Suvlasnici restorana, braća Mark i Brian Canlis odabrali su da pružaju uslugu burger drivea i da rade dostavu unaprijed pripremljenih i upakovanih obroka s bocom vina.

Ovaj potez znači da bi svih 115 zaposlenih trebalo zadržati svoje poslove. Također, osigurava im finansijska sredstva za pružanje besplatne hrane zdravstvenim radnicima koji pružaju hitnu njegu pacijentima s koronavirusom.

Oni pokreću još jedan projekt, a to je da prodaju upakovano svježe meso, jaja i povrće od lokalnih poljoprivrednika koji sada ne mogu prodavati svoje proizvode restoranima ili na tržnicama.

"Ideja je ohrabriti grad, zadržati svoje poslove i osigurati protok hrane lokalnih poljoprivrednika u naš grad. Možda se osjećamo izolirano, ali nismo sami", kaže jedan od braće Canlis za CNN.

Pomaganje roditeljima da zabave djecu

Kate Fryer ima trgovinu Bead Just So, gdje prodaje perle, ručno izrađen nakit od perli i organizira kurseve izrade nakita od perli. Njeno mikro poduzeće zapošljava samo dva radnika i ima nekog ko joj pomaže samo subotom.

"Moja je trgovina kao kafić", kaže ona. Kate poznaje sve svoje kupce po imenu i oni uvijek, kada dođu, razgovaraju s njom o tome što im se događa u životu. Osim od nedavno, kada niko više nije ušao.

"Trenutno sam u panici", kaže Kate, koja ima dijete kod kuće.

Ona sada koristi svoje Facebook i Instagram stranice za prodaju putem interneta.

Što se tiče preuzimanja, nudi mogućnost preuzimanja ispred trgovine (s pločnika) ili dostavu jer mnogi od njenih kupaca ne mogu izići iz kuća.

Također, osmislila je takozvani "karantenski" paket perli, a za roditelje koji traže nove načine da drže djecu zaokupljenu s nečim. Komplet sadrži dovoljno perlica i pratećeg materijala za izradu dvije ogrlice i dvije narukvice.