Karić: Bližimo se cilju od 102 km autocesta, Sarajevska zaobilaznica smanjit će gužve
Prema njegovim riječima, građani Sarajeva, Bosne i Hercegovine su dugih deset godina strpljivo čekali ovaj trenutak.
"Ovih devet kilometara omogućava da se na ulazu u grad smanje gužve i da sam grad Sarajevo rasteretimo od nepotrebnih saobraćajnih gužvi. Početak njene izgradnje je bio prije šest godina. Mi smo Odlukom Vlade Federacije BiH preuzeli izgradnju dijela autoceste na Sarajevskoj zaobilaznici početkom 2012. godine. Sav posao smo finansirali iz vlastitih sredstava. Podsjećam da nisu bili riješeni ni imovinsko pravni odnosi. U rekordnom roku smo uspjeli završiti sve potrebne predradnje i započeti izgradnju koju smo završili za deset mjeseci", priča Karić za Klix.ba.
Nastavljamo graditi
Dionicom autoceste Sarajevo sjever - Sarajevo zapad, na Sarajevskoj zaobilaznici, poznatom i kao "lot 3A" bit će povezana izgrađena autocesta sa dionicom u izgradnji Vlakovo - Tarčin, s jedne strane, te Sarajevo sjever - Zenica jug s druge strane. Puštanjem u promet ove dionice moći će se ići autocestom od Zenice do Vlakova, bez ulaska u grad Sarajevo. Dionica je duga devet kilometara, a izgradnja je koštala 36,8 miliona KM.
"Završetkom ove dionice smo bliži ostvarivanju našeg obećanog cilja da do kraja 2014. godine naša zemlja ima 102 kilometra moderne autoceste. Nastavljamo dalju izgradnju autoceste, što je prvi korak u realizaciji novog investicionog ciklusa. Pored završetka i puštanja u promet 102 kilometra autoceste u toku ove godine, planiramo izgradnju novih 20 kilometara autoceste. Radi se o dionicama Zenica jug – Zenica sjever i Počitelj – Međugorje ukupne investicije 250 miliona eura", tvrdi Karić.
Podsjeća da je obaveza izvođača radova da sve saobraćajnice koje je koristio pri građenju dovede u prvobitno stanje, što znači i nove kilometre cesta u našoj domovini.
"Samim tim izgradnjom autoceste će se popraviti lokalna infrastruktura. JP Autoceste dodatno vrši rekonstrukciju saobraćajnica nižeg ranga. Sve ovo će dovesti do rekonstrukcije i potpune izgradnje 100 kilometara reginalnih i lokalnih cesta", pojašnjava prvi čovjek JP Autoceste FBiH.
Na pitanje kako, s druge strane, objašnjava činjenicu da se radi JP Autoceste FBiH nastoji čak dovesti u vezu s kriminalom i kritizirati, Karić odgovara:
"Kritike sa kojima se susrećemo su nas motivisale da ustrajemo u našem radu i angažmanu. Želim naglasiti da izgradnja autoceste kroz BiH je ekonomski projekat koji će donijeti svim građanima BiH bržu i lakšu komunikaciju kako unutar BiH tako i van njenih granica".
Ilidža, Senaid Memić i Koridor 5C
U javnosti je u posljednje vrijeme posebno bio zapažen pokušaj načelnika Ilidže Senaida Memića da Ilidžu praktično izolira od Koridora 5C. Karić je potvrdio da se ta trakavica nastavlja.
"Obustavili smo postupak javnih nabavki za izgradnju dijela Sarajevske zaobilaznice LOT 3B zbog naredbe načelnika Općine Ilidža Senaida Memića o zabrani postupanja u postupku eksproprijacije na Koridoru 5C kojim je naredio svojim službenicima da obustave sve aktivnosti u vezi sa eksproprijacijom nekretnina na trasi Koridora 5C", pojasnio je.
Tokom postupka eksproprijacije JP Autoceste FBiH, nastavio je Karić, se nailazilo na ucjenjivanje i nerazumjevanje načelnika Memića koji nije htio da provodi postupak eksproprijacije. Uslovljavao je dalji rad plaćanjem naknade za zemljište za koje ne postoji zakonska obaveza (plaćanje naknade Zemljoradničkoj zadruzi Ilidža za zemljište koje je u državnom vlasništvu).
"Ovim je preduzeće dovedeno u situaciju da ne može započeti radovi na dijelu Sarajevske zaobilaznice na LOT 3B te okončati postupak ugovaranja na ovoj dionici. Mi smo obavijestili nadležne institucije, a drugostepeni organ je izdao rješenje da se mora provoditi postupak eksproprijacije", zaključio je Karić razgovor za Klix.ba.